Ik ben de vorige zw. schap 20 kg aangekomen! Was er gelukkig snel weer vanaf, maar the time being was het niet zo fijn. Dus ik let nu wel op wat meer op wat ik eet. Hoop het nu ook op 15 kg te kunnen houden! Heb wel lekker voor mezelf geshopt haha, dat is ook fijn hoor!
Is per persoon verschillend hoeveel je gemiddeld aan zou moeten komen. Heeft te maken met je lengte en je normale gewicht. Ik zit nu ook op +5kg, maar had zelf meer mogen zijn, zei de vk. @ dreumesmama: hahahaha, jij bent idd flink losgegaan met shoppen voor de kleine.
Rustig hier inderdaad! Hier alles goed. Bij VK geweest vanmiddag. Bloeddruk was keurig, dus dat gaat dit keer prima. Krijg 21 maart groeiecho, maar buik was mooi gegroeid, dus zal wel goed zitten.
ook hier gaat alles nog steeds goed. druk bezig met de verhuizing , en morgen lekker een 3d echo van ons knulletje maken
Wannabmum, wat is de reden dat je een groei echo krijgt? Fijn dat alles verder goed is! Agnes, en hoe was het om jullie mannetje in 3D te zien? Ik bel morgen de vk even voor de zekerheid, voel ons mupke de afgelopen dagen bijna niet bewegen, en heb ook veel last van harde buiken.
@ supermama; heb je de verloskundige al gebeld? Ik had een paar dagen geleden ook dat ik die kleine van ons niet meer goed voelde. was ook gelijk ongerust. we hebben zelf zo'n angelsound en daar vinden we het hartslagje nu echt snel mee. toen was ik al gelijk wat meer gerustgesteld. overigens houd ik nu elke avond een nijntje knuffel waar muziek uitkomt op mijn buik en dan gaat die kleine reageren. maargoed de verloskundige gaf de vorige keer aan dat het helemaal niet gek is dat je op dit termijn de kleine niet elke dag even goed voelt. bij mij ligt ook nog eens de placenta aan de voorkant. gisteren ben ik gaan carnavallen. nou toen ik eenmaal op bed lag begon die kleine ukkepuk de polonaise te doen denk.
@dreumesmam. 3d echo was echt geweldig,zeker een aanrader. Je ziet alls zo gedetaileerd,we weten bijv. nu al dat ons knul de neus van papa heeft Heb je de vk al gebeld?? Hoop dat je snel gerustgesteld wordt.
@ Agnes, Leuk dat jullie een 3d echo hebben laten maken. Wij willen dat ook. Ik vroeg mij alleen af wanneer je dat nu het beste kan laten doen? Bij de hoeveel weken?? OOk weer niet te laat begreep ik?? Liefs Sannie
Agnes; leuk dat de 3D echo goed bevallen is! Fotootje plaatsen? Sannie; meestal wordt geadviseerd 3d echo's tussen 25 en 30 weken te doen. Niet daarvoor omdat het kindje dan nog weinig onderhuis vet heeft en er daardoor een beetje vreemd en ingevallen uit ziet en niet daarna omdat het kindje dan niet meer zo mooi op het beeldscherm past en soms het gezichtje niet meer in beeld te krijgen is als de kleine al wat indaalt. Dreumesmama: niet leuk als je minder beweging voelt. ook al hoef je pas vanaf 28 weken dagelijks wat te voelen, toch maakt het je onzeker. ik zou zeker de VK even bellen. Vaak kunnen ze je snel gerust stellen door even naar het hartje te luisteren! Wij krijgen een groeiecho omdat onze oudste bij de geboorte maar 2400 gram was bij 38w5d. Als je kindje "dysmatuur" is, is dat een indicatie om bij een volgende zwangerschap de groei in de gaten te houden. Maar onze oudste begon bij de echo's pas af te buigen vanaf 32 weken of zo en dat kwam echt door mijn zwangerschapsvergiftiging. Nu mijn bloeddruk (nog) goed is, maak ik me er niet veel zorgen over. Hier superdruk weekend gehad. Wel heel leuk, bruiloft en familiebezoekjes. Was erg gezellig.
