Was het maar zo simpel. Ik heb mijn neefje voor het laatst gezien op de crematie van zijn vader, toen was hij 5, mijn nichtje was toen 2. Ik denk dat ze zo niet eens weten wie ik ben, wel dat ik familie ben, ivm dezelfde achternaam. Daarnaast ben ik bang dat ze vragen beantwoord willen hebben, die ik eigenlijk niet beantwoorden wil. Want daarmee moet ik hun moeder in een enorm zwart daglicht zetten, wat ik eigenlijk niet wil voor de kinderen. Het is voor een groot deel door haar dat hun vader niet meer leeft en als familie zijnde zijn wij stuk voor stuk woedend op haar, maar hoe vertel je dat hun kinderen? Ik weet dat ze wel contact willen hebben, mijn tante heeft paar jaar geleden contact met hun gezocht, waar ze heel blij mee waren, alleen heeft hun moeder het contact direct afgekapt. Ze wonen beiden ook nog thuis. Mijn neefje is nu bijna 20, zijn zusje 16, dat maakt het wel lastiger. Maar ondanks dat we geen contact hebben, staat in mijn woonkamer een foto van hun vader met de kinderen, net zoals bij meer familieleden. Elke dag wordt er wel aan ze gedacht....
Ik dacht dat dat precies andersom was? Dus de mensen die daar tussen staan hebben mijn profiel bekeken?
Die lijst wordt door allerlei zaken 'gevormd', niet enkel 'gluurders' ook bv vrienden van vrienden, maar ook op basis van locatie; ik ga sindskort naar de sportschool en poef, ineens allemaal sporters in die lijst op fb - terwijl zij mijn naam echt niet konden kennen.
Het werkt volgens mij ook op nummers op je mobiel. Als ik een paar nieuwe mensen op mijn mobiel bij contacten heb verschijnen ze ook op Facebook.
Verschrikkelijk, zat net even te gluren tijdens de lunch maar zie dat het een besloten clubje is, kon dus niet echt mee gluren
Dat is dan inderdaad een wat moeilijkere situatie. Ik zou in jouw geval dan maar wachten tot zelf zover zijn dat ze contact met jou opnemen. Snap dat dat niet gemakkelijk zal zijn maar denk wel dat dat het beste is.
Toevallig (uiteraard na dit topic ) vandaag even gespiekt. En volgens mij woont neefje nu samen of is hij getrouwd. Zijn vriendin haar achternaam is nl in zijn (en ook mijn meisjes-)naam veranderd. Dus twijfel, twijfel....zal ik het doen? of niet? ga er nog eens diep over nadenken.
Ik zou er heel goed over nadenken. Aan de ene kant zou ik zeggen Doen! Hij woont nu samen, heeft een eigen leventje opgebouwd en kan dus zelf de keuze maken of hij wel of geen contact wilt. Aan de andere kant kan ik mij jouw angst ook wel voorstellen, als je bang bent om bepaalde vragen te krijgen die je niet wilt of kan beantwoorden dan moet je jezelf daarbij op voorbereiden. Maar op dit soort momenten is gluren altijd wel fijn
Ben het met je advies eens. Ik ben heel bang dat er heel veel overhoop gehaald zou worden. Aan de andere kant: Het zou wel zo eerlijk zijn ten opzichte van hun vader. Maar in dat geval moet ik volledig open kaart spelen en ik weet niet of ik daar zelf aan toe ben. Het voelt dus heel dubbel. Maar gluren kan altijd inderdaad
Ja hoor ook schuldig. Even kijken hoe het met sommige gaan. Soms denk ik huh hebben die een relatie met elkaar, nooit gedacht of is die zwanger.
Ben het niet vaak met je eens maar nu wel En toch ben ik nieuwsgierig naar hoe het er aan toe gaat op die groep hahaha.
Whaaaaa me too, dat is die zelf marteling waar ik het over had. Weet nu al dat ik mij giga ga ergeren maar toch brand ik van nieuwsgierigheid