HCG en tweeling

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door maybe3, 9 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maybe3

maybe3 Niet meer actief

Hallo,

ik 5,5 week zwanger.. 1 dag voor nod was mijn HCG 18(bloedtest) 1 week later was deze al 538.. Ook heb ik steekjes aan bijde kanten. Met 5 weken is er een echo gemaakt maar nog weinig op te zien. Wel kon de gyn mij vertellen dat ik zwanger was en hij wees twee plekken aan waar hij wat zag maar niet kon zien wat het was.. Maar als je HG elke 48uur verdubbelt hoe kan het dan nu al 538 zijn..??
    Ook heb ik vanaf 3 dagen na mijn NOD het idee dat het er 2 zijn..??

Gezien de snelle HCG stijging zou dat dan mogelijk zijn..??

alvast bedankt,

Maybe

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Alles is mogelijk ;)

In principe is je HCG niet gek. Elke 2 dagen verdubbelen betekend dat het bij jou al 4 keer is verdubbeld (1 week). 18x2=36 x2=72 x2=144 x2=288

Nou ja, oke, het is dan 1 keertje meer verdubbeld denk ik, maar heel erg dramatisch hoog is dat niet. Ik kon bijvoorbeeld zelf al met 4 weken beginnen bij Moeders voor Moeders, omdat ik zoveel HcG in mijn urine had. Dat was ook heel normaal, was gewoon iets meer.

Het enige aparte is wel idd dat je gyn op 2 plekken iets zag. Dat zou iets kunnen zeggen, maar pin je er niet te veel op vast. Tis echt een kwestie van afwachten, want de kans is niet zo heel groot!

3. maybe3

maybe3 Niet meer actief

@gentle: bedankt voor je reactie.. Ja de kans is er wel ergens hihi.. ik ben een 2eiige m,n man is van een 2 eiige en m,n jongste was dat ook alleen daar heeft de 2e helaas met 7 weken van losgelaten. Maar knoop me er niet te veel aan vast. Was gewoon even benieuwd. Volgende week een echo dus hopelijk dan duidelijkheid.

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Dat je man een tweeling is maakt niet uit, dat jij het bent wel natuurlijk.

Maar dan nog is de kans niet groot. Ik heb heel veel twee eiige tweekingen in de familie en heb het eens uitgezocht. Normaal is de kans 0.5-1%, bij ons is de kans 3-5%. dus wel hoger, maar nog erg laag.

5. Loving

Loving Bekend lid

24 apr 2008
    904
    0
    16
    in deze tabel staan hcg levels van een eenling en tweeling zs: Early Pregnancy HCG Levels and Ultrasound Pictures

volgens mij zit je hcg waarde normaal voor 1 kindje. maar ja, je hoeft maar een dag naast je eisprongberekening te zitten en het kan een tweeling zijn (en andersom) :) . spannend!!! hou ons even op de hoogte.

voel je je ook meer zwanger? ze zeggen dat je bij een 2ling meer kwaaltjes hebt... hoe heb je dat ervaren in je vorige zs?

6. bereke

bereke Niet meer actief

Bij mij was mijn hcg eerder aan de hoge kant maar nou niet zo dat er sowieso gedacht werd dat het weleens een tweeling zou kunnen zijn.

Deel Deze Pagina