Ronde 11 weer niet...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door suusinfuus, 5 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik ben van mijn eerste in ronde elf zwanger geraakt. Dat was inderdaad een frustrerende, lastige periode. Ieder maand weer die teleurstelling. En juist de maand waain ik er niet mee bezig was (ja, het kan wel hoor, ik had veel andere dingen aan mijn hoofd, maar één keer sex gehad die maand en geen ovulatietesten gebruikt), was ik zwanger. Vast toeval, maar het was wel zo. Ik hoop dat het voor jou ook snel zo mag zijn en anders kun je over een paar maanden misschien eens langs de huisarts?

2. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Het is moeilijk... Iedereen met een kinderwens wil het graag zo snel mogelijk. Helaas is dat niet voor iedereen weg gelegd.. Iedere maand weer dat verdriet en die teleurstelling is erg zwaar... Sterkte ts en hopelijk hoef je niet zo lang meer te wachten. (Wij hebben 2 jaar gewacht op ons meisje)

3. Goey

Goey Actief lid

21 apr 2016
    198
    2
    18
    Vrouw
    Onderwijs
    Utrecht
    Hai Suus,

You are not alone girl! Hier precies het zelfde, we gaan naar ronde 12 als ik een van deze dagen weer de rode vlag mag uithangen.
    En elke maand doet het heel veel, zowel rond de ovulatie (spanning/prestatiedruk) als tijdens DPO... En dan nog het verdriet uiteraard elke man. Ik denk dat je het vooral niet moet wegstoppen en over blijven praten inderdaad.
    Mijn man en ik hebben besloten aankomende maand naar de HA te stappen voor de eerste stappen... We behoren nu wel tot de kleine 20% bij wie het langer dan 12 maanden duurt... Een beetje eng, maar ergens ook een fijn idee...

4. valentijntje

valentijntje Actief lid

17 apr 2016
    201
    35
    28
    NULL
    NULL
    Heey!
    Fijn dat je het hier van je af kunt schrijven he. Genoeg vrouwen die je volkomen begrijpen. Waaronder ikzelf..
    Ben in feb gestopt met de pil, dus nog niet super lang bezig, maar begin nu al ongeduldig te worden.
    'Er niet mee bezig zijn' is echt onzin. Want je bent er gewoon wél mee bezig.. Heel logisch! Merk bij mezelf dat ik de eerste weken (mn cyclus duurt langgg helaas) tot de eisprong er niet echt mee bezig ben. Tot ik mn eisprong voel.. Daarna ben je er echt wel mee bezig. De eerste maanden linkte ik ook veel 'symptomen' aan.. 'Stel je voor dat'.. Maar daar ben ik nu mee gestopt.
    Heb je dat ook, dat iedereen om je heen goedbedoelde adviezen geeft én ook nog eens erbij vermeld 'tja ik was in de derde ronde al zwanger'.. Ik begin me daar nu echt aan te ergeren!
    Ik hoop voor je dat het snel raak mag zijn lieve TS. En dat je mag genieten van een prachtbaby!

5. suusinfuus

8 nov 2015
    64
    1
    0
    NULL
    Rotterdam
    Ik ben zo ontzettend blij met jullie... niet blij dat we in deze situatie zitten of zaten maar wel met het gevoel dat ik niet alleen ben en dat er geluisterd word... echt geluisterd.

Ik besef idd ook nu pas dat we als het volgende maand weer niet lukt we binnen die 20% zitten :( dat had ik een jaar geleden niet verwacht...

Zoveel respect voor vrouwen die jaren bezig zijn

Nogmaals bedankt iedereen

6. mama1803

mama1803 Actief lid

14 sep 2013
    401
    0
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    Hier idem dito. Het aantal rondes ben ik kwijt maar nu al vanaf vorig jaar april bezig dus nu langer dan een jaar. Elke maand weer die teleurstelling breekt op een gegeven moment echt op. En er niet mee bezig zijn is onmogelijk. Je wilt toch weten wanneer je ongeveer je eisprong hebt en ga je klussen en ga je rekenen wanneer je ongi moet worden dus ben je er elke maand mee bezig. Wij lopen nu bij de gynaecoloog en dmv een bloedtest is bij mij chlamdydia ontdekt en uit het uitstrijkje was het nog actief. We zijn beiden nu behandelt en over 4 weken weer een uitstrijkje om te kijken of het weg is. Loop er dus al zeker bijna 3 jaar mee van voor mijn huidige vriend. Nu is natuurlijk de vraag wat heeft het van binnen bij mij aangericht en daar gaan ze zodra we groen licht krijgen een kijkoperatie doen. In het ergste geval is alles verkleefd en moeten we voor ivf. Wens je veel succes en heel veel sterkte. Weet wat je doormaakt helaas. Veel liefs!

7. sarahL24

sarahL24 Lid

23 nov 2015
    85
    2
    8
    Hier ronde 12 :( weet nog niet of het deze keer gelukt is, morgen weet ik meer

8. Samsie

Samsie Fanatiek lid

11 nov 2012
    1.634
    3
    38
    NULL
    Noord-Holland
    He bah meis niet leuk nee!
    Hier uiteindelijk (en vooral achteraf gezien!) veel mazzel gehad en 'maar' een ruim jaar in de MMM gezetten maar bah ik kan me je verdriet en onzekerheid zo goed voorstellen.
    Ik hoop echt dat je snel een gezonde vitale zwangerschap mag dragen en wil je even een hele dikke digi hug geven!

9. Goey

Goey Actief lid

21 apr 2016
    198
    2
    18
    Vrouw
    Onderwijs
    Utrecht
    Same here, Ik voel me ook zo stupid als ik me bedenk dat we het 'een soort van' wilden plannen... We dachten op de een of andere manier dat het gelijk raak zou zijn of zo, echt zo gek! En inderdaad wat je zegt, ik ken twee stelletjes die ook enkele jaren bezig zijn geweest.. Heftig om te bedenken dat ook zij waarschijnlijk elke maand die zelfde emoties hebben moeten meemaken.

Ik merk nu ook af en toe als er weer een stelletje in mij omgeving zwanger is geraakt, of iemand ongepland zwanger is geworden en er niet zo blij mee is dat ik gewoon een brok in mijn keel krijg. Ik gun het uiteraard iedereen van harte, maar kan mijn emoties niet altijd meer even goed verbergen.
    Ik ben blij dat ik af en toe kan uithuilen bij mijn partner...
    Vandaag weer negatief getest helaas, dus het is duidelijk waar het naar toe gaat :(

10. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Hey lieve TS,

Ik had dit topic al eerder gelezen maar nog niet gereageerd. Ik ga ook zeker niet zeggen dat ik je gevoel begrijp want ik ben van mening dat voor iedereen het anders is, iedereen heeft een ander verloop van cyclus, en andere klachtjes. Maar het stukje wat je zegt over er gevoelsmatig al langer mee bezig zijn omdat de wens er al langer is die snap ik wel.
    Ik zit nu in ronde 9 voor een 2e, onze dochter word zaterdag 3 jaar maar ik wil al een 2e sinds zij anderhalf is alleen door verhuizen verbouwen en het hebben van geen baan hebben we eigenlijk noodgedwongen moeten wachten.
    Bij mijn dochter was ik in 2 rondes zwanger, en dan nu al 9 rondes valt ook vies tegen.

Eigenlijk nu voor alle dames die al langer bezig zijn een dikke digi knuff (en voornamelijk even voor TS) geef niet op, hopelijk mogen jullie allemaal snel een positieve test in handen houden

Deel Deze Pagina