Ronde 1 November

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Shafra, 10 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kiertje

kiertje Lid

11 nov 2012
    75
    0
    6
    @truffeltje: vandaag krijgen jullie de uitslag he? spannend! Ik duim heel hard voor een goede uitslag!

Oke, ik heb dinsdag 12de dus eerst wat bruinverlies en s' avonds helderrood bloed gehad (wel heel weinig). op woensdag alleen nog wat bruinverlies...
    Zaterdag een testje gedaan...niks...niet zwanger.
    Ondertussen ook niet meer ongesteld geworden.
    Moet ik dat nu als spotting tellen of als een menstruatie???? Ik ben echt even completely lost...Ondertussen klussen we gewoon door als we er zin in hebben. hubby vroeg net toen hij de deur uit ging ook al wanneer ik nou ongesteld ging worden...
    Ik denk dat ik er misschien voor de zekerheid dit weekend nog een testje tegenaan gooi, en anders maar gewoon afwachten...

Gisteravond met 3 collega's gaan eten, waarvan al 2 al kinderen hebben en nr 3 zwanger is...3 keer raden waar het de hele tijd over ging...en om t nog fijner voor mij te maken, de zwangere was bij de eerste keer klussen zwanger, en die andere 2 ook binnen 4 maanden allebei...en zit ik dan...te wachten op mijn menstruatie...en maar vragen wanneer ik nou eens begin :(

Nou ik hou jullie op de hoogte!

2. truffeltje

truffeltje Actief lid

5 dec 2012
    274
    0
    0
    secretaresse
    Nederland
    Hoi Meiden,

Kiertje zo het geen innesteling kunnen zijn? Of is het te laat daar voor? Ik hoop niet dat je nu weer zo lang moet wachten op een menstruatie.. Duimen dat je zwanger bent meid!!

@Juri wat fijn dat je zo weinig klachten hebt, lijkt me heerlijk om zo zwanger te zijn :)

Hier alles een beetje dubbel.. Dinsdag te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd wordt na 2 jaar. Nou ik had echt op een vast contract gerekend dus dat kwam echt als donderslag bij heldere hemel. Het lag niet aan mij.. nou daar geloof ik geen reet van. Ze zullen wel doorhebben dat ik een kinderwens heb en dat kunnen ze natuurlijk niet gebruiken. Het klinkt stom maar eigenlijk hoop ik nu dat het nog ff een paar maanden op zich laat wachten. Zwanger en werkloos lijkt me nou niet echt een top combinatie, wie wil mij nou aannemen met een dikke buik :( juist nu zal je zien dat het deze maand raak is :D maar ja dan ben ik er ook wel blij mee haha

Het sprema onderzoek van mijn man was goed!!! :):) dus dat is blij nieuws. Maar de assistente van de huisarts zei: Alles is goed. En toen ik terug belde en vroeg om meer info vond ze me heel raar. ze zei ik weet het ook niet maar het het vcm is 15.. Dus ik het lab gebeld maar die mogen geen info geven. Ze zeggen dat normaal de huisarts je uitnodigd voor een gesprek en dat niet de assistente die info geeft grrrr. maar ja ik durf nu niet meer te bellen hoor.

nou ik ga maar is solliciteren

echt even completely lost...Ondertussen klussen we gewoon door als we er zin in hebben. hubby vroeg net toen hij de deur uit ging ook al wanneer ik nou ongesteld ging worden...
    Ik denk dat ik er misschien voor de zekerheid dit weekend nog een testje tegenaan gooi, en anders maar gewoon afwachten...

