Proberen zwanger te worden van eerste kindje!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Juul8479, 17 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juul8479

Juul8479 Lid

13 aug 2013
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal! Graag zou ik met een aantal meiden kletsen die ook zwanger proberen te worden van hun eerste kindje.

Ik zal mezelf even voorstellen: ik ben 29 jaar, mijn vriend is 34. Ik ben al ruim een jaar geleden gestopt met de pil, maar tot nu toe hebben we condooms gebruikt, omdat we voor ons gevoel nog niet klaar waren voor een zwangerschap. Maar nu wel :-D. Sinds deze maand proberen mijn vriend en ik zwanger te raken. Ik heb nog een paar dagen te gaan tot mijn NOD en merk dat ik het wel erg spannend vind allemaal! Omdat ik een cyclus heb van tussen de 28 en 34 dagen, heb ik meteen deze maand ovulatietests gebruikt om mijn eisprong op te sporen. Die was op dag 19/20 na het begin van mijn menstruatie. Rond die dagen extra geklust :). Na de eisprong (6/7 aug) voelde ik vanalles, trekkende buikpijn, steekjes in mijn onderbuik, maar sinds een paar dagen is het verdacht rustig...wel gevoelige borsten maar dat kan ook door de komende menstruatie komen.
    Ik heb me voorgenomen om komende dinsdag een test te doen. Wie van jullie heeft er deze week ook haar NOD?

Groetjes, Juul

2. Bl0ndje

Bl0ndje Lid

13 feb 2013
    18
    0
    0
    Hoi Juul, ik heb net mijn ongi achter de rug en ben vandaag begonnen met ovulatietesten ben heel benieuwd hoe het gaat lopen. Was al even aan het zoeken naar een forum waar nog geen 1090 reactie op waren aangezien je dan veel gemist hebt. Maar sluit me graag aan als dat goed is en hopelijk volgen er meer zodat we gezellig onze ervaringen kunnen delen.

3. Juul8479

Juul8479 Lid

13 aug 2013
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Bl0ndje, leuk dat je aansluit! Ik hoop dat je snel positief test met je ovulatietesten. Bij mij was dat veel later dan ik had verwacht, dus ik was al bang dat ik geen eisprong zou krijgen, maar gelukkig toch wel!
    Hopelijk sluiten er snel meer meiden aan bij ons groepje :).

4. Juul8479

Juul8479 Lid

13 aug 2013
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie gaat er ook voor een eerste kindje en wil graag meekletsen?;)

5. Clown12

Clown12 Actief lid

7 jun 2013
    179
    0
    0
    NULL
    Twente
    Hoihoi, mag ik met jullie meekletsen?

Ik ben 30 en mijn vriend is 33. We zijn in september 2012 gestopt met de pil maar hebben het toen nog tot en met december met condoom gedaan. Met kerst kreeg ik het liefste cadeautje ooit: een kaartje van mijn vriend waarop stond dat hij er klaar voor was.

In januari 2013 was ik direct zwanger maar helaas is dit met 11 weken geëindigd in een miskraam. Deze moest gecurreteerd worden.

Daarna ben ik eind april nogmaals zwanger geweest, die eindigde met 6 weken in een miskraam. Deze kwam wel vanzelf los.

Nu zijn we dus sinds juni nogmaals aan het proberen om zwanger te worden met de hoop dat 3x scheepsrecht is. Alleen tot nu toe is het nog niet weer gelukt.

6. Kundera

Kundera Actief lid

14 aug 2013
    485
    328
    63
    Hoi iedereen,

Ik sluit me ook graag bij jullie aan.

Ook wij gaan voor een klein minimensje. We zij allebei 28.

Ben eind februari gestopt met de pil, tot nu aan het ontpillen, geen regelmatige cyclus. Ronde 1 was 41 dagen en ronde 2 was 115 dagen dus nu ben ik weer aan het wachten wat en wanneer gaat gebeuren.

@Clown12, wat heftig wat je mee hebt gemaakt. Ik ga hier voor je duimen dat het je lukt om snel zwanger te zijn en het allemaal goed verloopt.

7. Juul8479

Juul8479 Lid

13 aug 2013
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi clown12 en kundera, leuk dat jullie aansluiten!

@clown12: wat enorm vervelend dat je zwangerschappen zo verlopen zijn!ik hoop dat driemaal inderdaad scheepsrecht is en je volgende zwangerschap helemaal goed gaat!!

@kundera: lastig he, dat ontpillen... Bij mij gingen de eerste maanden perfect, precies 28 dagen, maar sinds driekwart jaar wisselt het tussen de 28 en 37 dagen.

Zit nu in spanning, heb voor deze cyclus 32 dagen aangehouden, (vorige maand was het 28), morgen mag ik testen van mezelf!
    Heb deze maand sinds mijn eisprong veel 'pijntjes' gehad, menstruatieachtige krampen, beetje misselijk...ben ineens overbewust van alles wat er in m'n lijf gebeurt ;). Vandaag ook het grootste deel van de dag kramp maar het trekt af en toe ook weg. Maar goed, nog een nachtje slapen :p

8. Kundera

Kundera Actief lid

14 aug 2013
    485
    328
    63
    @Juul 8479, ik hoop voor je dat het raak is. Jij hebt wel een cyclus die te volgen is. Jij bent als lang gestopt met de pil lees ik. Hoe ging het ontpillen bij jou? Was het ook zo onregelmatig?

9. Clown12

Clown12 Actief lid

7 jun 2013
    179
    0
    0
    NULL
    Twente
    @Kundera: 115 dagen?! Dat is wel erg lang zeg.

