rond 22juni 2011 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jose25, 21 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    @ Agnes: lekker he, om eens goed met geld te smijten. Heb je al veel leuke dingen gekocht?

Wat vervelend dat veel van jullie zoveel last hebben van hun bekken. Ik was er ook bang voor, mijn bij zwangerschapsyoga zei ze dat het m'n SI-gewricht was. Aangezien 11 van de 12 die er in de les zitten er last van hebben, zal dat wel iets zijn dat bij deze termijn hoort. Allemaal sterkte. Hoop niet dat het erger gaat worden de komende weken en dat de therapie effect heeft bij jullie.

Hier verder alles super. Voel me nog steeds heel goed. Niet alles gaat meer even soepel, maar dat is logisch. Vorige week 3D echo gehad, maar meneer wilde weer eens niet meewerken. Lag eerst 15 minuten met z'n gezichtje half in de baarmoederwand en was geen beweging in te krijgen, ongeacht wat we deden. Je zag alleen dat ie steeds z'n tong uitstak ;). Na 15 minuten kwam er een klein beetje beweging en ging ie met z'n handen voor z'n gezicht liggen. Mogen nu volgende week maandag voor een nieuwe poging. Hopelijk werkt ie dan wel een keer mee en zo niet, dan is het toch leuk hem weer even gezien te hebben.

2. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Hier gaat alles gelukkig ook goed. Vorige week groeiecho gehad omdat onze oudste een wat krap geboortegewicht had (2380 Gr.) Liep een klein weekje achter, dus niks zorgelijks. Bij 32 en 36 weken weer controle.
    Slapen gaat niet best, maar verder voel ik me goed :)

3. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Mooi om te horen dat bij jullie ook nog steeds alles redelijk goed gaat.

@esje ja we hebben goed kunne shoppen:D
    we zijn denk ik 3 keer terug na de auto gelopen om spullen in de kofferbak te leggen omdat de tassen te zwaar werden :p

4. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Het is weer even geleden dat ik een berichtje achter gelaten heb, maar ik ben er weer,hahaha.

Inmiddels weer veel "gebeurd" hier. Zit nu sinds 2 weken voor 50% in de ziektewet. Fysiek werd het werk ( in de kinderopvang) mij echt te zwaar. Dit komt omdat ik te maken heb met rug en bekkenklachten. Krijg nu bekkenfysio,maar zij schrok ook wel een beetje van de toestand, had van haar gezien uit ook al wel 10 weken eerder mogen komen.
    Vooral traplopen is echt pijnlijk,maar sowieso lang lopen etc is ook niet fijn.
    Maargoed ik heb nu fysio en hoop dat dit gaat werken. daarnaast geeft het halve dagen werken mij ook wel weer rust.

Verders staat sinds het weekend de babykamer helemaal in elkaar. Oh zoo leuk om aan te kleden met accesoires. Nu mag de babykamer niemand meer zien,omdat we het geslacht geheim willen houden. Maar ik neem elke dag een kijkje in het kamertje, zo mooi vind ik het.

Morgen hebben wij een pretecho, ben echt benieuwd. Wie van jullie heeft er al eens een pretecho laten maken of gaat dit ook doen?
    Krijg je er ook een filmpje van mee of zijn het allemaal foto's????

Verders moet ik 11 april naar het ziekenhuis om te kijken welke pijnbestrijding ik eventueel tijdens de bevalling kan krijgen. Moet nog niet aan de bevalling denken eerlijk gezegd margoed. Het is nm zo dat ik waarschijnlijk geen ruggenprik kan krijgen. Ik heb 10 jaar geleden een ernstig ongeluk gehad waarbij ik meerdere rugwervels gebroken heb en juist op die plek moet de ruggenprik gezet worden.maar vanwege de breuk kan dit niet. nouja het kan wel,maar het heeft geen effect.
    dus ben benieuwd wat er dan wel mogelijk is??

Nou dat was mijn verhaal wel weer.

Met jullie alles goed?
    Nog meiden naar de mamamazzeldagen geweest? Ik wil misschien vandaag even gaan, even neuzen.

