Zoals de titel al aangeeft, ben ik erg benieuwd wat jullie graag koken/bakken met jonge kinderen, waar ze zelf ook aan mee kunnen helpen... Wat is jullie (kinderen hun) favoriete gerecht en wat is het recept? Even inspiratie opdoen
Wraps en dan allemaal bakjes met wat ze erop kunnen doen. Dus bakje met mais, tomaatjes, kip, avocado, geraspte kaas etc. Spaghetti bolognese en dan mogen ze helpen tomaatjes snijden met haar Nijntje mes. Pizza's zelf beleggen.
Bladerdeeg met knakworst maken. Pizza beleggen of pitabroodjes door de helft tomaten puree erop kaas en weet ik veel wat allemaal
champignon roomsaus met broccoli. Champignons met uien en knoflook bakken. Broccoli even kort koken. Kipfilet kruiden en bakken. Alles bij elkaar in een pan, kookroom erbij met bouillonblokje om op smaak te maken. Pasta koken en eten maar. Hier staan ze altijd te springen als we dat eten. En kleine wrapjes maken met stokbrood en dat op de kleine tafel met tapas dat vinden ze ook een groot feest!
appelflapjes. Zo simpel: bladerdeeg, stukjes appel, kaneel strooien, lepeltje jam en rozijntjes. Dichtvouwen en op de bakplaat. Dochter van 3,5 vindt het leuk om te doen en weet precies hoe het moet.
gezond en lekker: Mango koekjes 1 rijpe mango 125 gram havermout 20 gram zachte roomboter 4 eetlepels gerapste kokos pureer de rijpe mango. meng daarna de havermout erdoor. Daarna de zachter boter er door en de kokos. Maak er koekjes van met 2 lepels. 20 - 30 minuten op 200 graden in een heteluchtoven.
Hier is macaroni met kaas, zalm en broccoli een hit Macaroni koken, een zakje geraspte kaas erdoor en kaassaus of carbonarasaus. Gekookte broccoli en gerookte zalm erdoor en klaar! Kost mij echt amper tijd om te maken, ik laat de kids de zalm snipperen (mogen ze in stukjes scheuren) en de kaas/saus door de macaroni roeren. De oudste mag ook altijd zijn eigen wrap in elkaar knutselen. Beetje kaas, saus, vlees, oprollen en in een stukje folie. Vindt hij helemaal geweldig Wraps kan je maken hoe je zelf wilt.
"Italiaanse kip" Zie ah.nl chicken parmigiana, ze helpen kip paneren, tomatensaus maken, kaas op de kip leggen. Ik serveer dit met gebakken krieltjes , mogen ze ook helpen kruiden. Daarnaast nog sla en worteltjes wassen en versnijden
Oh zelfgemaakte pizza Ik kneed het deeg en rol dit uit. Saus smeer ik erop en de kids mogen de champignons, uien, ham, salami en kaas erop doen. Helemaal geweldig vinden ze dit, vooral als alles in bakjes klaar ligt.
We maken graag zelf pasta. Dus ze helpen met deeg maken, met door de pastamachine halen. Alle groente doen ze in bakjes en doen ze zelf in de pan met mijn hulp. Champignons, en tomaat snijden zij dan zelf. Vinden ze geweldig om te doen. Zelf pizza maken is natuurlijk leuk. Alle baksels vinden ze leuk om mee te helpen. Ze helpen ook met bijvoorbeeld het maken van pesto. Het maken van tzaziki. Als ze het maar bij elkaar mogen doen en mogen roeren zijn ze meestal al blij.
Die van mij is nog laaaaang niet aan koken of bakken toe, maar ik weet van mezelf dat ik op m'n 3e al zelf appelflappen stond te bakken. Maakte er met rozijntjes en de hoekjes omvouwen dan hondenkoppen van Heb ze zelfs nog vaak aan de deur verkocht