Ik ben benieuwd hoe oud jullie kindje was toen je wat makkelijker werd met het eten. Dus bijvoorbeeld een gewoon koekje eten, hapje taart, ijsjes, wat meer kruiden (zout, peper, enzo) en dat soort dingen. Ik merk dat ik steeds 'onvoorzichtiger' wordt... Wanneer was dit bij jullie zo en wat gaven jullie ze vanaf toen?
Na één jaar heb ik de stelregel: met de pot mee (wel zoutloos (geen toegevoegd zout) want dat is beter voor ons allemaal) en zeer beperkt 'slechte' dingen zoals chips en snoep. Kruiden e.d. heb ik vanaf 6 maanden gegeven dus daar hoefde ik niet over na te denken. Chips, snoep, taart, ijs e.d. krijgt hij sporadisch. Hij vindt fruit, een dreumeskoekje, rozijntjes, rijstwafeltje etc ook heel lekker dus ik zorg er eigenlijk altijd voor dat ik dat wel heb. Maar zijn we op visite? Dan mag hij best een gewoon koekje (wel maar één) en gisteren hebben we samen een softijsje gegeten (zulk lekker weer). Friet e.d. heeft hij pas één keer gegeten en dat zal niet vaak voorkomen omdat we dat zelf niet veel eten. Mijn zoontje mag alles proeven (gisteren nog mosterd: YECH! hihihi) behalve rauwe vlees producten zoals Filet Americain e.d.
Snacks, chips, koek, snoep en chocola en frisdrank hebben wij zelf niet in huis, dus dat is makkelijk, maar als we ergens op visite zijn/feestje hebben mag hij het natuurlijk wel. Kruiden en specerijen heb ik geen moeite mee, die zijn niet ongezond. Wel langzaam laten wennen en niet te vroeg mee beginnen zou ik zeggen.
Idd vanaf 12 maanden met de pot mee, dat is alles. Verder, taart, snoep, drop, chips, frisdrank en dergelijke nog steeds niet. SOms een hapje proeven, maar nog steeds heel terughoudend. Hij vindt rozijntjes, soepstengel en vooral fruit ook erg lekker, dus waarom dan andere minder gezonde dingen geven? kan zijn hele leven nog. Maar als je vindt dat het kan, moet je het gwoon geven, natuurlijk