Euh ik ben hier nieuw.... maar 30 april ook NOD.... Probleempje..... Ik moet morgen voor een röntgenfoto van mn heup, vermoedelijk opnieuw schade (2010 aan mn linkerheup, nu rechts). Nu heb ik vanochtend toch voor de zekerheid al geteste met KV 2v5... een mega licht streepje... (mn kerel zag het in eerste instantie niet, nadien wel....). Kan ik die foto laten maken of loop ik toch risico?? (We willen zo veel mogelijk alleen het juiste doen voor evt..... ) Hebben in augustus een miskraam gehad & curretage. Helaas hebben ze het 2e deel van een tweeling niet gezien en kreeg ik in oktober een bloeding langs de kant vd weg (spoed spoed ambu). Uiteindelijk 3 dagen in het ZH gelegen om te zorgen dat mn HB wat gezakt was naar 3,5 weer opgekrikt werd (en 6 zakjes bloed gehad....) OFtewel we hopen nu telkens dat het goed gaat, maar nu komt die foto er aan.... Wat doe ik dr mee???
Bellen naar het zh! Ik denk nl niet dat je nu een rontgenfoto mag, maar dat het omgezet wordt naar een echofoto. Daar kunnen ze bijna net zoveel op zien maar is zoveel veiliger. Dus vandaag nog bellen! En uiteraard een voorzichtige gefeliciteerd Heb je een foto van je test? Kijk ik even mee, altijd leuk nl.
Hallo Akkoe, In een ander onderwerp waar je dit bericht hebt geplaatst, heb ik ook gereageerd.. Ik zou inderdaad ook bellen naar het ziekenhuis. Want ze geven niet voor niks aan voordat je een foto gaat maken, dat je het moet melden als je zwanger bent.. en aangezien je dat waarschijnlijk bent zou ik geen enkel risico nemen! succes morgen!
Ik zou de röntgen niet laten maken. Voor aanvang van de röntgenfoto moet je ook een formuliertje invullen waarop ook staat of je zwanger bent/kunt zijn. (tenminste, ik moest dat wel). Misschien kan je even morgen nog een keertje testen om te kijken of de test donkerder wordt. Je kan eventueel nog vrijdag afbellen..
geen foto laten maken, maar als het goed is zullen ze je voor de foto ook nog vragen of je zwanger bent of van plan bent te worden. rongtenstraling is gevaarlijk voor je mogelijke vruchtje/kindje omdat rontgen vooral gevaarlijk zijn voor snel delende cellen. dus afbellen.
Nee niet doen, ze mogen het ook niet eens doen. Ze wilden het bij mij ook niet doen rond innesteling, de dame die de foto zou gaan maken legde uit dat het schade kan doen, zéker rond innesteling en als het nog zo pril is.
Duurt even voordat je het geregeld hebt.... Maar morgen een echo van mn heup ipv foto... (Radiologie raadde inderdaad ook aan om geen foto te maken, ongeacht of er nu wel of niet wat aanwezig is... ). Gelukkig.... Nu maar hopen dat we na t wknd niet ong worden....!! Thnx voor jullie adviezen
@Mamabri.... foto, is slecht te zien... zie t zelf amper... dus toch maar ff wachten tot na t wknd.... (al ben ik er toch bang voor dat t een streepje is die ik wil zien en niet zag..... (en toch denk ik dat ik hm echt zag!! ) haha
Werd ik toch ff weer gebeld door t zh.... Echo heup verplaatst naar volgende week. kunnen we hopelijj rustig afwachten.....