rond deze tijd naar de kinderboerderij....

Discussie in 'De lounge' gestart door RosaLynn, 18 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    toxoplasmose krijg je aleen via kattenuitwerpselen of besmet vlees.
    dus zolang je een hap neemt uit de schaapjes, geitjes en koetjes van de boerderij, is er weinig aan de hand:D

de briefjes op de kinderboerderij waarschuwen voor q-koorts.

zwangeren wordt aangeraden om rond de lammertijd en een paar weken na de lammertijd, schapen en geiten te vermijden. zij kunnen besmet zijn.
    die besmetting gaat via De urine, ontlasting, melk, moederkoek, vruchtvliezen en het vruchtwater van geïnfecteerde dieren.
    grootste gevaar zit hem bij een geboorte en/of miskraam.
    kan ook in de mest zitten maar daar is het minder besmettelijk. het virus kan ook in een bepaalde vorm ook door de lucht vervoert worden en zo verspreiden.

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Owww... ok...
    Ja en als het bv om vruchtwater gaat, ja dat zit dan ook in de vacht. Dus niet aankomen. Maar het gaat dus om q-koorts en niet om toxoplasmose...

Stuk duidelijker zo. Dankjewel!

3. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    bij ons op de kinderboerderij hebben ze een handen automaat staan waar je je handen onder houd en dan komt er desinfecterende gel uit
    er is ook een wasbak water en zeep en papieren doekjes
    echt supernetjes www.heldersevallei.nl

4. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    het gaat ook om toxoplasmose hoor! ookw el beter bekend als kattebakziekte
    www.heldersevallei.nl staat info op over zwangeren en bezoek kinderboerderij

onder kopje kinderboerderij en dan gedragsregels

5. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier paar weken terug nog in de dierentuin geweest en ook de kinderboerderij. En ja, daar hebben we geiten staan aaien.
    En vorige week nog in een schaapskooi geweest, en daar ook de beestjes geaaid en gevoerd.

Nooit geweten dat dat 'schadelijk' kon zijn, maar volgens mij kun je als zwangere beter jezelf opsluiten in een klein kamertje, want er zijn ineens zoveel dingen slecht.. Lig dus ook regelmatig in een stuip als iemand weer iets post over wel/geen pesto/mozarella/brie/pizza etc mogen eten.

6. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Toxoplasmose - Wikipedia

En dit lees ik op meer sites, maar dat ga ik niet allemaal linken.
    Maar zoals ik dit lees is er geen probleem zolang je de geiten niet gaat bijten of opeten bij de kinderboerderij. (doe je dat wel, dan eerst even goed dichtschoeien en garen.:))
    Toxoplasmose komt voor in de uitwerpselen van katten. Misschien dat het ook wel in de uitwerpselen van geiten kan zitten hoor, maar dan moet je als zwangere maar even een keer niet door de geitenpoep rollen, dat kun je vast wel volhouden tot na de bevalling.:)

Spuit 11 komt ook nog eens om de hoek, want ik zie dat vrijwel hetzelfde antwoordt hier vlak boven staat. Nou ja, daar ben ik het dus mee eens.:D:p

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    dan weten ze niet echt waar ze het over moeten hebben. volgens de dierenarts kan toxoplasmose alleen door gegeven worden door de ontlasting van een kat. andere dieren kunnen toxoplasmose krijgen door in aanraking te komen met de ontlasting van een kat, maar worden er niet ziek van en kunnen het ook niet doorgeven. ja, in het vlees. daarom wordt ook aangeraden het goed te verhitten en bijv. geen filet american te eten of kazen/melk waar rauwe geiten melk in is verwerkt.

zelfs de boeren waar m'n paard en pony staan hebben er nog nooit van gehoord. terwijl hun vrouwen zelf ook zwanger rond hebben gelopen. wel de q-koorts, dat is gevaarlijk. maar niet toxoplasmose via een levende geit, koe, schaap

8. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Ik ben vandaag naar de kinderboerderij geweest en heb gewoon geitjes geaaid. Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat dit afgeraden wordt? Gelukkig heb ik de verleiding om in de poep te lopen graaien kunnen weerstaan! :D

Deel Deze Pagina