Even pauze??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door jster, 11 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jster

jster Actief lid

23 nov 2015
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames

Wij zijn al bijna een jaar onderweg, vorige week gesprek gehad in het Zk. Vanwege mijn miskraam in november en mei zien ze het dus niet als een jaar.
    Toch word ik over 2 weken geprikt of ik een eisprong heb gehad en moet mijn vriend een semen onderzoek doen. De arts verwacht niet dat er iets uitkomt en dat geduld een schone zaak zal zijn.

Ik ben de afgelopen maanden er veel mee bezig geweest.
    En was van plan om het los te laten, makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.
    Maar nu zat ik eigenlijk te denken om de aankomende 2 maanden even helemaal te stoppen en een condoom te gaan gebruiken. Dit ook vanwege stel ik zal zwanger raken dan ben ik precies uitgerekend in juli/augustus. Precies vakantie periode.
    Houden er meer dames rekening mee? Ik weet dat je het nooit voor het zeggen heb. Hoe denken jullie daar over?

2. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Wij zijn sinds december bezig voor een 2e kindje, in september een miskraam gehad..
    In eerste instantie zei ik na de miskraam dat ik een pauze van 1 of 2 rondes wilde, maar dat toch niet gedaan het zal toch als een gemiste kans gaan voelen denk ik. toch 2 eitjes die je zomaar hebt laten gaan.
    Verder qua uitgerekend tijd.. Onze dochter is van augustus, is inderdaad lastig met vakantieperiode maar geen ramp, misschien komt het lastige nog wanneer ze naar school gaat en kinderfeestjes gaat plannen maar voor nu, familie en vrienden weten wanneer ze jarig is en we nodigen iedereen altijd ruim van te voren uit voor haar verjaardag. Mocht ik deze maand zwanger raken zou ik juni/juli uitgerekend zijn, maar we gaan er toch voor. Uiteindelijk laat een kind zich niet plannen. maar het is net waar je jezelf prettig bij voelt, als jij een adempauze nodig hebt om het los te kunnen laten moet je dat gewoon doen

3. jster

jster Actief lid

23 nov 2015
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Indd een gemiste kans!!
    Ik ben er voor mezelf ook nog niet overuit. Me partner staat achter de beslissing die ik maak. Heb ik dus niet zoveel aan als ik het zelf niet weet hihi. Daarom ben ik nieuwsgierig of er meer meiden rekening mee houden

4. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Ik denk het wel hoor, ik weet dat toen mijn ouders voor m'n broertje gingen ze november december hebben overgeslagen om niet in augustus september uitgerekend te zijn

5. manaolana

manaolana Niet meer actief

jster wat een rot situatie waar je in zit, fijn dat ze inmiddels wel bereid zijn om iets te onderzoeken. Ik herken je gevoel. Wij zijn inmiddels bijna 1,5 jaar bezig maar de HA heeft onlangs aangegeven dat we voorlopig nog niet hoeven aan te kloppen omdat ik in januari zwanger ben geweest. Dit is helaas misgegaan in maart.

Net als jij was/ben ik er ook erg veel mee bezig. Ik zou zelf geen rekening houden met augustus/september want volgens mij is er zo altijd wel iets. Feestdagen in december en altijd maanden waarin je veel verjaardagen hebt in de omgeving. Wel kan ik me voorstellen dat je even een pauze wilt. Ik heb een maand gehad waardoor wij noodgedwongen niet op de juiste momenten konden vrijen. De wetenschap dat het gewoonweg niet raak kon zijn die maand gaf me veel rust. Vooral in de terrible two week wait na de eisprong. Maar het gevoel van een gemiste kans begrijp ik ook maar al te goed...

Niet echt een advies dus maar vooral veel sterkte gewenst met je keuze en hopelijk heel snel een goede zwangerschap voor jullie!

6. anoniempje101

anoniempje101 Bekend lid

20 jun 2015
    735
    2
    0
    NULL
    NULL
    He shit wat heftig allemaal :(

Hier na eerste en tweede miskraam heel bewust pauze genomen en condooms gebruikt. Alleen op die manier kon ik het echt even allemaal loslaten. Anders blijf je rondlopen met de 'het zou toch nog kunnen' gevoelens iedere maand. Het heeft ons wel heel erg geholpen! Gewoon even lekker helemaal nergens rekening mee hoeven houden. Heel veel succes met het nemen van jullie besluit. x

Deel Deze Pagina