Hoii! Ik zie al meer van deze groepen maar deze zijn al wat ouder en de meeste zijn al zo lang met elkaar aan het kletsen dat ik dacht laat ik eens een nieuwe maken, kijken of er nog wat mensen zijn 😉 Ik ben een mama van 26 jaar en heb een dochter van bijna 4 en zoon van bijna 2 jaar. Tussen deze 2 heb ik bbz gehad en is 1 eileider verwijderd. Na lang dubben van wel of niet een 3e kindje, met hoeveel leeftijdsverschil is dan ideaal, hebben we besloten er binnenkort voor te gaan. Over 2 maandjes ongeveer. Dit omdat ik de vorige 3 zwangerschappen meteen de 1e ronde zwanger was en mocht dat nu gebeuren zou ik in de zomer uitgerekend zijn en laten we dan net al een vakantie geboekt hebben haha. Heel snel ik weet het.. maar voor de zekerheid nog even wachten tot januari. Ik zou het al wel heel leuk vinden contact te hebben met anderen die er ook voor gaan binnekort? Of misschien nu al? Altijd leuk om te volgen 😊 Groetjes Chanti
Ja, wij gaan in het nieuwe jaar voor een 3e 😁. Ik ben nu 35 en we hebben dus al 2 kinderen, van 5 en 6. Er zal dus een wat groter leeftijdsverschil tussen de oudste 2 en de 3e zitten. In ieder geval 6 en 7 jaar (ze zijn beiden in het voorjaar jarig) en afhankelijk van hoe lang het zwanger raken duurt misschien zelfs wel 7 en 8 jaar. Hier ook lang twijfel geweest of we wel of niet voor een 3e zouden gaan, vooral van mijn mans kant, maar nu hebben we dus toch de knoop doorgehakt.
Ja, ik ben heel benieuwd hoe ze het zullen vinden. Ze zijn gek op hun jongere neefjes en nichtjes, maar een eigen babybroertje of -zusje is toch anders natuurlijk. Bij de 1e was ik na 9 maanden zwanger. Bij de 2e was het in 1x raak. Het kan dus alle kanten op deze keer 😉.
Dag dames wij zijn al even bezig voor nummer 3 (ronde 11, ronde 4 na een pauze). De eerste twee waren snel raak maar nu laat het op zich wachten. Duimen dat iedereen snel zwanger is
Trouwens normaal zie ik bij 'abonnementen weergeven' of er reacties zijn. Nu zie ik steeds staan dat de map leeg is terwijl er wel nieuwe reacties zijn. Ook bij andere topics waar ik op heb gereageerd staat er niks. Lastig terug te vinden zo. Weet iemand wat ik hier aan kan doen?
Hi, ik kom ook graag mee kletsen! Chant, kan ik je nog kennen van het forum ten tijde van je bbz? Volgens mij hebben we dit namelijk tegelijkertijd meegemaakt en waren we allebei in de eerste ronde daarna weer zwanger? Leuk om de ervaringen van anderen ook te lezen. Het lijkt wel of de keuze voor een derde een moeilijkere keuze is he? Vooral meer praktische dingen om te wikken en wegen. Een groter leeftijdsverschil lijkt me trouwen ook wel leuk, dan maken je kinderen het echt bewust mee allemaal! Zelf wilde ik vroeger zooo graag een zusje, toen was ik 7 geloof ik. Wij hebben, na lang nadenken, vooral mijn man, besloten om voor een derde kindje te gaan ook. Ik zit nu op de wachtbank J. De gyn houdt me wel in de gaten vanwege baarmoeder geschiedenis, maar ik hoop zonder medische hulp nog een prachtig kindje te mogen gaan dragen. Cyclus is alleen aan de lange kant (varieert tussen de 36-48 dagen). Mijn kinderen zijn 4 en bijna 2. Geen idee trouwens hoe dat met abonnement zit. Ik ken alleen de weg hoe jij het beschrijft!
Jaaaaa dat ben ik!! Wat super leuk!! Ik weet ook nog dat jouw dochter bijna dezelfde naam heeft als mijn dochter 😊 We hebben nog tijdje contact gehad via privechat, weet je nog? Wat grappig dat jij ook voor een 3e gaat!! Onze dochters al bijna even oud, tegelijkertijd de bbz, tegelijkertijd zwanger van 2e en nu ook nog eens tegelijk gaan voor een 3e haha.. Maar idd ik vond de 2e in mijn ogen vrij logisch. Daar heb ik nooit over getwijfeld. Maar het lijkt wel alsof 3 kinderen ineens zo veel is omdat veel mensen het tegenwoordig bij 2 houden.
@ Ashley Rose: Balen dat deze zwangerschap zo op zich laat wachten. Ja, een 3e vergt een hoop meer besliswerk dan een 2e, zo lijkt het. Bij ons is het voornamelijk ook wel zo dat ik het heel graag wil. Van mijn man hoeft het niet zo nodig, hij vindt het zo ook wel prima. Het is bij veel mensen denk ik ook lastiger met slaapkamers en een auto etc.