Ik had gelukkig helemaal geen problemen met "ontpillen" terwijl ik hem toch 16 jaar geslikt heb. Mijn menstruatie is gelukkig heel regelmatig. Hij is nu alleen wel weer een stuk heftiger.

@Juul: spannend morgen! Ik ga voor je duimen dat je zwanger bent.

10. Juul8479

Juul8479 Lid

13 aug 2013
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal!

Ik heb net getest en wat blijkt, twee streepjes!!!!! Heb voor zekerheid nog maar meteen een tweede test gedaan, maar daar krijg ik ook een extra streepje op....
    De eerste is wel wat lichter, maar wel duidelijk te zien... Kan het bijna niet geloven! Zouden jullie nog extra testen met een ander merk of kunnen we nu aannemen dat ik echt zwanger ben? :p

11. Clown12

Clown12 Actief lid

7 jun 2013
    179
    0
    0
    NULL
    Twente
    Juul, van harte gefeliciteerd!!

Als de test al direct 2 streepjes laat zien, hoef je geen extra test meer te doen hoor. Dat is alleen maar jammer van je geld. Kun je beter bewaren voor de dingen die je in de komende 9 maanden moet kopen :)

12. Bambino15

Bambino15 Fanatiek lid

10 aug 2013
    1.803
    0
    0
    NULL
    Noord Brabant
    Gefeliciteerd Juul,

Heb je een foto van je mooie test :D

13. Juul8479

Juul8479 Lid

13 aug 2013
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel clown, haha, ik was eigenlijk zo overdonderd dat ik het niet kon geloven :p. Dacht: 'het zal wel aan de test liggen'. Het is de eerste ronde en had echt niet verwacht dat het zo snel zou gaan. Nu maar even laten bezinken :)

14. Kundera

Kundera Actief lid

14 aug 2013
    485
    328
    63
    @juul, gefeliciteerd! Wat leuk! We willen wel een foto zien van je mooie test ;)

Hou je ons op de hoogte hoe het met zwangerschap gaat?

15. Juul8479

Juul8479 Lid

13 aug 2013
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel bambino15 en kundera, hier is de foto dan!!

Ik ben net even bij de huisarts geweest, om te vragen of een bloedonderzoek nodig was ter bevestiging, maar bij het zien van tests zei hij: 'niet nodig, je bent gewoon zwanger :p'

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      11,3 KB
      Weergaven:
      63
  16. Juul8479

Juul8479 Lid

13 aug 2013
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kundera: nog even over het ontpillen; ik heb een app waarin ik al een tijdje alles bijhoud, hierin kon ik terugvinden dat ik al anderhalf jaar geleden met de pil gestopt ben, de eerste paar maanden was het keurig 27-28 dagen, daarna een aantal langere perioden van 36-38 met uitschieters naar 45 en 58 dagen, daarna wisselend tussen 28 tot 37 dagen....
    Mijn menstruatiecyclus is dus in die anderhalf jaar tijd nog niet helemaal regelmatig worden, maar gelukkig wel te volgen ;)

17. Kundera

Kundera Actief lid

14 aug 2013
    485
    328
    63
    @ juul, mooie testen heb jij! Ben je ook naar de dokter geweest omdat het niet helemaal regelmatig werd? Ik ben niet zo van het dokteren dus daarom ben ik ook nog niet geweest. Ik denk dat mijn lichaam gewoon tijd nodig heeft zeg maar.

18. Bambino15

Bambino15 Fanatiek lid

10 aug 2013
    1.803
    0
    0
    NULL
    Noord Brabant
    @juul zo die testen zijn duidelijk hoor. Nu lekker genieten

19. Kundera

Kundera Actief lid

14 aug 2013
    485
    328
    63
    Hee dames,

Hoe is het met jullie? Hoe gaat het met je zwangerschap juul?

Zoals jullie weten heb ik zeer onregelmatige cyclus en ik dacht, ik kan maar beter niet aan die ovulatietesten beginnen want ik heb geen idee wanneer mijn eisprong zou kunnen zijn en het zou a waste of money zijn, maar na paar verschillende fora hebben gelezen werd ik enthousiast over clear blue ovulatie testen en heb zn voordeel verpakking besteld en vanavond toch maar getest. En ja hoor - een smiley gekregen dus het wordt klussen vannacht .. en morgen nacht .. en misschien overmorgen nacht ook nog ;) Tough life voor mijn vriend lief!

Ik hoop dat het betekend dat ik echt een eisprong heb. Dan heb ik mijn NOD ongeveer over 2 weken dus hopen dat het gaat lukken.

Laten jullie weten hoe het met jullie gaat?

Ik hoor het wel!

20. Clown12

Clown12 Actief lid

7 jun 2013
    179
    0
    0
    NULL
    Twente
    Kundera, wat super dat je nu meteen een smiley kreeg. Gelijk aan de klus dus :) ik ga voor je duimen.

Mijn ongesteldheid is bijna voorbij dus wij kunnen over een paar dagen ook aan de klus. Ik had ergens gelezen dat om de dag klussen beter is voor het sperma en dat sperma tot 72 uur kan leven. Dus hopelijk wodt er hier deze maand ook raakgeschoten hihihi.

Ovulatietesten wil ik (nog) niet aan beginnen aangezien het de eerste 2 x ook gewoon direct raak was en we feitelijk pas een half jaar bezig zijn. Mijn probleem is dat ze niet blijven plakken.

Deel Deze Pagina