Gisteravond met 3 collega's gaan eten, waarvan al 2 al kinderen hebben en nr 3 zwanger is...3 keer raden waar het de hele tijd over ging...en om t nog fijner voor mij te maken, de zwangere was bij de eerste keer klussen zwanger, en die andere 2 ook binnen 4 maanden allebei...en zit ik dan...te wachten op mijn menstruatie...en maar vragen wanneer ik nou eens begin :(

Nou ik hou jullie op de hoogte![/QUOTE]

3. Juri

Juri Lid

7 dec 2012
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kiertje, wat vervelend, die onzekerheid is echt killing! Ik zou zeggen dat het spotting was, want voor een menstruatie zeggen ze dat je minimaal 2 dagen helderrood bloed moet hebben. Al had ik dat heel vaak niet en was het toch een menstruatie. Dus het blijft lastig. Maar ik hoop dat het wel je menstruatie was, die gewoon heel licht was, dan heb je in ieder geval een 'normaal' cyclus.
    Nou ja, eigenlijk hoop ik dat je toch gewoon zwanger bent natuurlijk!!! Laat ons even weten als je toch weer hebt getest.

Truffeltje, goed nieuws dat de resultaten uit het onderzoek goed waren! Dat is in ieder geval een zorg minder. Maar dat je geen contractverlenging krijgt is wel erg zuur. Zeker aangezien het onverwacht was, echt balen!
    Als ik jou was zou ik toch nog eens bellen hoor, je hebt het recht op die informatie! Gewoon vragen naar de huisarts, die kan je meer vertellen. Al vinden ze dat je zeurt, maakt niet uit toch? Ze zijn verplicht om je die info te geven. Dus als je nog vragen hebt, gewoon stellen.

Wij hebben gister de eerste echo gehad. Zo bijzonder! Alles leek goed, dus we zijn erg opgelucht. Ik vond het heel spannend, omdat er in mijn directe omgeving zoveel miskramen zijn geweest het afgelopen jaar, waarbij het vruchtje soms nog weken is blijven plakken terwijl het al niet meer leefde, dat ik erg zenuwachtig was gister. Maar gelukkig zag alles er goed uit. Het hartje klopte en het kindje was druk aan het spartelen met armpjes en beentjes. Erg leuk om te zien!

Als jullie het vervelend vinden mijn positieve verhalen te horen, wat ik me goed kan voorstellen (vond ik ook toen wij nog druk aan het klussen waren!), moeten jullie dat maar aangeven hoor.

4. kiertje

kiertje Lid

11 nov 2012
    75
    0
    6
    Goedemorgen dames!

Gisterochtend getest...en weer niks...Gezellig een beetje geklust 's ochtends, en omdat we de vrijwel meteen daarna de deur uit moesten , had ik een tampon ingedaan (om genante natte plekken te vermijden;) )
    toen kreeg ik s middags wat krampen en ja hoor, ongesteld! (wat was ik blij dat ik dat ding bij voorbaat al in had! :D )

Terug tellend is die bloeding dus mijn eisprong geweest. Weet ik dat ook weer...;)
    Ik ben iig blij dat ik nu een normalere ronde heb gehad. 37 dagen tov 105 vind ik een heeeeeel grote vooruitgang! :)

@truffeltje: wat ontzettend vervelend van je baan!!! ik hoop dat je snel iets nieuws vindt!!! Wel fijn dat het onderzoek van je man goed is! Ik zou wel gewoon nog een keer terugbellen voor uitleg hoor!
    Veel succes met alles!

@juri:wat fijn voor jullie! Lijkt me ook een hele geruststelling!!!
    Ik vind het fijn om je positieve verhalen te lezen hoor! Zo weet ik ook aan wie ik straks vragen kan stellen als het bij ons wel raak is ;)

Ik had er bijvoorbeeld alleen even moeite mee toen ik te horen kreeg dat het vroegere buurmeisje van mijn man weer zwanger is...werkeloos (al jaren), een ziekte waardoor ze beter niet zwanger kan worden, een man die meestal werkeloos is, en een kind en 2 beesten in een heel klein appartementje...ik gun het haar van harte...maar vraag me dan wel af waarom het ons niet zo makkelijk af gaat, en iemand voor wie het niet de beste keus is om (nog) een kindje te krijgen meteen weer zwanger is...:(

Maar goed, dat kan er ook mee te maken hebben dat ik 5 min ervoor weer een omo-witte test in handen had...:)

Zo, mijn buikpijn en ik gaan weer eens bij de pc vandaan ;)

5. Juri

Juri Lid

7 dec 2012
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is inderdaad een hele grote vooruitgang!! Als dat zo blijft kun je ook gerichter gaan klussen en heb je per jaar een stuk meer rondes!!