Chant, jaa! Ik weet het weer! Onwijs toevallig elkaar hier weer te treffen. Vooral onwijs leuk! En misschien wel niet toevallig gezien de overeenkomsten verder haha Herkenbaar wat je zegt teigerian. Over dat de wens bij jezelf groter is dan bij je man. Ik heb het ook wel lastig gevonden daar goede balans tussen te krijgen omdat hij het niet voor mij moet doen. Gelukkig verheugt hij zich er inmiddels erg op. En blijft het gewoon erg spannend! Ben ik de enige die op de wachtbamk zit nu?
Ja auto en slaapkamer idd en ik vind 2 ook altijd ideaal als je dan weg gaat, of met naar bed brengen je beide een kind kunt doen. Of beide een kind aandacht kunnen geven. Kara, moet gewoon zo zijn haha! Wanneer is je nod?
Zeg dat ja! Voortaan vraag ik jou wel wat we moeten doen als er twijfel is over een grote keuze NOD is ergens komende dagen maar aankondiging van menstruatie heeft zich al aangediend en witte test dus op naar de volgende kans
Whaha maar als jii dan twijfelt zal ik ook nog wel twijfelen.. Ah nee dat is balen! Nou weer wachten op je eisprong. Wat kan dat dan lang duren als je er zo mee bezig bent he. Ik word hier ook beetje gek van de onzekerheid. 2 weken terug kreeg ik zo'n menstruatiepijn terwijl ongi uit bleef. Dit was een paar dagen voor nod. Normaal krijg ik buikpijn en ik ben dan al ongesteld of word het binnen een paar uur. Nu liep ik er 5 dagen mee zonder dat er een bloeding kwam. Ik heb dat 2x eerder gehad em toen bleek ik dus zwanger. Dus voor de zekerheid maar testje gedaan maar die was negatief. 2 dagen na nod werd ik ongesteld maar dit was na 1,5 dag al over. Vond ik vreemd want normaal duurt het 4 dagen. Dus afgelopen maandag toch nog maar een testje gedaan want het verliep allemaal zo anders dan normaal. Maar weer negatief. Dacht ik! Ik legde em meteen aan de kant toen ik zo snel niks zag maar een dag later pakte ik em weer eens en zag toch echt wel een streepje. Maar wel na afleestijd dus. Kan dan het indroogstreepje zo duidelijk nog zijn? Vandaag nog eens getest en idem dito. Na afleestijd een licht streepje. Weten jullie dat of een indroogstreepje goed te zien kan zijn? We gebruikten gewoon anticonceptie dus kan me niet echt voorstellen dat ik zwanger ben..
Haha oja inderdaad ja samen twijfelen is ook gezellig Ik had je topic gezien idd! Enige zorg zou een bbz zijn maar dan zou je meer klachten en ook duidelijke test verwachten. Welke test heb je? Sommige zijn berucht om indrooglijntjes. Anders via ha even hcg laten prikken? Vreemd is het wel! Wat denk je zelf dat er is? Misschien dat anderen nog ideeen hebben? Wachten op nieuw ei duurt zeker lang, en ik heb al zo'n lange cyclus. Dit jaar hopelijk nog een goede kans! Zijn er nog meer dames die willen aansluiten?
[Kara, het was de test van zwanger & kids. Zal wel ff foto bij doen. Gisteren ook laten checken op blaasontsteking maar was het ook niet. Bbz denk ik ook niet idd. Dan zou ik nu al ergere buikpijn moeten hebben. Nouja ik wacht wel af😉 Bij jou de menstruatie al door gezet? Hoop dat er meer meiden mee komen kletsen! ATTACH]517107[/ATTACH]
Jammer Kara dat het niet raak is deze ronde. Mijn dochter heeft echt een vreselijk ochtendhumeur, dus 's ochtends als ze weer loopt te chagrijnen vraag ik me wel eens af waarom ik nog een 3e wil, hahaha, het is nu al zo'n gedoe in de ochtend 😉.
hoi! wij zijn ook voor een derde bezig! erg spannend weer. ik herken het dat de keuze voor een derde moeilijker was. Bij ons gaat het zwanger worden heel moeilijk spontaan (is 1 x gelukt) nu een tijdje zelf geprobeerd maar zonder resultaat. dus we zijn de mmm weer in. gelukkig hebben we nog 3 embryo's van 2 jaar terug. dinsdag hopelijk een terugplaatsing. jammer dat er al mislukte pogingen zijn, hopelijk volgende ronde raak. @Lastig Chant! misschien een cb met indicatie proberen?
Haha tegeirian, wel herkenbaar dat er momenten zijn waarop je nu al kan denken: waarom willen we dit ook alweer? Ik vraag me ook af of er mensen zijn die besloten hebben voor een derde te gaan en dan toch daarop terug komen nog. Heeft je dochter altijd een vreselijk ochtendhumeur? Leuke karaktertrek haha. Hebben jullie kinderen het al wel eens over een eventueel brusje? Jammer dat het niet raak was hier inderdaad. Ben alweer bijna klaar met ongesteld zijn, ga het deze week met de gyn bespreken of we nu wel goede kans maken. Chant, je test..! ik zie toch echt een, hetzij tuur, streepje..! is dat dan gewoon een vals positieve test? zwangerschap echt uitgesloten? maar nog steeds niet ongesteld?