Meld zich...

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Jummymummy, Jan 8, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jummymummy

Jummymummy Bekend lid

Jul 2, 2013
    511
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Vandaag ben ik verdrietig. Ik dacht aan alles te voelen en te merken eindelijk een goede cyclus te hebben, na een jaar van geen hormoonactie en de diagnose pcos. Vandaag te horen gekregen dat mijn bloed laat zien dat er niks gebeurd.

Vrijdag moet ik (vanwege andere lichamelijke problemen) eerst nog langs de pre conceptionele poli. Waarschijnlijk eerst nog een volledige screening bij de cardioloog en misschien nog op andere vlakken... om te kijken wat er moet gebeuren om een zwangerschap zo veilig mogelijk te maken voor mijn lijf.

De 16e terug naar de fertiliteits arts, hopelijk kunnen we dan direct beginnen met hormonen. Als ze per se eerst al die onderzoeken willen doen kan het nog even duren voor we beginnen (ik ben namelijk al eens gescreend en goedgekeurd door een cardioloog dus wat mij betreft is t niet nodig)

Vorige keer sprak de arts over clomid en een medicijn om de menstruatie op te wekken.
    Ik loop in het Antonius zkh in utrecht, iemand ervaring mee? Ik woon er 1 km vandaan, wat erg praktisch gaat zijn bij alle echo's etc.

Mijn gevoelens zijn zo tegenstrijdig en dubbel en verwarrend. Maar tegelijkertijd voel ik ook weer hoop. Want ze gaan me helpen, dus dan moet t toch wel goedkomen?

2. Pascale

Pascale Actief lid

Jan 20, 2013
    199
    0
    16
    Female
    Roosendaal
    Welkom jummymummy, heel veel succes met alle onderzoeken. Maar hopelijk hoef je deze niet meer te ondergaan. Ook ik heb pcos en mijn menstruatie blijft weg sinds mijn 21e. Ik ben bezig met iui, al wil dat niet zo vlotten.. Helaas, maar moet moed houden ;)

3. pippeke

pippeke Niet meer actief

Hey hier hetzelfde. Zie mn onderschrift.
    Je gaat eerst clomid tabletten proberen. De eerste keer viel dat bij mij flink tegen. Ik had er zo'n zin in om eindelijk echt te beginnen. Maar clomid bezorgd mij geen ei. Nu bezig met de hoogste sterkte, daarna aan de injecties.
    Geen nood, ze krijgen het blijkbaar altijd wel voor elkaar om een ei te krijgen, maar het kan even duren....

4. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

Mar 22, 2010
    2,901
    0
    0
    Zuidholland
    Kan je niet helpen over je medicatie, ben wel bij hetzelfde zh.( icm het u.mc)

Wij vinden dat je er vakkundig en vriendelijk geholpen wordt, dus ik geloof zeker dat ze je op een goede manier zullen gaan helpen. Veel succes!

5. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

May 9, 2012
    1,689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Ik loop in het Antonius en kan je alles over de artsen vertellen! Ik heb ze alle vier regelmatig gezien..
    Ook over de medicatie kan ik je veel vertellen, aangezien ik ook begonnen ben met Clomid, daarna IUI heb gedaan en als laatste dus IVF.
    Je mag me altijd een priveberichtje sturen, hoor!
    Succes in ieder geval. Ik weet hoe slopend en hoopgevend tegelijk dit hele traject kan zijn..

Liefs, Aster

En gefeliciteerd met je verloving!!!

6. Jummymummy

Jummymummy Bekend lid

Jul 2, 2013
    511
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie welkom!!

Ik voel me vandaag al iets beter mentaal gezien.
    Alle steekjes en kwaaltjes die ik voelde en waarvan ik zo erg hoopte dat het een ei was, bleken symptomen te zijn van een blaasontsteking. Die had ik nog nooit gehad. Dus t kwartje viel pas toen ik heel erg troebele en roze urine kreeg vanochtend ;) ik voel me nu erg dom. En tegelijk baal ik dat ik me zo gek heb laten maken door mn lijf.

Ik hoop dat de. Clomid goed gaat aanslaan bij mij. Maar snap dat t geen garantie is, jammer genoeg. Anders waren hier nu niet zo veel mensen op dit board..

