hallo iedereen zoals jullie zien heb ik al een dochtertje van 8 maanden maar nu komt het ik wil nu al zo graag een 2de kindje ik kan het maar niet uit me hoofd zetten de drang is er zo erg maar nu het 2de ik ben net begonnen in een verzorgings/verpleeghuis en nou mag ik in februari met de opleiding vig beginnen en ik weet nu niet wat ik moet doen moet ik verstandig zijn en toch wachten tot ik me opleiding bijna af heb (duurt dan nog 2 jaar) of zeggen jullie carriere maken kan daarna ook nog?? ook wil mijn man wachten tot we ons huis verkocht hebben en in een ander huis zitten maar aangezien de kredietcrisis loopt ons huis niet dus als je slecht treft zitten we hier zeker nog een half jaar of langer ooo ik weet het echt niet meer
wat zegt je partner als je het er met hem over praat. is toch een beslissing die jullie saampjes moeten maken. succes meid
hij wil wel alleen hij wil eerst verhuizen hij ziet het niet zitten als ik hoog zwanger ben om te verhuizen en over mijn opleiding die vind hij niet zo belangrijk ik heb al een opleiding gedaan, ik heb hem net via een sms laten weten dat er al een hele poos wat door mijn hoofd gaat en nooit het gevoel heb gekregen dat ik het met hem erover kan hebben omdat hij elke keer wel een andere smoes zegt
Als je advies wil: ik zou het zeker niet per sms gaan communiceren. Daarnaast, jullie zullen er toch echt samen uit moeten komen. Hij heeft wel een punt met dat niet hoogzwanger willen verhuizen. En misschien duurt het nog wel een jaar voor je je huis kwijt bent. Lijkt me niet handig met kopers als je net een baby hebt gekregen. Maar uiteindelijk gaat het denk ik toch om het gevoel dat je hebt bij een besluit, daar moet je samen achter staan. Dus ècht tijd voor een lekkere maaltijd (of boswandeling) en een ontspannen maar serieus gesprek!
Inderdaad, dit is een beslissing die jullie samen moeten maken, door er lang en uitvoerig over te praten... Ook meerdere dagen/weken na mekaar vind ik! En als je vriend er nog niet klaar voor is zou ik zeker nog even wachten, het komt ten slotte toch niet op enkele weken/maanden? Ik wil ook al enkele jaren een kindje maar heb gewacht totdat mijn man er 100% klaar voor is en het voelt echt heel goed dat we nu steun met elkaar vinden in het zwanger worden
Jessica het lijkt alsof jouw besluit al vast staat maar dat je eigenlijk je man wil overhalen. Zo werkt dat niet in het leven.. teksten zoals jij deze naar je man hebt gestuurd via sms getuigen niet van een goede manier van communiceren, per sms!? Kom op zeg! Ik kan me indenken dat je graag een 2e wilt, maar ik kan me ook indenken in je man. Jullie dochter is pas 8 maanden, geniet lekker van haar dan je zo druk te maken over een 2e. Je man heeft wel gelijk mbt het huis, alles op zijn tijd. Opleiding volgen wel of niet kan alleen jij beslissen. wil je ook iets met deze opleiding gaan doen? Bevordert het je carrière? Wil je een carrière, allemaal factoren om over na te denken. Overigens kwam de beste tip van Marieke11, 'bij twijfel niet inhalen' Geniet van je dochter en kom wat nader tot elkaar met je man, dmv gesprekken. Succes!
gezien je leeftijd van 22 jaar, heb je gelukkig niet de tijdsdruk van het krijgen van een tweede kindje..
Nou ik wil me man niet overhalen hoor en mijn besluit staat al helemaal niet vast dat heb je niet goed begrepen maar dat terzijds we hebben heel goed gepraat, alleen ik had hem een sms gestuurd dat ik met hem wou praten, zodat hij weet dat er wat is en na een lang gesprek hadden we besloten om te wachten na onze vakantie maar hij kwam vandaag uit zijn eigen dat hij toch wel voor een 2de wou proberen