al die vitamines.. ik kom er niet meer uit

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door DarkAngel25, 8 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    hoi,

Ik wil naast de foliumzuur die ik slik, ook vitamines erbij slikken.. ik heb nu davitamon, maar ik was aan t kijken voor iets dat misschien zou kunnen helpen voor een eventuele innestelling als wij weer met de iui's verder gaan...

nu ben ik aan t kijken gegaan op de site van davitamon en er staat zoveel :$ ik kom er niet meer uit... wat kan ik nu t beste erbij slikken?

Ik ben een moeilijke pillen slikker dus groter dan een 200mg ibuprofenetje kan t niet zijn, want dat krijg ik niet weg.

ik weet dat er ook vitamine pillen zijn zoals de etos zwanger worden pillen enzo, maar die zijn veeeeeel te groot.

mag je ook vitamine pillen combineren? of word het dan weer teveel?
    t mag eventueel ook een ander merk zijn hoor zolang t pilletje maar klein genoeg is.
    wat slikken jullie? en wat heb je precies nodig om de kans op innesteling ect. te vergroten....

wie kan me verder helpen..

zou de apotheek mij hiermee eventueel bij kunnen helpen? of zou dat stom zijn als ik daarheen zou gaan hiervoor?

liefs DarkAngel

2. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
  3. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
  4. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    :$.. oh dat is wel balen, want volgens mij zijn dit wel goeie pillen.. jeetje, waarom moet dat zo groot zijn zeg..

5. Tinussie

Tinussie Actief lid

11 nov 2011
    151
    21
    18
    NULL
    NULL
    Beste Darkangel,

Ik gebruik zelf Prena Fem van Orthica. Je kunt het o.a. op internet bestellen, maar ik heb het via mijn acupuncturist. De pillen zijn op zich ook nog best groot (dus ik weet niet of het wat voor je is), maar het is wel een softgel (soort plasticachtig laagje, die natuurlijk wel oplost). Je proeft er dus op zich niets van als je het in je mond hebt en niet direct kunt wegslikken (Op de site van vitaminstore staan wat recensies, waarin men ook zegt dat het makkelijk door te slikken is). Ik neem het altijd met een grote slok water of vruchtensap en dat gaat eigenlijk prima.

In de prena fem zit ook al foliumzuur, dus dat hoef je dan niet ernaast nog te gebruiken. Het is zowel te gebruiken om zwanger te worden, maar ook tijdens de zwangerschap. Mijn acupuncturist gaf aan dat er minder kunstmatige stoffen inzitten in vergelijking met andere zwangerschapsvitamines, dat vond ik wel een voordeel. Met de hormoonbehandelingen krijg je toch al zoveel troep binnen.

Ik wil je in ieder geval heel veel succes wensen met de iui en dat het hopelijk snel lukt.

Liefs Tinussie

6. lien123

lien123 Niet meer actief

ik had die van gravitamon, die waren niet zo groot. Ben ook moeilijke pillenslikker....

7. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    tinussie: dank je, ik zal eens kijken..

8. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    mmm die van vsm spreekt me het meeste aan... misschien moet ik ze gewoon proberen en kijken of t lukt om die door te slikken...

9. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hou je aub bij 1 pil! Ga geen dingen combineren wat betreft vitamines, als je niet echt goed weet waar je mee bezig bent.
    Veel mensen denken: veel vitamines, dat is goed. Maar je kunt ook een overdosis van bepaalde vitamines krijgen, met bijwerkingen die niet voor de poes zijn.
    Kies voor 1 pil, van 1 merk en hou het daarbij.

De meeste pillen zijn prima gedoseerd, dus kun je gewoon kiezen welke pil je het makkelijkste weg kunt krijgen.

Orthica en bv Plantina zijn pillen gebaseerd op de orthomoleculaire voedingleer. Deze gaat er van uit dat wij 'moderne mens' zo ver van de natuur af zijn komen te staan, dat ookal eten we 2 ons groeten per dag, dan we dan toch niet binnenkrijgen wat we nodig hebben (omdat de meeste groenten met geweld uit de grond gekeken wordt met oa bemesting). Deze pillen zijn dus veel hoger gedoseerd voor de vitamines waarbij dat geen kwaad kan. Prima pillen als je het mij vraagt.

10. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    merah: ja ik ga sowieso niet zelf aan de gang met combineren hoor, dan was ik wel naar een apotheek gegaan.. ik ben niet zo van de pilletjes... slik t liefst zo weinig mogelijk.. maar ja vitamines en foliumzuur is wel nodig als je zwanger wilt worden...

ik heb vsm besteld bij de wehkamp haha, daar kwam ik t goedkoopste uit incl. verzendkosten... nou ben benieuwd

11. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Gelukkig :)
    Ik lees soms enge dingen hier op het forum...

Enne, ik had voor mijn moeder Plantina besteld. Die kreeg ze ook niet weg en snijdt ze nu door. Misschien een idee?

12. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    nee zo ben ik niet haha... ben absoluut geen pillenslikker haha, heb ooit 1x diclofinac gehad,.. en dat vond ik al erg haha.. verder nooit wat nooit antibiotica verder gehad ofzo.. niet nodig geweest... en kwa pijnstilling, als t echt niet ander kan pak ik een ibu 200.. of niks..

13. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    ik weet niet of ik die van vsm door kan snijden, maar als t kan, dan ga ik dat misschien wel proberen haha

14. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Hey DA je moet zorgen voor vitamine d3 dat is goed voor innesteling.
    In DD prikken ze daar namelijk op schijnt voor innesteling te zijn.

Juffie

15. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Ik slik de vitaminepillen van Centrum Materna. Maar die zijn ook wel wat aan de grote kant, maar kan je wel makkelijk breken. Hier zit ook foliumzuur in.

16. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    In DD wordt geadviseerd (ook als nog niet eens bewezen is dat het niet zwanger worden aan je afweer ligt) om geen extra vitamine C te gaan slikken als je zwanger probeert te worden. Dit zit wel in de kant en klare pillencombi's.
    Je kunt ervoor kiezen om elke dag:
    2 visoliecapsules te nemen (bijv. Bional)
    1 vitamine b pil (bijv. Een combi 100 of 300 % klein pilletje, rode verpakking, dagravit*??)
    400 tot max 2000 ie vitamine d (laat wel eerst je waarde ff door je arts checken!!)

17. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Ennnnnnnn, granaatappelsap drinken!!!!

En visolie ja, dat heb ik bij de laatste icsi ook gedaan ;).

Ohwwwww DA, ik ga zo duimen voor je!!!!

18. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Welk merk granaat appels sap drinken jullie? Ik heb die van Healthy people.
    En hoeveel drinken jullie per dag?

19. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    granaatappelsap...volgens mij is dat niet zo lekker of wel? zal t eens meenemen van de super, hebben ze dat bij de jumbo? nog een specifiek merk ofzo?

20. Elin26

Elin26 Fanatiek lid

3 dec 2007
    1.306
    0
    0
    Twente
    Meiden even een vraagje. Ik heb vandaag visoliecapsules gehaald, maar nu staat op de verpakking dat je ze niet mag gebruiken als je zwanger bent. Nu ben ik dus aan het twijfelen of ik ze wel moet gebruiken.
    @maartje, heb jou lijstje een beetje aangehouden. Maar weet je ook waarom ze extra vit. c afraden?

Deel Deze Pagina