Hoi mama's! Mijn dochter is nu zes en een halve maand en heeft ALTIJD honger. Ze valt zowat de fles aan. Ik beperk het tot 5 flessen per dag, maar daar komt veel rekken bij kijken. Ze krijgt ook 's morgens fruit en 's middags groenten. Dat gaat er redelijk goed in. Behalve bloemkool, dat spuugt ze meteen uit en zet het dan op een gillen. Ze is erg zwaar (9,5 kilo) maar is gemiddeld lang en haar hoofdomtrek is ook groot. Ook 's nachts wordt ze om de 4 uur wakker. Ik rek dit zoveel mogelijk en laat haar soms een tijdje huilen (ik lig ernaast, dus ze is niet alleen). Een kleiner flesje pikt ze niet, dan gaat ze huilen en wordt ze alleen nog onrustiger. Ik denk dat dit alles pas voorbij is als ze op vaste voeding over is... Ik geef haar nu in de ochtend pap en probeer haar meer groenten te geven zodat we die fles kunnen laten vervallen. Maar ze wil nog niet zoveel eten en drinkt erna altijd nog wat (opvolg)melk. Voor de lunch wil ik nu gaan oefenen met brood. Maar goed, dat kost tijd natuurlijk (is ook niet erg hoor). Slapen is ook een ramp... Normaals gesproken doet ze 's morgens een dutje van een half uur, dan 's middags een uur en dan in de namiddag/vooravond misschien nog een half uur. Maar vaak ook niet... 's nachts gaat ze dan gemiddeld zo om 19.30/20u naar bed en wordt dan weer om 23-0.00u wakker. Dan krijgt ze nog een fles en slaapt ze tot gemiddeld 4u. Dat rek ik dan tot 7u, dan beginnen we de dag. Hoe ziet dat bij jullie uit? Het eten (hoe vaak, wat en hoeveel) en slapen (hoe lang, hoe vaak)? Thanks!
Schema van mijn zoontje van morgen 7 maanden is als volgt: 07.00 wakker dan pap van 120/4 en nog flesje melk van 60/2 10.00 fruithapje en wat water dan 45 minuten slapen meestal 12.00 boterham en fles 180/6 (soms boter en soms groentespread erop) 13.00 tussen de 45 en 90 minuten slapen 14.00 (of later) iets van rijstwafel/cracotte met wat water 16.00 180/6 fles 18.00 avondeten(groente+zetmeelproduct) 20.00 laatste fles 180/6 En hij is bovengemiddeld lang, gem gewicht en gem hoofdomtrek en heeft geen speen