Kramp na terugplaatsing

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Zoetjes, Dec 3, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zoetjes

Zoetjes Actief lid

Aug 26, 2013
    183
    0
    0
    NULL
    Zundert
    Hoi,

Ik word er zo vreselijk onzeker van. Op 25 november hebben we de TP gehad van een 9 cellige embryo.
    Ik heb de punctie op 22 november gehad.

Sinds gisteravond heb ik al lichte kramp rechts onderin mijn buik.

Op 10 november was de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Gezien ik een standaard cyclus heb van 30 dagen (kan soms een dag verschil inzitten), zou ik dus pas 10 december ongesteld moeten worden.
    Ik ben op 11 november begonnen met het spuiten van puregon en decapeptyl.

Maar nu vraag ik me af; Gaat je standaard cyclus nog wel op in deze situatie?
    Kan iemand mij die berekening uitleggen? Of klopt het wel dat ik rond de 10e pas zou moeten gaan menstrueren en dat de krampen die ik nu heb niks te maken met een menstruatie?

2. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    1,453
    1
    0
    wat vervelend! ik had en heb het ook en bij mij zit het vooralsnog wel goed! ik zou ervan uitgaan dat je ongeveer 14 dagen na de punctie je NOD hebt. waarschijnlijk had je eerder een wat langere cyclus omdat de tijd tussen menstruatie en eisprong wat langer was en niet je lf? succes In de moeilijke wachtweken!

3. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

Aug 22, 2013
    1,296
    2
    38
    Je moet in een icsi cyclus niet van je eigenlijk cyclus uit gaan. Punctie geld zeg maar als eisprong. De decapeptyl legt je hypofyse stil en daardoor ook je eigen hormoon productie, het is dus met de puregon pregnyl en utrogestan een kunstmatige cyclus. 22 november je punctie gehad lees ik... ik weet niet wat de afspraken binnen jou ziekenhuis zijn maar met alle tps die ik heb gehad mocht ik 14 dagen na tp testen, als die negatief was moest ik stoppen met de utrogestan en wachten op mn ongi en als hij positief was bellen met de poli.

Heel veel succes meis en ik duim duim voor je. Hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen.

4. Zoetjes

Zoetjes Actief lid

Aug 26, 2013
    183
    0
    0
    NULL
    Zundert
    Precies, ik moet 9 december op de poli komen voor een bloedtest. Dan is het precies 14 dagen na de TP.

Notitie voor mezelf:
    Ik zit dus te kijken naar de datums van mijn eerste punctie en TP verse embryo:

2 augustus: gestart met spuiten
    16 augustus: punctie = 14 dagen vanaf 1e dag men.
    19 augustus: TP
    28 augustus: positieve test (10 dagen na TP)
    30 augustus: bloedverlies, einde poging
    = tijdsduur van 28 dagen

Bloedtest op zh gaf ook aan dat er een zwangerschap bezig was. Dus niet door pregnyl positief getest.

Nu:

11 november: gestart met spuiten
    22 november: punctie = 11 dagen vanaf 1e dag men.
    25 november: TP

Nu dus 9 dagen na de punctie heb ik kramp.
    Bij vorige TP begon na 12 dagen kramp/bloedverlies door te zetten. En zou de innesteling heel goed op dag 9 geweest kunnen zijn?
    Dus als het al niet plakt zou ik op zijn vroegst dus pas 6 december moeten gaan vloeien.

Bovenstaand is even voor mezelf, om de boel dood te analyseren.

OT:
    Iemand enig idee wanneer de innesteling ongeveer plaats vind? Als ik goed reken moet dit ongeveer tussen de 27e en de 29e zijn geweest. Daar zou ik nu toch geen last meer van kunnen hebben toch?

Ik voel me door dit natuurlijk ongelooflijk dom. Maar ik ben echt iemand van cijfers en feiten. Ik moet iets kunnen analyseren en beredeneren. Anders word ik gek.

Share This Page