hey dames heb geprobeert om de foto hier op te krijgen maar is tot nu toe nog niet gelukt. Te groot formaat. Probeer deze week nog een keer
Zit inmiddels thuis, heb heel het weekend erg veel last van harde buiken gehad, gisteren kreeg ik op het werk ineens zo'n kramp onderin bm, dat ik dubbel sloeg van de pijn. VK is langs geweest en ik moet echt rust houden. Ik heb de andere signalen van mijn lichaam genegeerd (ontzettend moe, prikkelbaar) en dit is het laatste signaal om te zeggen STOP! Dus nu een paar dagen complete rust om te kijken hoe het gaat. Mag eventueel wel weer halve dagen werken als ik me daar prettig bij voel, maar eerst even helemaal uitrusten. Wannabmum, wel prettig dat je extra in de gaten gehouden word nu. Bij onze dochter was het ook pas vanaf 31 weken dat de groei achterliep, ze werd ook heel klein geschat, maar viel uiteindelijk mee gelukkig (2960 bij 38+6) Bij mij was de oorzaak dat ik minimaal vruchtwater had. Agnes, ben benieuwd naar je foto hoor!
Dreumesmama: oei, dat is niet zo fijn dat je zo'n last hebt van harde buiken. Duuidelijk signaal om het even rustig aan te doen. Hoop dat je met een time-out weer wat opknapt! Sterkte!
@dreumesmama rust maar ff goed uit. hoop dat je snel weer wat bent opgeknapt en beter voelt. @iedereen de foto wil nog steeds niet lukken geeft steeds aan dat die te groot is. heb hem al meerdere malen bewerkt en formaat kleiner gemaakt. maar nog steeds niks met als gevolg een inniemienie klein foto op mijn laptop maar hier nog steeds niks
he meiden, alweer een tijdje hier niet meer geweest maar kan ook niet zo lang meer rechtop zitten op een gewone stoel. vandaag bij de vk geweest en met mn kleine meid is alles goed, ze heeft veel ruimte in mn buik en beweegt lekker. ik was weer 2 kilo in 3 wk aangekomen dus dat was ok, mn hb was 2,3 gedaald dus dat is iets minder en dan een bloeddruk van 105/60, dus ben heel de dag alleen maar moe moe en nog eens moe. nu moet ik ijzertabletten gaan halen van haar omdat ze bang is dat de hb nog meer gaat zakken. van de week was ik thuis zelf met een dopler naar mn meissie aan het luisteren en sloeg dr hartslag steeds een keertje over, net alsof dr hartslag opnieuw begon dus maakte me daar best wel zorgen over maar de vk zei dat dat dus heel normaal is voor 25 wk zwanger zijn en dat ik me geen zorgen hoef te maken. dus dat scheelt alweer heel veel stress. met mn bekken gaat het ook steeds slechter, kan soms niet eens normaal lopen dan loop ik ook eg met krukken. nu een andere band gekregen van een vriendin van me die is breder dan die van de fysio en nu moet ik zeggen dat dat best goed werkt, vele minder pijn overdag, maar als ik het 's avonds afdoe dan barst ik van de pijn. nou jullie zijn weer bijgepraat over alles wat er hier allemaal aan de hand is. en oh ja over 3 wk, op 4 april ga ik trouwen. we houden het lekker klein alleen familie en voor de rest lekker niemand. kussie
@ Wendy: gefeliciteerd!! Hopelijk wordt het dan weer zo'n prachtige lentedag met 18 graden. @ dreumesmama: balen dat je zo'n last hebt van harde buiken. Rust idd maar even goed uit. Hoe is het met de rest? Hier alles helemaal goed. Voel me prima en kleine man groeit goed. Vandaag 26 weken. Toch weer een mooie mijlpaal. Morgen komen ze de meubeltjes voor z'n kamertje leveren, dus dan kunnen we aan de slag. Ben heel benieuwd. Komt het toch ineens heel dichtbij, ookal duurt het nog 14 weken voordat het kamertje gevuld wordt.
Wendy, balen van je bekken zeg! Hopelijk helpt de bekkenband. En gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk, hopen op net zulk weer als vandaag. Eesje, wat heerlijk dat het allemaal zo goed gaat, lekker van genieten. Ik zit inmiddels volledig in de ziektewet, baal er flink van, maar moet me er bij neerleggen want mezelf er druk om maken heb ik alleen mezelf maar mee. Vanmiddag voor het eerst naar bekken fysio, ben benieuwd. En verder probeer ik maar zoveel mogelijk te genieten!
hoi hoi allemaal. hoe gaat het met iedereen?? hier gaat alles nog steeds zijn gangetje. inmiddels zijn we eindelijk verhuist en vandaag gaan we lekker babay shoppen ff lekker met geld smijten haha