Bijna 7 weken en lege vruchtzakjes?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Druif78, Oct 22, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ik heb net de eerste intake bij de VK gehad met uitwendige echo maar dit viel zwaar tegen. Er waren 2 vruchtzakjes te zien (tweeling?!) maar zonder vruchtje en zonder zichtbaar hartje.
    Ik moet nu over een week in het ziekenhuis bij de gyn een inwendige echo laten maken en dan MOET er meer te zien zijn. Zo niet is er sprake van een miskraam en moet ik kiezen hoe nu verder, curreteren of afwachten.
    De VK zei dat t ook nog iets te vroeg kan zijn, dat ik korter zwanger ben dan ik denk, maar eigenlijk geloof ik hier niet in. Ik heb ovulatietesten gebruikt, ik weet exact wanneer de eisprong was plus ik heb heel vroeg ) 11e of 12e dag na ei positief getest. dit kan dus onmogelijk een dikke week vroeger geweest. Plus heb ook een digitale test gedaan met zwangerschapsindicator. Over de zwangerschapsduur ben ik dus vrij zeker, kan hooguit een enkele dag er naast zitten, maar dan had ik toch ook een hartje moeten zien kloppen?!
    Ik zoek eigenlijk ervaringen en dan vooral positief! Wie heeft dit ook meegemaakt en bij wie is het toch nog goedgekomen??

2. Gonca

Gonca Bekend lid

Oct 27, 2009
    743
    0
    0
    Ik heb het meegemaakt, bij mij hebben ze met 6 weekjes gezegd, van dat ik een lege vruchtzakje kon hebben.
    Toen heb ik 1 week gewacht, had ik weer een echo toen was ik 7 weekjes, toen hebben ze gezegd van het is echt een legevruchtzak. Daarna ben ik naar een andere ziekenhuis gegaan, en daar werd mij weer verteld van dat het geen goeie zwangerschap is.
    En vorig week heb ik mijn miskraam gehad met behulp van cytotec.

Maar een vraagje, dus bij jou hebben ze 2 vruchtzakjes gezien?
    En zagen ze ook een dooierzak?
    Ik had ook geen dooierzak.

Als je dooierzak heb, dan is alles goed denk ik en hoop ik..

3. ichtus

ichtus VIP lid

Mar 5, 2007
    14,841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Misschien een positief hart onder de riem.

Toen ik met marijn mijn termijnecho kreeg zou ik 11wk en 3 dagen zijn. Ik had er helemaal zin in.. Toen ze aan het meten was bleek ik 9 wk en 4 dagen zwanger te zijn...

vraag me niet hoe t kan, maar dat zou dus betekenen dat ik rond mijn eisprong positief had getest.. nu teste ik wel licht posi 4 dagen voor NOD op nod was ie knal.. maar echt niet rond eisprong hoor. ik had een cyclus van 32 dagen toen en op dag 28 teste ik dus voor het eerst positief.. het kon gewoon niet dat ik maar 9,4 wk was.. toch heeft ze die meting aangehouden.. Marijn is uiteindelijk met 42 wk (volgens vk berekening) geboren en was 3460 gram.. kerngezond..

Kan best dat de beebjes (wow 2-ling, zijn msischien altijd wat kleiner) wat verder naar achteren lagen of net als marijn de groeispurt nog moeten hebben.. Zal niet de eerste keer zijn dat er rond 6,5 wk niets te zien is terwijl het toch goed zit..

Uiteraard begrijp ik je zorgen en zou ik net als jij rekening houden met het ergste, maar probeer niet al je hoop te verliezen...

Heel veel sterkte de komende weken met wachten....

Ik hoop op prachtig nieuws...

4. marjon 2

marjon 2 VIP lid

Jul 23, 2008
    13,211
    0
    36
    in mijn vel
    Wat een rotnieuws , zoiets verwacht je helemaal niet als je voor je echo gaat ..........................

Bij mij is het 3x verkeerd gegaan , waaronder ook een keer een lege vruchtzak .........................Ik moest ook een week wachten en vruchtzak was gegroeid ,maar nog steeds geen vruchtje .....................heb toen eerst cytotec gehad en daarna een curretage .........
    Gelukkig hoor je ook positieve verhalen, hopelijk hoor je daar bij ..

dikke kknuuufffff

5. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    het waren echt 2 lege vruchtzakjes zonder iets erin... Ik zou vls mn berekening echt bijna 7 weken zijn, dus ....
    Als ik toch korter dan 6 weken zou zijn dan zou ik rondom 1 week na eisprong positief getest moeten hebben. Dat kan nooit!!
    Ik zit vanalles te bedenken waardoor het misschien toch zou kunnen, maar nee.... aangezien ik precies weet wanneer we gemikt hebben, plus gebruik van ovulatietesten plus gebruik van zwangerschapstest met indicator...

jemig 3 weken verschil.... wat een schok! Maar ja, dan dus misschien toch van een andere vrijpartij??
    Dat acht ik bij mij niet ogelijk. Hebben het wel eerder dan de verwachte eisrpong gedaan maar die week erna niet dus het kan gewoon echt niet?! Ik kan niet anders dan het somber inzien, maar als mensen nog positieve verhalen hebben dan hoor ik ze heel graag!

6. Noukje

Noukje Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    2,263
    3
    38
    Met een uitwendige echo op deze termijn valt er (lijkt mij) weinig te zien. Waarom heeft de vk niet een inwendige echo gemaakt?

Bij mijn 2e en 3e zwangerschap had ik elke keer een groeiachterstand van 2 weken. Ik wist ook vrij zeker dat dit niet mogelijk was (ovutest en al een paar dagen voor nod positief getest). Helaas is dit ook 2 keer een miskraam geworden.

