Een vraag voor ervaringsdeskundigen, die ons hopelijk tips en/of hoop kunnen geven. Wij zijn sinds een aantal jaren bezig met icsi-behandelingen, in Nederland en in Belgie. De behandeling gaat goed; we hebben altijd veel cryo's van goede kwaliteit. Ze nestelen vervolgens alleen niet in. Inmiddels hebben we ruim meer dan 10 terugplaatsingen gehad, waarvan enkele positieve testen, maar dat ging steeds snel mis. De standaardonderzoeken zijn allemaal goed. Alleen wat pcos indicaties. Advies van artsen is eigenlijk gewoon door te gaan, maar emotioneel is dat wel heftig...
Hoi Rosa, heel herkenbaar! Hier een positief verhaal. Mijn zoontje was na tp 3 al raak, ik had dus ook niet verwacht dat een 2e zwangerschap zo lang zou duren. Uiteindelijk ben ik nu zwanger van de 11e terugplaatsing, ook na meerdere vroege miskramen. Ik zat er zo doorheen na tp 10 dat we er echt aan dachten om te stoppen. Alles geprobeerd, niks hielp. Waarom het nu dan wel gelukt is… ik zou het echt niet weten. Maar het kan echt nog! ❤️ Heel veel sterkte want het is ontzettend zwaar.
Dank voor je reactie krv, fijn deze herkenning en de bevestiging dat het nog kan. Wij denken soms dat we tegen beter weten in terugplaatsen (waarom zou het de 16e keer anders gaan dan de 15 keer ervoor?) Het belangrijkste: van harte gefeliciteerd met je zwangerschap, hopelijk kun je ervan genieten!
Heel herkenbare gedachten. Het heeft hier ook zoveel verdriet opgeleverd. Ik ben echt gebroken bij de laatste terugplaatsing, het ging allemaal zo moeizaam. Huilend bij de vroedvrouw gezeten. Onze verbazing was dan ook groot toen ik een paar dagen later al positief testte. Als je de garantie hebt dat het bij tp X lukt dan ga je door, maar die garantie is er niet en dat maakt het zo zwaar. Dankjewel! Ondanks alles ben ik gelukkig ontzettend aan het genieten van alle mijlpalen. Houd vol en probeer er ook met mensen over te praten, dat heeft mij wel geholpen.