6. truffeltje

truffeltje Actief lid

5 dec 2012
    274
    0
    0
    secretaresse
    Nederland
    He meiden,

Hier weer ff een berichtje van mij.

@Juri ik vind het niet erg om je leuke verhalen te horen horen. Hier ben jij het alleen dat is leuk ik vind het lastiger als je een ''voor je nod'' forum zit en iedereen wordt zwanger en ik weer niet. Dus ik lees je verhalen met plezier en ik ben blij dat het zo goed gaat met je!

@kiertje nou idd wel zekerheid en een mooie ronde helemaal vergeleken met de vorige keer. hopen dat het nu lukt of dat je ronde nog wat korter is dan heb je nog meer kansen :)

Hier nu sinds vorige week mega darmkrampen en puistjes op gekke plekken maar ja dat zegt geen klap. Deze maand hebben we echt weinig geklust en ik heb geen idee wanneer mn eisprong was. Mijn cyclus ligt tussen de 25 en 33 dagen. zit nu op dag 24 dus het wachten begint weer.. pffff iedere keer denk ik, nu wacht ik rustig af. nou dat lukt me dus niet haha iedere krampje doet mij denken aan bloed..

7. kiertje

kiertje Lid

11 nov 2012
    75
    0
    6
    @truffeltje: en??? ik zie dat je een week overtijd bent...

8. truffeltje

truffeltje Actief lid

5 dec 2012
    274
    0
    0
    secretaresse
    Nederland
    O nee sorry banner nog niet aangepast.. maar nee gewoon ongesteld geworden helaas. balen

9. truffeltje

truffeltje Actief lid

5 dec 2012
    274
    0
    0
    secretaresse
    Nederland
    @kiertje hoe is met jou?

@juri hoe is het met je? Ik hoop nog steeds genieten! :)

Ik ben vandaag 1 dag overtijd. Vroege eisprong dit keer. Helaas vanochtend een omo test :( Toen ik vanmorgen opstond was mijn tempratuur wel 37 c. Wel al een paar dagen krampen en gister gewoon maar een o.b. gebruikt en die bleef zo goed als wit, heel ietsje afscheiding. sinds 2 dagen ook 1 gevoelige borst :(

Maar ja de afgelopen 6 maanden heeft mijn lichaam me al zo vaak gefopt helaas. Vanochtend had ik toch weer wat hoop maar helaas. Ik ben bang dat het weer niet raak is voor ons. (al heb ik nog wel een klein beetje hoop voor deze maand :p haha)

10. Juri

Juri Lid

7 dec 2012
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Truffeltje, hoe is het nu? Zie dat je inmiddels 3 dagen over tijd bent. Heb je nog weer getest?

Met mij gaat alles nog steeds goed. Ik heb alleen last van mijn buik bij sporten, dus moet daar wat rustiger aan doen. Volgens de de verloskundige is het bandenpijn, doordat er bij het sporten te veel druk op de banden komt te staan of zo.
    Verder merk ik weinig van de zwangerschap en dat vind ik best jammer. Ik heb nog nauwelijks een buikje en ik voel het kindje nog niet. Soms is het daardoor bijna onwerkelijk. Gelukkig mag ik vrijdag bij de verloskundige weer naar het hartje luisteren!

11. truffeltje

truffeltje Actief lid

5 dec 2012
    274
    0
    0
    secretaresse
    Nederland
    Hoi Juri,

Jammer dat je er nog niet zoveel van merkt dat gaat vast nog komen :D wel fijn dat je niet een paar maanden boven de pot hebt gehangen haha. als je goed is heb je inmiddels het artje gehoord? Was alles oke?