7. minimuis

minimuis Fanatiek lid

Aug 17, 2007
    4,066
    5
    38
    Female
    hoi druif uit ervaring weet ik dat bij een uitwendige echo bij zo'n prille zwangerschap weleens te vroeg kan zijn vooral als je baarmoeder ook nog eens gekanteld ligt, maak je nog niet te veel zorgen want het kan dus zijn dat je uitwendig nog geen hartjes zie zijn terwijl als er een inwendige echo zou zijn gemaakt het wel goed blijkt te zijn. Heel veel sterkte met wachten en ik duim voor een mooie echo

8. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Inwendig doen ze bij onze praktijk jammergenoeg niet. maar dan nog, met 6 weken had ze wrs wel wat kunnen zien zei ze en ik ben nog 1 week verder. Plus 1 vruchtzakje was ook afwijkend van vorm, niet rond maar een soort van ovaal. Plus er zat ook niks in?
    Stel dat t echt te vroeg zou zijn: zou het dan kloppen dat je ook geen vruchtje ziet?? of is dat sowieso foute boel?
    Van een gekantelde baarmoeder heb ik niet eerder gehoord? ook niet bij mn eerste zwangerschap?
    Ik hoor hier meerdere keren over cytotec: wat is dat?
    Ik ga er toch een beetje vanuit dat t gewoon foute boel is en ben erg bang voor wat komen gaat...

9. marjon 2

marjon 2 VIP lid

Jul 23, 2008
    13,211
    0
    36
    in mijn vel
    Je zou niet de eerste zijn die na een uitwendige echo ,toch een goede inwendige echo heeft... Het is nu allemaal nog zo klein en als je baarmoeder gekanteld is ,zou het vruchtje met een uitwendige echo verstopt kunnen zitten...

Cytotec zijn pillen om een miskraam op te wekken .Die moet je vaginaal inbrengen , en als het goed werkt moet dan de miskraam o gang komen ............ik heb ze 2x gehad en 2x heeft het helemaal niks gedaan ..

10. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    O gats.... vreselijk..ik probeer er nog maar niet aan te denken.
    Maar als mn baarmoeder gekanteld zou liggen dan zou ze toch ook geen vruchtzakjes moeten zien of denk ik krom?

E weet iemand vanaf wanneer er een vruchtje te zien is in een vruchtzakje?

11. marjon 2

marjon 2 VIP lid

Jul 23, 2008
    13,211
    0
    36
    in mijn vel
    Dat zou ik echt niet weten of je dan ook vruchtjes zou moeten zien ,blijkbaar hoeft dat niet altijd ,want je leest het hier vaker dat het gebeurd,..

Bij onze vk-praktijk daarom tot de 12 w altijd een inwendige echo..En daar kun je vanaf de 6 w zelfs al een kloppend hartje zien.

12. Gonca

Gonca Bekend lid

Oct 27, 2009
    743
    0
    0
    Mijn gyn zei, met 5weekjes moet je het dooierzakje al zien.
    Bij jou was het dus gewoon alleen vruchtzakje..

Ik weet hoe je voelt, ik heb het zelfde meegemaakt, nog 2 weekjes terug.

Maar vergeet het niet ; WONDEREN BESTAAN !

13. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Maar was dat met een inwendige of uitwendige echo??
    Ik ben, waarschijnlijk tegen beter weten in, bevestiging aan het zoeken dat t misschien toch nog goed kan komen.... pffff

14. Gonca

Gonca Bekend lid

Oct 27, 2009
    743
    0
    0
    Met 5 weekjes hebben ze inwendig gedaan, toen zagen ze alleen vruchtzakje, na een week later dus met 6 weekjes, hebben ze eerst uitwendig gedaan, toen zagen ze ook alleen vruchtzakje, ze hebben mij toen verteld als je geen dooierzak heb, dan is het helaas een legevruchtzakje. Toen zei ik van ik wil toch wel inwendig dan kan je misschien wel wat meer zien, daarna hebbenze gelijk inwendig gedaan, en weer een legevruchtzak, zonder dooierzak.
    Daarna heb toch weer een week gewacht, dus met 7 weekjes, weer een echo maar dan in een andere ziekenhuis, (inwendig)
    ook daar hadden ze gezegd van het is geen goeie zwangerschap.

15. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Wat erg...
    het lukt me momenteel weer om iets positiever te blijven door te bedenken dat t echt mogelijk is dat ik iets korter zwanger ben. Maar korter dan 6 weken en 4 dagen kom ik niet. En de een ziet dan al wel een dooierzakje met vruchtje en hartje en de ander weer niet. En meestal wordt t ook niet uitwendig gekeken maar inwendig dus het blijft spannend.

16. Gonca

Gonca Bekend lid

Oct 27, 2009
    743
    0
    0
    Kan je niet naar ziekenhuis gaan voor een inwendige echo?

17. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Dat gaat ook gebeuren, maandag maken ze een afspraak voor as donderdag.

18. Gonca

Gonca Bekend lid

Oct 27, 2009
    743
    0
    0
    hmmm, kan het niet eerder? jeetje meid ik weetje wat je voelt..
    Maandag afspraak maken, zeggen dat je niet lekker voelt, dat je krampen ofzo heb, en dan gelijk dinsdag inwendige echo laat maken, inwendig kunnen ze meer zien, het gaat goed komen !

19. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Donderdag is mn enige vrije dag, vandaar. Als het op woensdag kan maakt t niet zo heel veel uit, maar als het dinsdag zou kunnen zou ik het toch wel fijn vinden. Scheelt weer 2 dagen. Alleen moet ik m wel ziek melden dan, en dus verantwoorging afleggen...

Share This Page