Hoi allemaal, ik wil super graag borstvoeding gaan geven. Ik denk dat het voor de gezondheid van mijn kindje, (afweersysteem etc) en de hechting erg goed is... maar... ik heb iets raars: Op mijn tepels (precies op het speentje zegmaar) lijkt een korstje te zitten. Na het douchen is het meestal wit/gelig van kleur en zijn er duidelijke kloofjes te zien. En later is het wat ingedroogd en donkerder van kleur. Wie heeft dit ook? wat is het? en kan ik straks gewoon borstvoeding geven? in de voorjaarsvakantie ga ik een afspraak maken bij de huisarts om eens te kijken. De verloskundige wist t ook niet/had t nog nooit gezien en zei dat ik maar even bij de huisarts langs moest gaan. Misschien een schimmel ofzo... maar ik kan me niet indenken dat het er niet zit. (als t een schimmel of iets dergelijks was geweest had t vast met het kuurtje die ik laatst voor blaasontsteking had gekregen weg gegaan, toch?) Wie herkent dit? Groetjes Wiety
Als de HA je ook niet kan helpen kun je altijd een lactatiekundige vragen. Hier op het forum is er ook een mss kan zijn je helpen adhv je omschrijving. Maar ik denk niet dat dit een probleem is voor het voeden...
hoi ts, ik zou idd even naar een lk gaan. ik had het geluk dat een vlos bij mij in de praktijk lk is, dus ik piepte zo mijn borst tijdens de afspraak er even uit
Ik heb hetzelfde als jij. Dacht eigenlijk dat het misschien al een beetje opgedroogde melk was, wat er af en toe een beetje uitkomt. Maar mijn bh is nooit echt nat ofzo, dus het zou maar een heel klein beetje zijn, dus of het ook echt melk is, weet ik niet. Maar ik lees even mee....
als t melk is, kan je ook druppels uit je tepels duwen - zo ja dan weet je dat, zo nee laat t dan even nakijken. @TS: Een kuurtje tegen blaasontsteking is gericht tegen bacterien en doet niks tegen schimmels...
Hoi, ik heb -en had, tijdens mijn eerste zwangerschap- precies hetzelfde. Zelf denk ik dat het toch wat opgedroogd colostrum is, ook al zie ik ook nooit nattigheid in m'n beha. Ik weet niet meer precies wanneer het bij mij de eerste keer weg was, maar iig kort na de bevalling, en mijn zoontje heeft een jaar borstvoeding gehad.
Schimmel gaat in niet weg met ab. Dus als dat het is, zul e toch nog iets anders voorgeschreven krijgen. Huisarts even laten kijken, kan zeker geen kwaad.
Het lijkt mij gewoon opgedroogde melk....dat heb ik ook weleens. Maar ik kan het er wel zo af ´poetsen´ onder de douche. Heb het al een week of 10 denk ik zeker en bij mijn vorige zwangerschap begon het ook best vroeg.
Haai wiety, wat het precies is kan ik je niet vertellen maar wel dat ik dat ook heb en had bij mijn vorige zs. Ik ben toen naar een dermatologische klinkiek geweest omdat ik ook bang was dat ik geen bv kon geven. Mij werd verteld dat het eigenlijk niets is en sowieso bv niet in de weg zou staan. Ik kon het trouwens weghalen met wat olijfolie op een watje. Ik heb 7,5 maand bv gegeven dus aan je tepels gaat het niet liggen meid!
Ik denk opgedroogde melk. Ik heb het ook wel eens gehad bij mijn vorige zwangerschap, en lekte verder nooit druppels oid. Heb daarna 26 maanden gevoed, dus gaat helemaal goed komen joh!
Ik had precies hetzelfde een week voordat ik positief testte bij mijn dochter. Uiteindelijk heb ik het er eens af gepulkt onder de douche toen ik al over de helft van mijn zwangerschap zat. Deed geen zeer en is daarna ook niet meer terug gekomen. Heb een half jaar bv gegeven
wat het ook is; Waarom laat je het opdrogen na het douchen gewoon even schoonmaken met een watje of wattenstaafje..
Hoi allemaal, ik lees een hele boel hoop volle berichten. Ik kan het er alleen niet af poetsen of iets dergelijks.. maar ik ga in mijn vakantie sowieso even naar de huisarts om het te laten zien. En ik zal ook een berichtje aan een lactatiekundige sturen. misschien weet zo iemand meer. Bedankt allemaal! Groetjes Wiety