15mnd en Heupdysplasie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Miertje84, 24 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miertje84

Miertje84 Bekend lid

6 nov 2011
    776
    1
    16
    Utrecht
    as maandag een afspraak bij de orthopeed... wat kan ik verwachten? Nu nog een spreidbroekje? Of alleen s nachts?

Cb wilde me laten wachten tot eind juni. D. Loopt niet makkelijk, stijf beentje en nog niet los terwijl ze vanaf 11mnd al langs de box liep enzo. Ben zo blij dat ik toch de huisarts heb gebeld en die heeft me doorgestuurd voor foto's.

2. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Als het inderdaad zo is dan zijn er diverse opties. Afhankelijk hoe de stand is, de vorming van de heupkop, etc etc. De drie opties zijn:
    - gips spreidbroek
    - camp spreider
    - pavlik bandage
    De gipsspreidbroek zit permanent en kan niet af. De andere 2 opties 23 uur per dag. Een uur per dag mag het af voor badderen en dergelijke.
    Verder elke 2-3 weken controle gipskamer/orthopeed voor controle.

3. Miertje84

Miertje84 Bekend lid

6 nov 2011
    776
    1
    16
    Utrecht
    Ook op deze leeftijd nog?! Nu ze veel loopt enzo (alleen nog niet los) Gadsie dat zou balen zijn zeg. Is niet anders dan natuurlijk, alles voor haar en haar toekomst.

4. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Er zijn ook spreidbroekjes waarmee je kan "lopen". Onze dochter was wat jonger maar had een dr. Visser spreider, met deze spreider had ze meer bewegingsvrijheid dan met een normale campspreider. Lopen heeft ze met deze spreider niet gedaan.

Deel Deze Pagina