@Aster en Babbel zitten jullie ook in t Antonius Leidsche Rijn? Of een andere locatie? Mooi nieuw zkh he! En idd ze zijn er zo aardig en behulpzaam. Af en toe lijkt t net een spa, zo sereen praten sommige balie medewerkers hihi. En dan in combi met al dat wit en groen. Erg mooi.
    Mijn vaste fertiliteits gyn is dokter C. (Ik weet niet of hele namen hier mogen?) het is een vrouwelijke arts. Tot nu toe vind ik dr erg aardig, maar heb dr nog niet zo vaak gezien.

Het enige nadeel aan het zkh is dat ze zo ontzettend slecht te bereiken zijn via de telefoon. Ik heb meerdere malen gewacht totdat ik een ons woog, en na meerdere malen bellen ging ik dan toch maar er heen om bij de balie te bespreken wat ik wou (ik woon er echt op 1 km vandaan)

7. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Heel veel succes meid!

Clomid; verlaagt eustrogeen in je lijf waardoor je lijf zelf aan de gang gaat met het laten groeien van eitjes. Het kan zijn dat je bms daar niet lekker van groeit; dan moet je over op hormonen spuiten. Clomid kan ook voor stemmingswisselingen zorgen.

Het middel om de menstruatie op te wekken heet provera (waarschijnlijk bedoelt je arts die). Het is alleen bedoelt om slijmvlies wat er zit, af te voeren. Als er niks zit, komt er geen bloeding; hou daar rekening mee. Dat ben je niet bang dat je lijf iets doet wat niet hoort.

Verder; stel veel vragen, vraag door. Legt een arts iets uit, vraag dan wat je moet doen als datgene dat hij beschrijft niet gebeurt etc. Artsen zijn erg terughoudend met alle info, maar je moet voorkomen dat je in de stress zit omdat er iets gebeurt wat de arts niet had gezegd.

8. Jummymummy

Jummymummy Bekend lid

Jul 2, 2013
    511
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt Nephthys!

Ik zal aan je tips denken tijdens het gesprek. Ik maak denk ik een lijstje met onderwerpen waar ik t over wil hebben, anders ga ik vast dingen vergeten.

9. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Goed idee!

Ik weet uit ervaring hoe eng het is als je lijf anders doet dan dat de arts zei. Vaak in de stress en gebeld en dan hoor je; oh ja dat kan ook, dan doe je dit en dit... Stress voor niks :(.

Hoop dat alles snel en goed zal gaan voor jullie!

10. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

Mar 22, 2010
    2,901
    0
    0
    Zuidholland
    We zijn begonnen op de andere locatie, maar voor de controle voor ons zoontje T ook in utrecht geweest..inderdaad mooi gebouw
    Ook wij zijn bij meerdere artsen geweest, maar vooral bij dr C. Vond ik wel de meest vriendelijkste.

Bereikbaarheid telefonisch geen last van, ze hebben ook een online spreekuur hé. Staat op de site.

Fijn dat je wat beter in je vel zit en hopelijk ben je snel van je blaasontsteking af

11. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

Aug 25, 2013
    1,916
    0
    0
    Hey jummymummy ik heb je topic weer gevonden. Ik was zomaar even benieuwd hoe het met je was?

12. Jummymummy

Jummymummy Bekend lid

Jul 2, 2013
    511
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hej allemaal.

Het gaat goed! Ik heb net vorige week groen licht gekregen voor een zwangerschap dus we mogen nu eindelijk gaan beginnen! Dinsdag zie ik de fertiliteitsarts en ik hoop dat ik dan direct de recepten mee ga krijgen :) ik loop daarvoor bij dokter C. Idd een erg aardige enempathische arts!!!

13. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

Aug 25, 2013
    1,916
    0
    0
    Succes meis!! Hopelijk kan je snel beginnen en ben je snel zwanger!
    Ik heb gelukkig zelf weer een eispong gehad op dag 31 dus valt mee....
    in april een bel afspraak met de gyn.

ik duim voor je vandaag!

14. Jummymummy

Jummymummy Bekend lid

Jul 2, 2013
    511
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh wat fijn Meissie86! Hebben ze je ei gevolgd of weet je t op een andere manier?

15. Jummymummy

Jummymummy Bekend lid

Jul 2, 2013
    511
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vergeet ik helemaal te vertellen hoe t ging ;)
    Heb nu provera en daarna starten met clomid op dag 3. Spannend!

Share This Page