Liefs Sannie

5. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Veel mensen toch last van bekken en rug :(
    valt hier gelukkig reuze mee, op wat zeurderige pijn na bij lang lopen.

sannie; wat heerlijk als je kamertje helemaal klaar is! Wij gaan dus de kamer van onze oudste gebruiken, maar die moet nog wel verhuist worden naar een andere kamer. Daar hebben we dus nog helemaal niks aan gedaan. Ik word daar langzamerhand supergestresst van, maar mijn man ziet de haast niet zo, grrr. Bij de oudste had ik alles rond deze tijd al een heel eind voor elkaar!

Wat vervelend dat je zo'n ernstig ongeluk hebt gehad! Volgens mij zijn de meest voor de hand liggende alternatieven voor pijnbestrijding pethidine spuitjes. Lachgas wordt hier in NL niet vaak gedaan (ook omdat het schadelijk is als het personeel er continu aan blootgesteld wordt)

Wij hebben vorig keer een 3D echo gedaan bij ongeveer 28-29 weken. Daar kregen we inderdaad een envelope met foto's en een DVD bij. Staat meestal wel op de site van het echo bureau wat er allemaal bij hoort. Veel plezier ermee!

6. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    @sannie
    Wat vervelend zeg dat je zo'n last van je bekken en rug hebt.
    Hier valt het gelukkig mee.
    Wij hebben voor ong. 3/4 weken terug een 3d echo gedaan.
    Bij de echo bureau waar wij waren kregen we 6 3 foto's/cd rom met daarop 30 foto's en een dvd met ong half uur film materiaal.
    Op de site's van zo'n echo bureau staat vaak op wat je allemaal krijgt en hoeveel de kosten zijn.
    Veel plezier alvast.

7. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    dag dames,

vanmorgen de 3D pretecho gehad. Helemaal geweldig, echt zo bijzonder mooi om te zien. Die kleine spruit lag wel veel met zijn / haar handjes voor het gezicht,maar toch mooie kiekjes kunnen maken.
    We hebben een dvd met een uur opname meegekregen, een cd rom met vele foto's en een aantal uitgeprinte foto's. Helemaal in ons nopjes dus.

Liefs Sannie

8. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    @ Sannie: leuk hoor! Geniet maar lekker van die mooie foto's. Wij hebben vanavond een 2e poging voor een 3D echo. Meneertje werkte de vorige keer totaal niet mee, dus we mochten nog een keer gratis terugkomen. Hopelijk heeft ie vandaag een betere bui..........hahaha.

9. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Esje

Heel veel plezier dan vanavond. Wel een service dat je dan nog een keer terug mag komen. Het kost natuurlijk best veel zo'n echo en dan is het op zich wel logisch dat je ook waar voor geld wilt.
    Ik vond het echt super, kan naar de foto's en de film blijven kijken, zo bijzonder.

Liefs Sannie

10. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    Kleine man had gisteren gelukkig een hele goede bui. Was een uur voor de echo al goed actief en dat heeft ie volgehouden. Wel vaak een handje voor z'n gezichtje, maar hebben hem goed kunnen zien. Lag steeds te duimen. Echt zo schattig om te zien.
    Is wel een lekker dikkopje hoor. Goede bolle wangetjes...........hahaha.

11. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Oke hier maar even een update.
    Vandaag bij de vk geweest voor een liggings echo.
    Zeker 30 weken lang lag meneer perfect met zijn koppie na beneden.
    Elke echo die we gehad hadden (stuk of 4) dezelfde houding.
    En nu gaat hij opeens eigenwijsn doen en ligt hij in een stuit ;)
    Klinkt meschien raar maar kon de humor er wel van in zien.
    Voor 3 weken terug hadden we namelijk een extra echo gehad ivm dat mijn placenta voor mijn baarmoedermond lag.
    Als hij nog zo lag dan werd het een keizersnee.
    Uiteindelijk is de placenta mooi mee verschoven.
    Maar ja nu weer kans op een keizersnee dus ivm stuit haha.
    Morgen gaan we na fysiotherapie om daar de moxa therapie te proberen.
    Over 2 weken weer een echo om te kijken of hij dan gedraaid is.
    Dus we wachten nog maar even af :D

Hoe is het voor de rest met jullie dames??
    Bij jullie alles nog oke.

12. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    He ladies! Heb jullie ook schandelijk verwaarloosd, sorry!

Wat een gedoe Agnes, dat jullie kleine ineens in stuit ligt! Wel sportief dat je de humor er van in ziet zeg :)! Hoop dat de moxa aanslaat, ach en anders... Een voorbereid mens telt voor twee!

Hier met de zwangerschap prima! Bloeddruk nog altijd om door een ringetje te halen en groeiecho helemaal goed vorige week (op erg korte beentjes na, maar dat had onze eerste ook)
    Mijn tweelingzusje is inmiddels bevallen via keizersnee van prachtig zoontje, dus ben weer trotse tante!
    Heb zelf nu 5 dagen enorm buikgriep gehad. Nauwelijks bij kunnen drinken en twee kilo afgevallen. Gelukkig gaat het vandaag wat beter en voel ik de hele dag goed bewegen in mijn buik :)

13. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Ook ik dacht ik zal weer eens wat laten horen van mij en van die kleine ukkepuk in mijn buik.
    Alles zijn gangetje. Vanavond weer naar de verloskundige.
    Die kleine is flink aan het bewegen en is volgens mij behoorlijk aanhet groeien. Afgelopen vrijdag hadden wij nog een echo ivm dat ze op de 20 weken echo een verwijd nierbekken zagen. Nu met de echo van afgelopen vrijdag was dit helemaal goed, perfect zelfs. Gelukkig maar, want ik was er stiekem niet helemaal gerust op. Verder krijgen we een kindje met lange benen werd ons verteld, een basketballer of basketbalster dus,hahahah. En dat terwijl zowel papa als mama voetballen, dus we gaan toch maar voor de voetbal dan denk ik.

Zijn jullie al toe aan verlof? Ik wel. nog 2,5 week werken. Ik ga 6 weken van te voren met verlof, ook aangezien ik nu al deels in de ziektewet zit. Ik werk nu nog maar 3 halve dagen van 4 a 5 uur. Kortom ik hoef nog maar 7x te werken en dus verlof. HEERLIJK!!!!!
    Wanneer moeten jullie na het verlof weer beginnen? Ik plak er nog 4 weken vakantie aan en 4 weken ouderschapsverlof, kortom als de kleine echt precies op 25 juni zou komen of eerder, dan begin ik 31 oktober pas weer met werken. Ik vind het wel prima zo, nog even wat langer verlof. Vond 10 weken anders zo kort daarna, nu zijn het 17 a 18 weken.
    Jullie al last van de hitte?? ik merk dat ik wel wat vocht begin vast te houden, dat zal nog wel erger worden ben ik bang.

Nou ik hoor graag hoe het jullie allemaal vergaat!!

Liefs Sannie

14. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Ik ga in principe doorwerken tot 36 weken en volgens mij moet dat wel lukken (als die buikgriep nu tenminste wegblijft, voel me wel gammel vandaag) Dan heb ik na mijn bevalling 12 weken en daar heb ik nog drie weken vakantie aan vastgeplakt, dus totaal 15 weken. Vorige zwangerschap had ik maar 10 weken na de bevalling. Voor mezelf was dat echt genoeg, want ik werd gek van het thuis zitten, maar voor ons kindje dat ook een laag geboortegewicht had (2300gr) was het eigenlijk te vroeg om al naar een kdv te brengen. Eind september moet ik weer aan de slag.

Sannie: wat fijn dat de nierbekkentjes bijgetrokken zijn!

15. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    @wannabmum
    Gefeliciteerd met je neefje.
    Fijn dat bij jou ook nog alles goed gaat.

@sannie1981
    Ook fijn dat bij jou ook alles goed gaat.
    En dat het met je nierbekken nog is goed gekomen.