Ik was inderdaad 3 dagen overtijd allemaal weer gek deze maand.. dag 11 mijn eisprong ('s morgens smiley van CB en op volgende dag 's morgens geen smiley meer dus ei was gesprongen en heb hem ook gevoeld) Altijd exact 14 soms 15 dagen na mijn ei komt mijn ongi. dus ik heb op dag 26 (15 dagen na mijn ei) een testje gewaagd, die was omo wit. Op dag 19 brak mijn ongi door maar anders dan anders want veel bruin bloed, geen stolels en slijm :( maar wel een tampon vol dat was 2 dagen lang. dag 3 was alleen maar bruine afscheiding en dag 4 was eigenlijk al niks meer.. normaal duurt het 5 dagen..

ik heb nog niet getest want ik wil mezelf geen valse hoop in praten eigenlijk.. Dit moet mijn ongi zijn toch? zoveel toevalligheden op een rijtje.. maar ja wel misselijk duizelig, trek in vette hap, darmen van slag en nog steeds een soort ongi krampjes.

Je zal zien als ik ga testen dat ie omo wit is.. dan draai ik dus echt door in hoop gedachten :(

12. kiertje

kiertje Lid

11 nov 2012
    75
    0
    6
    Hallo dames...
    Ben ik weer.. ik trok het even niet om op t forum te blijven hangen...
    even een update.
    Ik zit nu op dag 60 van mijn 3de ronde...vanmorgen toch maar naar de huisarts gegaan. gelukkig was deze (een nieuwe) heel begripvol. Ik heb bloed laten prikken, om uit te sluiten dat het aan mijn schildklier zou kunnen liggen (ik wist niet eens dat deze je cyclus kan beïnvloeden...weer wat geleerd!). Als het goed is krijg ik vrijdag de uitslag, en als met mijn schildklier niets is, schrijft ze meteen een verwijzing voor de gynaecoloog, gezien mijn leeftijd en mijn minimale kans op zwangerschap nu...
    ben ik dus wel blij mee!
    Ik heb de afgelopen tijd al zoveel geld aan zwangerschapstesten besteed!
    Ik ben netjes aan het temperaturen, en ik heb via ovulatietesten een piek gehad, tegeljkertijd met het omhoog gaan van mijn temperatuur....klinkt als een eisprong, toch? ook slijm en baarmoedermond veranderde...daarna een week of 2 heel veel krampjes, steekjes etc in baramoeder gehad, tot ongeveer 3 weken erna...en nu...niks meer...niet zwanger, niet ongesteld, voel niks meer...
    ondertussen ben ik ook al op het punt dat een negatieve test me niks meer doet...:(
    ik hoop dus vrijdag meteen mijn doorverwijzing te krijgen...en dan ga ik gewoon heel hard hopen dat ik dan iig dit jaar nog zwanger mag worden & blijven....

@juri: ondertussen al wat meer buikje? Voel je de kleine ook al?

@truffeltje:weer een ronde verder? we gaan er gewoon samen voor dit jaar! En mijn huisarts zei: gewoon blijven proberen! dus dat doen we dan maar he... ;)

13. truffeltje

truffeltje Actief lid

5 dec 2012
    274
    0
    0
    secretaresse
    Nederland
    :)He Kiertje,

Jemig weer zo'n lange cyclus.. lijkt me moeilijk hoor meis steeds de gedachte dat je zwanger kan zijn en dan toch weer niet. Fijn dat de nieuwe huisarts je gelijk serieus nam en je door stuurde naar de gynaecoloog. Ik hoop dat er niks met je schildklier aan de hand is natuurlijk en als het zo is dan hoop ik dat het makkelijk op te lossen is met medicijnen/vitamines. Het blijft gewoon moeilijk als je zo graag een kleintje wil. Zelf ben ik ook niet heel veel op het forum hoor ik merk dat, dat niet goed voor me is. Maar ja loslaten van je kinderwens lukt natuurlijk ook niet..;)

Ik ben inderdaad weer een ronde verder, vorige maand echt gekke menstruatie gehad. geen test gedaan maar wel soort van ongesteld geworden. Daarna alsnog een test gedaan maar die was negatief. :(
    u had ik een smiley op dag 14 en een duidelijke dip in mijn tempratuur. die sindsdien 37/37,1 is. Maar geen innestelingsdip gehad.. nu al wel 3 dagen krampjes. maar ja jij en ik weten dat krampjes etc etc en alle dingen die je voelt helemaal niks zeggen helaas :(

Inderdaad wij worden gewoon dit jaar samen zwanger!:):):) duim duim duim. Woon je toevallig ook in Flevoland?

