waarschijnlijk ivf

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by lydia31, Nov 15, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

Oct 7, 2006
    3,177
    0
    0
    Hallo,
    wij zitten nu aan onzen laatste iui behandeling uds ivf zit er aan te komen.
    Ik vindt dit eigenlijk wel eng maar de wens is groot.
    Wie kan mij vertellen hoe het na de laatste iui in zijn werking gaat?
    groetjes Lydia

2. Niet meer actief

hoi meid
    veel succes
    hopelijk lukt de laatste iui
    anders wens ik je alvast veel succes met ivf
    wij staan ook om te beginnen aan onze eerste behandeling ;)

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

He meis,
    Ik denk dat je laatste IUI er hetzelfde uitziet als je vorige ;)
    Heel veel succes met de voorbereidingen op IVF.
    Ik hoop dat je deze niet nodig gaat hebben!
    Liefs ELmo

4. Jaycey

Jaycey Bekend lid

Jun 24, 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoi Lydia,

Ik zit in hetzelfde schuitje als jij. Momenteel zijn wij ook met onze 6e en laatste IUI-behandeling bezig. Gisteren inseminatie gehad, dus over twee weken weten we of een vervolgtraject nodig is.

Ik ben vandaag bij de gyn geweest om het vervolgtraject te bespreken. In december moeten we naar een voorlichtingsbijeenkomst. Daar wordt het hele IVF-traject uitgelegd. Dan bloed laten prikken (partner ook), dan weer een afspraak met de gyn en dan word je aangemeld voor IVF. Dus als het echt IVF gaat worden, starten we in januari met IVF.

Maar hopelijk slaat de laatste IUI aan, dan hoeven we ons daar ook geen zorgen over te maken.

Jullie ook succes in deze ronde.

Groetjes, Jaycey

5. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

Oct 7, 2006
    3,177
    0
    0
    Hoi Jaycey,
    De gyn heeft het er al wel over gehad, maar we moeten dan naar een ander ziekenhuis daar ze het bij ons niet doen ivf. Dus waarschijnlijk ook een andere gyn.
    Ik vindt het allemaal maar vreemd en eng. Kunnen er maar met weinig mensen over praten, gelukkig hier wel. Ik zal voor je duimen.
    Groetjes Lydia

6. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    2,330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoi Lydia hier ook dezelfde situatie. We zitten ook in onze 6e en laatste IUI....hopelijk is het allemaal niet nodig maar ook ik ben benieuwd hoe het allemaal psies gaat verlopen. Wij staan al wel op de wachtlijst (duurt iets van 2-3 maand). Aan het begin van deze poging zijn we al op die lijst gezet. Bij mij en mijn vriend is al wel bloed afgenomen. Maar ik weet ook niet hoe het verder psies gaat. Weet van een vriendin van mij dat er oa. een info-avond zal volgen, een gesprek met arts en aansluitend gesprek met ivf-verpleegkundige die het hele schema en alles zal uitleggen. Als ik dus weer ongi zou worden moet ik bellen...ik vraag dan ook alvast wat verder de bedoeling is. Buitendat willen we vragen of we een soort contact arts krijgen. Hebben tijdens de iui-behandelingen zoveel verschillende artsen gehad, allemaal stuk voor stuk lieve artsen hoor. Maar vooral mannetje vind het prettig als we een vaste arts hebben waar gesprekken mee zullen plaatsvinden. Het zal ook vast wel per ziekenhuis net wat anders verlopen, maar denk dat er toch ook veel overeenkomsten zijn. Wij 'lopen' trouwens in het Radboud in Nijmegen.
    Weet je....we gaan hier allemaal heel hard hopen dat het allemaal niet nodig is....en dat we met deze laatste poging op de valreep nog zwanger worden.

7. ElviraR

ElviraR VIP lid

Oct 28, 2005
    5,134
    0
    0
    Ik duim voor jullie meiden dat IVF niet nodig blijkt te zijn!

8. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

Oct 7, 2006
    3,177
    0
    0
    wij hebben nu wel een vaste arts maar aangezien het allemaal in de cycles moet heb alle gynocologen al gezien. we lopen nu in het ijzelmeerziekenhuis in lelystad en voor ivf moeten we dan naar almere. ik wacht het wel af.

9. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Ik duim voor jullie dat het deze IUI gewoon raak is en geen enkele van jullie de overstap naar IVF moet maken!

Liefs
    Kirby

10. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    2,330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Heb vandaag brief gekregen van het ziekenhuis, hierin zat meer info en een brief met gegevens om een afspraak te maken voor IVF, hier ga ik dus morgen al wel voor bellen. Zeg het liever af dan dat pas over een week te doen.
    Oa. zat bij de info een formulier voor mannetje om nogmaals zaad in te leveren en ons ziekenhuis heeft de mogelijkheid voor een digitale poli, klinkt erg goed allemaal.
    Zo'n brief wijst je wel weer eens op de feiten, maar het is wel weer een stap verder....voelt dubbel, he?!

11. Jaycey

Jaycey Bekend lid

Jun 24, 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoi Aldonza,

Toen ik gisteren bij de gyn was voor het vervolgtraject, zei ze dat het zaad niet meer getest hoefde te worden, omdat dat nu al 6 maanden achter elkaar getest was. Wel moeten we allebei bloed laten prikken. Nou ja, ieder ziekenhuis zal wel zijn eigen regels hanteren. Als het uiteindelijk maar tot een zwangerschap leidt, nietwaar?

Groetjes, Jaycey

12. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    2,330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nou als ik morgen bel om afspraak te maken vraag ik nog wel na of dit hoeft (als het niet nodig is dan liever niet toch). En ik lees net in de patientenfolder dat het soms toch nog eens moet als je echt aan de behandeling begint...Kijk als het dan wel nodig is doen we het dan wel toch?

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ze kunnen dan ook zien of het IVF of IVF ICSI gaat worden (na IUI uiteraard)...
    Bij ons hebben ze het vaak nagekeken, gelukkig. Je wilt toch wel echt zeker weten waar je aan toe bent. Als je voor een inseminatie gaat kijken ze er anders naar. Bij ons hebben ze het ook al lang niet meer nagekeken. Als ze een goede vinden dan gebruiken ze die "meteen" voor de ICSI.
    Weet niet of ze overal hetzelfde werken hoor...maar dit zou dus een rede kunnen zijn.

Elmo

14. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    2,330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Het is dus niet alleen controle maar ook een andere opwerking? Het zaad van mijn man is bij elke controle (en opwerking voor iui) uitstekend gebleken.
    Nouja, als het nodig is is het nodig...is ook geen probleem hoor.

15. Elmo

Elmo Niet meer actief

Bij ons (let wel wij doen ICSI) geen opwerking. We hebben een keertje mee mogen kijken na de punctie en dan leggen ze een "kletsje" onder de microscoop en kiezen dan gewoon een mooie uit. Bij IVF is dit misschien weer anders..omdat ze dan een mooie selectie maken en die gaan dan knokken om dat ei...
    Nou ja, wat moet moet inderdaad....ze zullen wel weten wat ze doen.
    Succes in ieder geval!

16. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

Oct 7, 2006
    3,177
    0
    0
    hallo allemaal,
    laten we hopen dat het allemaal niet hoeft en dat we ons druk maken om niets. nou ja niets. dat de laatste iui poging aanslaat.
    en kan iemand me uitleggen wat at pendelen inhoud? zie dat vaak staan maar heb geen flauw idee. thanks

17. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    2,330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Vandaag afspraak gemaakt voor pre-IVF spreekuur; kunnen 6 december terecht. Had idd nog even gevraagd over semenanalyse, moet dus toch wel gebeuren, ondanks dat we net 6 iui behandelingen hebben gehad. Er wordt blijkbaar anders, uitgebreider naar gekeken, vertelde de verpleegkundige me.

18. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

Oct 7, 2006
    3,177
    0
    0
    nou meid ik hoop niet dat het nodig is en dat je de afsraak kunt afzeggen.

19. Jaycey

Jaycey Bekend lid

Jun 24, 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoi Aldonza,

Zo zie je maar weer, dat ze in elk ziekenhuis hun eigen regels hanteren. Maar wel goed hoor, zo'n controle. Moeten jullie ook bloed laten prikken? Of hoeven jullie dat weer niet?

Wij moeten op 12 december naar een voorlichtingsbijeenkomst voor IVF. Ik hoop dat we allebei die afspraak af kunnen zeggen.

Groetjes, Jaycey

Share This Page