Ik ben al ong 3 weekjes met verlof.
    Heb wat eerder vrij genomen.
    Mijn officiele verlof begingt 4 weken voor de bevalling en loopt tot eind aug.
    Wel lekker zo de hele zomer thuis :p
    Gelukkig heb ik tot nu toe nog geen last van vocht maar kan helaas ook niet tegen om volop in de zon te zitten.
    Maar heb in de tuin de partytent opstaan en dan is het prima uit te houden.
    En smiddags als het te warm wordt doe ik ff een middag dutje :D

16. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Dag meiden,

Wannabmum, gefeliciteerd met jullie neefje, wonen jullie vlak bij elkaar? Leuk voor de kindjes later!

Sannie, fijn dat de echo goed was! Ik zit al tijdje helemaal in de ziektewet, heb wel 2 weken vakantie achter mijn verlof geplakt

Agnes, ook alles goed! Wat een eigenwijsje stiekem nog draaien.

Hier alles zn gangetje, de rust doet me goed, buik nog zo'n 2wk groeiachterstand en de kleine ook nog iets, maar niet verontrustend. Hier ook korte beentjes, wannabmum!

17. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    @ Sannie: fijn, dat alles nu helemaal goed was met jullie kleintje.

Hier nog 2 weekjes werken en dan verlof. Stop ook lekker 6 weken van te voren. Heb nog veel vakantiedagen staan, dus pak nog 3,5 week vakantie achter m'n verlof. Begin 3/10 weer met werken.
    Moet wel nog heel veel afhandelen hier, dus stress begint een beetje toe te slaan. Is zo hectisch op het moment. Komt nu toch wel heel snel dichterbij. Zal even wennen worden als ik straks met verlof ben. Kan ik me volledig bezig gaan houden met onze kleine man. Schiet er nu nog vaak bij in door de drukte op werk etc.

18. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Dreumesmama; we wonen helaas 130 km bij elkaar vandaan :( Maar we hopen in de nabije toekomst weer dichter bij elkaar te gaan wonen.

Hier toch ook geleidelijk aan wat paniek dat ik alles niet af ga krijgen op mijn werk in de twee weken die ik nog heb.

19. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames.

Zo te lezen ben ik dus niet de enige waarbij de paniek toeslaat wat betreft het afkrijgen van de werkzaamheden op het werk. pffff ik heb echt t idee dat ik nog zoveel moet doen in die twee weken dat ik er nog ben. sterker er is nog eens geen vervanger voor mij geregeld. ik werk als locatiemanager op een buitenschoolse opvang. de ochtenden werk ik dus op kantoor en de middagen op de bso groep. voor de groepsuren hebben ze vervanging,maar voor de leidinggevende taken en administratie dus nog steeds niet. echt balen!!!! ze zijn gewoon veel te laat gaan zoeken.een overdracht gaat er al helemaal niet meer plaats vinden dus. maargoed ik heb mij voorgenomen er mij niet meer druk over te maken. ik kan er niks aan doen en ze zien maar de komende 5 maanden!!!!

Ga nu ff lekker naar de stad,eens kijken of we nog wat leuks kunnen scoren voor die kleine. zo verleidelijk allemaal!!!

Liefs sannie

20. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    Klinkt bekend Sannie. Hier is wel een opvolger voor mij gevonden (ook pas net), maar die werkt 3 dagen ipv 5. Ze neemt ook maar 1 klein onderdeel van mij over. Wie de rest gaat doen is onbekend. Heb me er lang druk over gemaakt, maar dat doe ik niet meer. Ik rond alles zo goed mogelijk af, zodat ze mij niks kunnen verwijten. In oktober zie ik wel weer verder.
    Weet zelfs niet eens of ik dan nog dezelfde functie heb, omdat ik 3 dagen ga werken. Zijn ze al sinds november over bezig, maar ze gaan geen antwoord hebben voordat ik met verlof ga ;).

Nu lekker aan jezelf denken. Werk gaat wel door en wij worden er straks immers niet op afgerekend.

Shop ze!

Deel Deze Pagina