rond de 38 weken en dan nog een weekendje weg?!?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Melovekane, 23 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Heej dames,

mijn man kwam met het idee om over een paar weekjes nog even een weekendje naar Landal te gaan. Maar nu zat ik ineens te denken dat ik rond die periode 37,5 week ben. Is het dan slim om nog een weekendje weg te gaan?!?! wilde het vandaag aan de verloskundige vragen maar ben ik vergeten... :$
    We willen naar de veluwe ( ongeveer 1 uurtje rijden van huis)

Wat raden jullie aan?!?!

2. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    Dat je moet doen waar jij je tegen die tijd goed bij voelt. Ik moet er niet aan denken nog weg te gaan maar ik slaap dna ook erg slecht, o.a. door bekkenklachten, ben met kerst nog een weekeind bij mijn schoonouders geweest en ik was daarna zooooo kapot, ik ga niet meer weg! Maar als jij je tegen die tijd nog gewoon goed voelt, zou ik gewoon gaan. Het vervelende alleen is dat je nu niet weet hoe je je over een paar weken voelt ;)

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Zelf zou ik liever eerder gaan, maar dan meer omdat ik bang zou zijn voor de 40 weken te bevallen en dan zou het weekendje weg dus in het water kunnen vallen. (Natuurlijk kan dat altijd, maar ik sluit zelf graag zoveel mogelijk twijfels/onzekerheden uit hihi).
    Maar als je je goed voelt en het is een uurtje van huis.. Tja.. Waarom niet?

4. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Ik zelf was erg fit aan het einde van de zwangerschap ben pas met 40+2 bevallen.
    ben met 38 weken nog naar zeeland gegaan 2 uur rijden je moet doen waar je je goed bij voelt zou voor de zekerheid wel een annulerings verzekering afsluiten.

5. Mamajuli2008

Mamajuli2008 Actief lid

11 okt 2011
    295
    4
    18
    NULL
    NULL
    Ik zou het niet doen maar heb ook behoorlijk last van mn bekken en ben met de eerste met 38 week bevallen. Dat ging toen ook allemaal heel voor en dan is een uur v huis best ver

6. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik heb alles gewoon gedaan tot het eind. Voelde me prima.
    Enige wat ik vanaf een week of 38 niet meer heb gedaan is alleen zo ver weg gaan. Maar als je met z'n 2en bent, waarom niet.

7. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik zou het niet doen haha. maar ben ook al 2 met 38 weken bevallen haha

8. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    zou het zelf niet doen , straks moet je bevallen en dan ga je echt niet nog een uur in de auto zitten dan wil je zsm naar het ziekenhuis of dat er een verloskundige komt kijken...lijkt me zelf gewoon beetje onrustig, zou zelf wel in vertrouwede omgeving willen bevallen en niet hals over kop een ziekenhuis moeten zoeken of ewat dan ook....maar goed ik had 2 x een vliegensvlugge bevalling waarvan de eerste ook met 38 weken is geboren...(de tweede trouwens met 40)

9. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    ja ik twijfel dus heel erg... wat nou als het eerder komt... het is de eerste dus ik weet totaal niet wat te verwachten enzo... ik ga het nog wel even over leggen met mijn verloskundige....

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik zou het niet doen, zelfs als je je fysiek nog goed voelt en nog niet bevalt, ben je op het eind vaak heel erg in jezelf gekeerd en dan heb je behoefte aan weggaan waarschijnlijk niet meer zo.

11. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Ik zou er geen probleem mee hebben. Wat anderen ook gezegd hebben, je moet gewoon doen waar je zelf goed bij voelt.

12. Habeebah

Habeebah Actief lid

23 mrt 2010
    213
    12
    18
    Vrouw
    persoonlijk zou ik wel kunnen gaan of ik nou een uur in de auto zit naar de veluwe of een uur in et ov zit in amsterdam.. uurtje is niet ver en als er iets gebeurt is de baby er echt niet meteen hopla.. er is een hoop voorwerk waarmee je wel in de auto kan zitten een uurtje lijkt me...

