Hoi, wie kan mij helpen? wie weet wat rondcellen en leuko's zijn? heb papieren binnen gekregen van het ziekenhuis omdat we icsi gaan doen in een ander ziekenhuis, en ze hadden het over rondcellen en leuko's in de zaadcellen, maar weet totaal niet wat dat is.... wie weet het wel?
dank je wel voor jullie reacties, had ook al op die site gekeken maar word er niet helemaal wijs uit en vraag me af of het iets is om zorgen over te maken.... we gaan met icsi beginnen en chromosomen onderzoek is gedaan, uitslag over 8 weken, maar ben bang dat er meer mis is dan alleen te weinig zaadcellen.... of maak ik me nu druk om niks?
Infectie tast de kwaliteit van zaad aan, maar een infectie kan wel genezen worden natuurlijk. Gewoon even overleggen met jullie arts, die weet het vast beter dan wij.
tsja we komen nu niet meer bij onze eigen arts omdat dit de laatste iui is en we starten met icsi en dat moet in een ander ziekenhuis...ze heeft het er ook nog nooit met ons over gehad...
wat ik kan vinden is dat rondcellen spermacellen zijn die nog niet rijp zijn, die zitten nog in het ontwikkelstadium. Als dit soort cellen er veel zitten, samen met leukocyten wijst dat op een infectie. Ik zou me niet teveel zorgen maken, infectie is te bestrijden en daardoor word de kwaliteit van het zaad ook iets beter natuurlijk.