@ juri ik hoop dat bij jou nog steeds alles voorspoedig gaat? Ik hoop het voor je, zou heerlijk zijn als je echt kunt genieten van je buik en je kindje. We kunnen jou mooi vragen stellen als wij zwanger zijn :D dan weet jij of iets normaal is of niet :)

14. kiertje

kiertje Lid

11 nov 2012
    75
    0
    6
    Nou, ik heb mijn doorverwijzing gekregen! Toch wel iets om blij mee te zijn! Mijn schildklier is iig helemaal in orde. 4 juni heb ik een afspraak bij de gynaecoloog. ben benieuwd....
    Ik merk ook dat teveel op het forum kijken niet goed voor me is, ben ik er alleen maar meer mee bezig...

gister ochtend werd ik wakker met een heel pijnlijke buik (heb al een paar dagen ontzettend pijnlijke tepels, manlief mag echt niet meer in de buurt komen!), geen idee waardoor...s middags werd ik ook misselijk, gewoon tijdens het wandelen in een natuurgebied...en vanmorgen werd ik dus om 5 uur wakker, met het gevoel dat ik moest spugen...snel naar de wc gerend...kwam helemaal niks (waarschijnlijk sowieso een lege maag). om 6 uur weer wakker geworden, hetzelfde. mijn buik was ook extreem opgezet, deed gewoon pijn! Ben ik nog een half uurtje in bed gaan liggen (dan maar wat later op mijn werk), maar ik kon niet eens gewone kleren aan...dus in wijde broek + wijde trui gaan werken...very charming!
    mijn buik heeft nu weer iets normale proporties gelukkig...en ik zag wat roze slijm toen ik naar het toilet ging, dus ik hoop dat ik ongesteld word!

Pff ja, lastig he! Ik heb nog steeds een hoge temperatuur...ik duim heel hard mee!
    Nee ik woon in Limburg...

succes en ik hou jullie op de hoogte!

15. truffeltje

truffeltje Actief lid

5 dec 2012
    274
    0
    0
    secretaresse
    Nederland
    He Kiertje,

Wat apart zeg.. klinkt enorm zwanger.. maar dat is al uitgesloten toch? en ook nog je tempratuur hoog... Fijn dat je zo snel naar de gynaecoloog kan! en fijn dat je schildklier oké is. Ik hoop dat de gynaecoloog iets kan verklaren.. heb je al eens shatavari geprobeerd? Dat bevordert de cyclus en maakt hem vaak korter. Maar eerst maar is kijken wat de gyn zegt.

ik kijk zelf ook niet veel op het forum maar ik merk dat wanneer mn NOD nadert ik toch weer van alles op ga zoeken grrr.

mijn tempratuur is mega stabiel sinds ik shatavari slik.. normaal varieert hij enorm zie kaartje onderin mn handtekening. ik kan ieder moment ongesteld worden en ik heb al buikrampen.. zo'n vreselijk periode iedere maand.. maar ik heb gelukkig een korte cyclus voor jou is dit ook vreselijk..

16. Juri

Juri Lid

7 dec 2012
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden, daar ben ik ook weer eens :)

Kiertje, wat fijn dat er niets met je schildklier is en dat je bent doorverwezen. Hoe was het gister bij de gynaecoloog?

Truffeltje, wat is dat shatavari precies? Nog nooit van gehoord.

Hier gaat alles goed. Ik heb inmiddels een bescheiden buikje en voel het kindje dagelijks. De 20 weken echo hebben we ook gehad, alles zag er goed uit. Dat was een enorme opluchting, ik was echt mega zenuwachtig!

