Baby zit hoog en overgeven.. en tips om de baby te doen zakken ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lotteke82, 4 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

29 sep 2008
    576
    1
    0
    hey
    de titel zegt het al een beetje..
    ben nu 37 weken zwanger en slaap héééél slecht, zoals de meeste waarschijnlijk.
    Maar de baby zit heel hoog en door de oefenweeen heb ik veel harde buiken, met als gevolg dat de baby mijn maag platduwt en ik dus boven de pot hang... ellendig.

Hebben jullie dit ook en wat kan ik ertegen doen ?

en hebben jullie tips om de baby wat te doen zakken, want dat zou namelijk ook al véél helpen...
    ik heb deze namiddag in kleermakerszit op bed gezeten en man, wat deed dat pijn aan mijn bekken.. maar hoop dat het wat helpt.

2. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Misschien helpt het om je buik een beetje te masseren? Dat je beeb dan een beetje naar onder schuift?

Ik ben dan nog geen 37 weken, maar onze spruit ligt heel veel aan de linker kant en ook vrij hoog wat ook behoorlijk gevoelig is. Gisteren heb ik met zwitsal mama mijn buik lekker gemasseerd en ik merkte dat hij een beetje aan de kant schoof, dat gaf mij even wat meer ruimte.

3. Steluta

Steluta Actief lid

25 jun 2011
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoef niet over te geven maar baby zit wel hoog en duwt soms erg op mijn ribben/longen.. bij mij wil wel helpen met een extra kussen slapen zodat ik ietsje hoger lig met mijn bovenlichaam. Ik geloof niet dat ie er van zakt maar de druk wordt wel minder. maar of dat met je maag ook zo is, dat weet ik niet. Maakt het nog uit op welke zij je ligt?

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.050
    2.186
    113
    Brabant
    nee, helaas, je kunt je baby niet stimuleren om in te dalen. En ik denk dat dat het enige is om ervan af te komen.
    Ik zat op het laatst alleen nog maar rechtop, met mijn handen boven mijn hoofd, anders stikte ik van de ribbenpijn...

Succes!

5. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

29 sep 2008
    576
    1
    0
    Oei, amai
    Dat belooft :)

6. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Oh, wat jammer om te horen dat je zelf niets kunt doen om je baby te laten zakken... Nanabeeb zit ook ontzttend hoog en mn linker ribben doen echt flink pijn. Soms lijkt het alsof ze overdag wat zakt, maar zodra ik in bed ligt lijkt ze weer omhoog te "kruipen". Man, wat slaapt dat slecht. De halve nacht loop ik door het huis te dwalen in de hoop dat ze anders gaat liggen.

7. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Inderdaad jammer om te horen dat je er niets kan aan doen. Ik zit hier ook constant met maagzuur en maagpijn omdat de baby zo hoog zit. Hopen dat hij snel gaat indalen dus...

8. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

29 sep 2008
    576
    1
    0
    Ik heb vannacht al rechtzittend geslapen, gesteund door 3 kussens. Gemakkelijk is anders, maa het is gelukt
    Niet moeten overgeven en de harde buiken beetje naar beneden geduwd als ik erdoor wakker kwam.

Hopelijk zakt hij door zoveel recht te zitten, haha :D

Deel Deze Pagina