SNEL zwanger van een derde (?) Ervaring gezocht!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Appeltje22, 13 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Appeltje22

Appeltje22 Niet meer actief

Onze oudste is 2 jaar en 6 maanden, de jongste bijna 6 maanden. Ik ben nog niet aan anticonceptie begonnen omdat ik er nog niet uit ben wat we willen, dus gebruiken we in de tussentijds gewoon condooms. En afgelopen zaterdag hadden mijn man en ik een beetje te veel drank op en ‘t was erg gezellig.. dus tja, je raadt t al

Niet echt gepland of de bedoeling, maar als zoiets eenmaal gebeurt ga je er toch verder over nadenken. Ben niet op zoek naar oordelen maar wel naar ervaringen van andere moeders die 3 kids kort op elkaar hebben (wel of niet zo “gepland”) , of binnen een half jaar weer zwanger waren. Ik ben ook benieuwd naar de reacties vanuit jullie omgeving.

Let me know!!!

2. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Ik heb vier kinderen dicht op elkaar. Mijn ervaring is dat je een derde er gewoon bij doet. V was hier echt een cadeautje, zo’n relaxt kind en ging gewoon mee met de andere twee. Dit is ook wat ik in m’n omgeving zie, dat de derde best makkelijk is.

3. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Ik volg mee. Ik ben momenteel 9 weken zwanger (geheel onverwacht 8 maanden na mijn keizersnede zwanger geworden van #3)

Ik zie vooral beren op de weg met straks 3 kinderen van 3 en jonger.

4. Appeltje22

Thanks voor je reactie, én fijn om te horen! Onze tweede s heeel relaxed. Van zichzelf denk k, maar ook omdat de eerste genoeg aandacht inpikt

5. Appeltje22

Gefeliciteerd! Ook al is het onverwacht :) Hoe reageerde je? En je omgeving? Of heb je het nog niet verteld?

6. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Ik heb er 3 binnen iets meer dan 3 jaar. Het is soms pittig maar goed te doen. De derde is heel makkelijk en gaat gewoon mee in het ritme van de andere 2.

Ik vind vooral de leeftijd van de oudste 2 het pittig maken en niet perse het hebben van 3 kinderen.

7. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Mijn oudste was 2 jaar en 10 maanden toen onze jongste geboren werd. De middelste was 1 jaar en 5 maanden. Ik deed de derde er echt niet zomaar even bij. In het begin moest ik echt zoeken naar een ritme. Bij mij was het wel heel erg ‘go with the flow’ en op dagen dat we niet weg hoefden, liepen de oudsten soms rond 11 uur nog in hun pyjama.

Nu de jongste 9 maanden is, doe ik haar erg wel gewoon bij. Eigenlijk vanaf het moment dat zij even kan wachten op haar flesje. Dan kon ik eerst alledrie aankleden, dan naar beneden om broodjes te smeren en fles klaar te maakten.

Het is druk, maar ontzettend leuk.

8. Appeltje22

Oke! Dat zou bij ons ook ‘t geval zijn als we zwanger zouden zijn. Goed om te horen dat het uiteindelijk goed te doen is :)

9. Appeltje22

Goed om te horen! Ik herken wel je verhaal van “go with the flow” heel erg van toen wij de tweede kregen. T begin was echt ff pittig, maar als je eenmaal een beetje in je ritme zit, dan gaat ‘t allemaal wel. Ookal is ‘t ook dan aanpoten hor!

10. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Ik was echt in shock! Heb echt een paar weken moeten wennen. En soms heb ik een paniekaanval :$ dat ik het echt niet zie zitten, vooral wanneer ik super misselijk ben. Dan kan ik niet eens voor mijn kindjes of het huishouden zorgen en denk ik 'hoe moet dat straks met nog een baby er bij?'

Mijn man reageerde gelukkig wel heel leuk en blij. :)

Ouders en schoonouders weten het sinds 2 weken, ze schrokken ook maar zijn ook blij.

Fijn dat je dit topic hebt geopend, de eerlijke maar toch positieve verhalen geven moed. :thumup:

11. Appeltje22

Die paniekaanvallen ken ik van mijn tweede zwangerschap! Fijn dat je toch ook hele goede reacties hebt gekregen :)

Ja toch, ik ben benieuwd naar eerlijke verhalen en die zijn soms pittig maar uiteindelijk hoor je toch vaak; het is het allemaal waard!

12. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Ik heb er zometeen 3 in 3 jaar tijd, het zal wel aanpoten worden, maar kijk er ook wel naar uit!
    Ze waren overigens allemaal gepland :)

13. Prj

Prj Niet meer actief

De oudste was 13 maanden toen nr 2 kwam. De 2e was 15 maanden toen nr 3 kwam.

In 2 jaar en 4 maanden dus 3 kinderen. Ik heb een jaar lang 3 kinderen in de luiers gehad. Het was hard werken maar zo ontzettend leuk!

Ze zijn nu 6, 5&4 en een echte 3 eenheid. Heel erg leuk.

Sinds een dik jaar hebben ze er een broertje bij en nu ben ik hoogzwanger van nr 5. Nr 4 zal dan 14 maanden zijn. Hier heel bewust voor gekozen.

Mijn man grapte altijd dat ze per 3 gingen dus nr 6 sluit ik niet uit. Deze zal er dan ook weer dicht op komen.

Kortom de kids dicht op elkaar is ons heel erg goed bevallen.

Pinkblossom vindt dit leuk.
  14. Appeltje22

Wat goed om te horen! Over het algemeen een positieve ervaring dus! Mag ik vragen wat voor reacties je uit je omgeving krijgt? En wat je daar van vindt? Of hoe je met eventuele negatieve reacties omgaat?

15. Appeltje22

Leuk!! Hoe ervaar je het met je andere kids? En wat zijn de reacties uit je omgeving?

16. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    De derde is er nog niet, maar onze omgeving reageerde eigenlijk wel prima op het nieuws.
    We hebben geen negatieve reacties gehad.
    Ik vind het nu met een dreumes die niet loopt en peuter wel heel druk, vooral omdat die buik vaak in de weg zit en ik wat minder geduld heb momenteel

17. Prj

Prj Niet meer actief

W
    Wij hebben geen negatieve reacties gehad. Ook omdat we zelf heel helder waren dad we hier bewust voor gekozen hebben.

En eerlijk kan het me ook niets sxhelen wat anderen er van vinden. Wij zijn er zelf heel blij mee!

18. Appeltje22

Kan ik m voorstellen! Vooral omdat je dreumes waarschijnlijk nog niet loopt? Lijkt me pittig met het tillen?

Ik ben bang dat als we snel weer zwanger zouden zijn, er veel mensen zouden zeggen; oh is t n ongelukje? Was het wel zo gepland? Dat soort geneuzel

19. Appeltje22

Gelukkig! Misschien s t ook inderdaad hoe je het zelf brengt. Ik merk toch aan mezelf dat ik me daar druk om maak, stom he...

20. Prj

Prj Niet meer actief

Ik snap het wel maar is eigenlijk helemaal niet nodig natuurlijk.

Deel Deze Pagina