Ik hoop zo dat jullie ook snel zwanger mogen worden en dat we samen dingen kunnen vergelijken!!!

17. kiertje

kiertje Lid

11 nov 2012
    75
    0
    6
    Goedemorgen!

Ik heb een echo gehad, en bloed en urine moeten achterlaten voor allerlei testen. Waarschijnlijk toch een (lichte) vorm van PCOS.
    Ik hoef dus ook niet meer te temperaturen, heeft toch geen zin. Ik zat dinsdag op mijn derde cyclusdag, dus dat was schijnbaar heel goed voor de metingen en om met de echo te kijken hoe alles er voor stond. ze had me eigenlijk meteen clomid willen voorschrijven, maar toch voor de zekerheid even afwachten naar de bloedwaardes.
    Donderdag ochtend gaan hubby en ik terug, dan start ik waarschijnlijk met medicatie en moet mijn man als t goed is ook wat achterlaten;)
    (en oh oh wat verheugt hij zich er op om met een blaadje daar in zo'n kamertje even een potje te moeten vullen:D)

en ja, ik ben idd zondag ongesteld geworden, zul je net zien...maar goed, alleen maar positief, kan ik ook meteen aan de behandeling beginnen!

nou maar hopen dat het snel raak is!
    Al moet ik stiekem wel bekennen dat ik t er wel af en toe moeilijk mee heb, dat ik schijnbaar niet zomaar uit mezelf zwanger kan worden...niet goed voor je zelfvertrouwen en je gevoel van vrouwelijkheid...Maar ik moet zeggen, mijn man weet me gelukkig dan heel goed op te fleuren!

@Juri: wat fijn dat alles goed gaat!! En ja, daar hoop ik ook op!
    @truffeltje:ik heb dat ook hoor, dat ik dan weer ga neuzen op t forum...niet goed voor me...

18. kiertje

kiertje Lid

11 nov 2012
    75
    0
    6
    oke, geen lichte vorm...gewoon duidelijke pcos. manlief heeft potje moeten inleveren, was helaas ook niet goed...over 2 weken nieuwe poging. als er dan weer te veel langzame zwemmertjes zijn, gaan we meteen over op inseminatie (nadat ik ben getart met medicatie...eerst om menstruatie op te wekken, daarna clomid). ze gaan dan de goede zwemmertjes er uit filteren, en die bij mij inbrengen.
    En alsof ik nog niet genoeg te verwerken had...ligt de man die me heeft opgevoed (ik ben na het zeer jonge overlijden van mijn ouders opgevoed door mijn opa en oma) op sterven...ben al 2 weken aan het waken bij hem....
    pfff zit er echt even helemaal doorheen...helpt natuurlijk ook niet echt om zwanger te worden...:(

19. truffeltje

truffeltje Actief lid

5 dec 2012
    274
    0
    0
    secretaresse
    Nederland
    jemig kiertje wat een naar nieuws allemaal zeg!! Voor jou en ook van je man. Hopen dat, dat de volgende keer beter is! En ook nog je opa die slecht gaat :( het zit je inderdaad niet mee meis, sterkte!!
    Wel fijn dat de gyn. je gelijk wil helpen.

Hier weer ongesteld geworden vandaag :( dus op naar ronde 9. pff mijn gevoel zegt dat ik niet goed vruchtbaar ben maar ja dat weten we pas over 3 maanden (huisarts denkt dat we vanaf sep. bezig zijn en met een jaar verwijst ze pas door. bij mijn man was in maart alles goed.

20. truffeltje

truffeltje Actief lid

5 dec 2012
    274
    0
    0
    secretaresse
    Nederland
    @juri fijn dat het zo goed gaat meid! ik hoop ook dat kiertje en ik snel zwanger worden :)

Shatavari is een vrouwenkruid ook wel ginseng genoemd dat ze vruchtbaarheid bevordert. ik slik het tot aan de eisprong. Het is afkomstig van de asperges. ach baat het niet dan schaad het niet dacht ik zo. Loopt een heel forum over hier op zwpagina

Deel Deze Pagina