Hoeveel maanden na de keizersnede weer zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door anoniempje2014, 2 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anoniempje2014

anoniempje2014 Actief lid

10 feb 2014
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag

Even een vraag. 20 oktober vorig jaar is mijn zoontje geboren met een spoedkeizersnede.

Nu willen we graag een tweede en ben ik gestopt met de pil (vorige week pas).

Aangezien ik een keizersnede heb gehad raden ze aan om niet de eerste 6 maanden niet zwanger te worden. Maar nu hoorde ik van iemand anders dat dit een jaar is.

Iemand ervaring die binnen een jaar zwanger was van de tweede na een keizersnede?

2. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Geen ervaring met opnieuw zwanger worden, maar hier was het advies ook 1 jaar en daar werd best nadruk op gelegd.
    Het is een grote buikwond die echt moet herstellen voordat het weer de belasting van een zwangerschap aan kan. Nu zal de één vast vlotter herstellen dan een ander en elk ziekenhuis heeft misschien ook weer een ander beleid wat dit betreft.
    Ik vermoed dat je na 6 maanden al wel beduidend minder risico zult lopen, maar ik had denk ik wel naar het advies van 1 jaar geluisterd.

3. xjessy

xjessy Actief lid

5 aug 2012
    110
    0
    0
    Zuid Holland
    Geen ervaring mee. Bij mij zeiden ze ook pas na een jaar. Dit omdat je litteken anders van binnen nog te vers is en kan scheuren. De bijkomende complicaties daarbij waren voor ons al genoeg redenen om een jaar te wachten.

4. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Bij mij was het nadrukkelijke advies ook 1 jaar niet zwanger worden en daar hebben wij ons ook keurig aan gehouden. Ik wilde zelf het risico niet nemen. Onze dochter zal 1 jaar en 10 maanden zijn als de tweede wordt geboren.

5. anoniempje2014

anoniempje2014 Actief lid

10 feb 2014
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is het dus... dat advies heb ik niet gekregen. Bij mij zeiden ze een half jaar. Dus nu ben ik gestopt en hoorde ik van iemand anders dat het 1 jaar is. Vandaar dat ik het vreemd vind dat de gyn tegen mij heft gezegd dat ik na 6 maanden weer zwanger zou kunnen worden.

6. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.180
    4.494
    113
    op de website van het VUMC staat het volgende:

Opnieuw zwanger worden
    [FONT=Lucida Sans EF,Lucida Sans EF][FONT=Lucida Sans EF,Lucida Sans EF]Na een keizersnede is het belangrijk dat uw baarmoeder en buikwand goed genezen van de operatie. Om de baarmoeder en buikwand zo goed mogelijk te laten genezen is het belangrijk dat u het eerste halfjaar na de keizersnede niet zwanger wordt. Het meest wenselijk is dat u pas weer zwanger wordt na een jaar.

[/FONT]
    [/FONT]Bij twijfel zou ik zelf altijd even contact op nemen met een verloskundige/gyneacoloog of je huisarts, en het even navragen, hier krijg je 100 antwoorden van vrouwen die allemaal iets anders te horen hebben gekregen, maar er verder ook niet voor geleerd hebben, en het dus ook nooit exact weten. (daar hoor ik zelf ook bij)
    [FONT=Lucida Sans EF,Lucida Sans EF][FONT=Lucida Sans EF,Lucida Sans EF]

[/FONT]
    [/FONT]

7. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    Hier van mijn gyn te horen gekregen dat het niet uitmaakt hoe lang het duurt... Soms gebeurd het na een paar maanden en dan gaat het goed, soms wacht je en dan gaat het niet goed. Het advies was ook hier 6 maanden te wachten.

8. mamadeliefste

mamadeliefste Niet meer actief

Bij tweede 9 maanden na eerste keizersnede zwanger en nergens last van gehad.

9. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Hier advies om sowieso 9 maanden te wachten.. maar gyn zei daarbij ook dat dit sowieso beter is voor je lichaam ivm alle hormonen..

Op internet lees je veel dat je jaar 'moet' wachten ivm liteken weefsel.. maar wat hier boven ook gezegd word voor t zelfde ben je met 6 mnd zwanger en gaat t goed.. of na 2 jaar en gaat t fout.. lastig inschatten.. ;)

10. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Zoals ik het lees is het dus minimaal 6 maanden, maar beter is een jaar. Ik denk dat daar de verwarring over is ontstaan.

11. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.275
    2.035
    113
    In de folder die ik van het zh mee kreeg stond dat je minimaal 6 maanden moet wachten. Maar het advies wat ik van de gyn mee kreeg was minimaal 9 maanden, het liefst een jaar.

12. Engeltj

Engeltj Bekend lid

9 mei 2012
    764
    0
    0
    Assistent drogist '13
    Hier nadrukkelijk geadviseerd om 1 jaar te wachten. Dat ivm je herstel van je wond/litteken. Heb weleens gehoord dat vrouwen eerder zwanger geraakt zijn en probleemloos is bevallen/keizersnede hebben gehad. Maar als het niet goed gaat, dat wil je niet weten...:(
    Zal echt nog even wachten hoor...:)

Deel Deze Pagina