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou het opzich wel aandurven ( Zie weinig verschil tussen een weekendje weg en een uur rijden of bij je opa en oma op de koffie een uur rijden, je moet gewoon een uur rijden voor je thuis bent ) maar zou wel afwegen of je op zeer slechte bedden kan slapen, je ziekenhuistas meenemen en een annuleringsverzekering afsluiten.

14. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.807
    4.191
    113
    ik ben blij dat ik uberhaupt de dagen door kom, weekend weg moet ik niet aandenken. En wat betreft rijden, tja een uur lijkt niet ver maar kan in sommige situaties te lang zijn. Mijn baby ligt bv in stuit, bij gebroken vliezen of weeen zou ik met spoed nar het zhuis moeten. Maar waarom wacht je niet af en pak je tegen die tijd een last minute

15. tulip

tulip Niet meer actief

Voor ik bevallen was van de 1e had ik gezegd: doen. Maar ik ben plotselimg met 38 weken bevallen in 2,5 uur tijd. Als ik nog spullen had moet pakken en naar huis, had ik dat nooit gehaald. Ik zou het dus niet doen.

16. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Persoonlijk denk ik niet dat ik met 38 weken nog een weekend weg zou gaan. Maar dat is vooral een gevoel; de vorige keer wilde ik toen gewoon het liefste thuis zijn en alle laatste dingetjes in orde maken. Bovendien durfde ik ook niet meer zo ver van huis; je weet nooit wanneer je bevalling begint en hoe het dan loopt. Uiteindelijk verliep mijn bevalling heel vlot dus daarom zou ik het deze keer al helemaal niet meer doen. Ik wil niet het risico nemen dat we het niet op tijd redden naar huis!

Maar als jij je goed voelt en geen moeite hebt met bv daarna een hoop was wegwerken enzo, waarom niet? :)

17. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Ik had met 38weken echt niet nog weg willen gaan. Vanaf 37,5 week begon ik me terug te trekken en heb ik me niet echt fit gevoeld (voorweeen en algeheel niet fit zijn), daarnaast ook erg moe dus veel op bed gelegen. Had op het laatst gewoon behoefte om alleen te zijn. Ik heb verder een goede zwangerschap gehad met weinig klachten. Uiteindelijk met 38,6 bevallen.

18. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    in principe vind ik het wel lekker om er nog ffies tussen uit te gaan. maar idd wat als het begint... ik wil niet in een vreemd ziekenhuis bevallen!
    Maar ja het lullige is dat mn man het mij dus kado heeft gegeven en dan vind ik het zo sneu voor hem om te zeggen dat ik het eigenlijk na langer na denken niet wil... pfff lastig! haha
    Maar goed hij heeft nog niks betaald dus ga het er nog wel even met over hebben!

19. Mamavan2schatte

Mamavan2schatte Actief lid

8 jun 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden een jaar vantevoren al afgesproken om met heel de familie een weekendje weg te gaan naar slagharen!!
    Was toen nog niet zwanger.maar paar maanden later was ik zwanger en dacht gelijk,..ohw ohw,.dan heb ik 37 weken zwanger als we daar heen gaan.
    We hebben heerlijk genoten daar,.en ik voelde me trouwens ook super,dus ik maakte me ook nergens geen zorgen over.
    Ben trouwens nog in die skiliftjes gegaan die over het gehele park gaan(dan heb je wel vertrouwen haha)
    Tuurlijk had ik mijn ziekenhuistasje bij!!
    Ik ben met 39,4 dagen bevallen.

Ik heb zoiets van,.als je nog eventjes een weekendje lekker kan genieten,. lekker doen!
    Maar dat is natuurlijk ieder zijn eigen mening!!:)

20. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Hebben uiteindelijk besloten om het niet te doen. Ik voelde mij er echt niet goed bij! Vind het heel jammer want had er wel zin in gehad.

Deel Deze Pagina