Slijm tijdens de ovulatie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Bonna, 20 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bonna

    Bonna Actief lid

    2 jun 2015
    137
    13
    18
    Secretaresse
    Groningen
    Beste dames,

    Er iets dat mij bezighoudt en vandaar mijn vraag.

    Tijdens mijn ovulatie heb ik soms heel erg veel slijm en soms ook niet. Soms herken ik de ovulatie aan het vele slijm. Ik vind het verwarrend dat ik soms tijdens de ovulatie veel slijm heb en soms niet.

    Herkent iemand dit? Ik gebruik ook ovulatietesten van Kruidvat. Die testen geven me veel duidelijkheid.

    Ik hoop van jullie te horen.

    Groetjes van Bonna
     
  2. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Afscheiding kan door schommelende hormonen per cyclus verschillen. Dat is vrij normaal hoor. Bij mij is het ook niet iedere cyclus hetzelfde
     
    Bonna vindt dit leuk.
  3. Bonna

    Bonna Actief lid

    2 jun 2015
    137
    13
    18
    Secretaresse
    Groningen
    Dank voor je reactie.

    Ok. Fijn te horen dat het bij jou ook verschilt. Ik begon bijna te denken dat wanneer er weinig slijm is er ook geen sprake is van een kwalitatief goed eitje. In elk geval zijn de ovulatietesten altijd duidelijk bij mij.

    Groetjes van Bonna
     
  4. Room92

    Room92 Lid

    30 aug 2020
    84
    45
    18
    Vrouw
    Heb ik ook hoor. Ik heb meestal dagenlang na de ovulatie nog slijm, maar dit kan ook wisselen.
     
    Bonna vindt dit leuk.
  5. Dwaallichtje

    Dwaallichtje Fanatiek lid

    7 okt 2018
    1.099
    1.211
    113
    Vrouw
    Brabant
    De hoeveelheid slijm zegt vrij weinig. Alleen het type slijm en dan hoeft het nog geeneens overal te zitten, zolang het maar hoog in je vagina bij je baarmoedermond zit. Bij de meeste vrouwen ligt de laatste dag dat ze van dat eiwitachtige rekbaar slijm of dun waterig slijm hebben bij hun baarmoedermond binnen 1 dag van de ovulatie (dus 1 dag ervoor, dag van ovulatie of 1 dag erna). Daarna wordt het vaak witter en dikker en niet meer rekbaar of droogt het vrijwel op.

    Dus je kan eigenlijk ook alleen maar iets met die informatie als je elke dag bij je baarmoedermond wat slijm "pakt" om te controleren en dan moet je dat ook nog doen minimaal 12 uur na seks (want sperma kan verwarring veroorzaken) en je moet ook niet opgewonden zijn, want dat vaginaal slijm lijkt weer heel erg op het vruchtbaar slijm, maar is maar tijdelijk.
     
  6. Bonna

    Bonna Actief lid

    2 jun 2015
    137
    13
    18
    Secretaresse
    Groningen
    Dank voor je uitleg. Ik had de laatste twee cyclussen niet zoveel slijm en toen kwam de angst bij me op dat het eitje wellicht nu niet goed zou zijn.
     
  7. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Net wat Dwaallichtje zegt: Als het slijm maar op de juiste plek zit.

    Als je weinig slijm verliest, wil niet zeggen dat het niet om je baarmoedermond zit. Wij deden IUI, dus dan wordt het direct in je baarmoeder geinsemineerd. Ik verloor meestal niet heel veel slijm tijdens de eisprong, maar ze konden wel altijd zien dat het ruimschoots aanwezig was rond mijn baarmoedermond. Dus helemaal prima!
     
  8. Bonna

    Bonna Actief lid

    2 jun 2015
    137
    13
    18
    Secretaresse
    Groningen
    Dag Jippie,

    Dank voor je geruststellende antwoord.

    Groetjes van Bonna
     
    Jippie vindt dit leuk.
  9. Kimmie12

    Kimmie12 Actief lid

    1 sep 2016
    170
    143
    43
    Ik herken dit ook. Juist in de maand dat me amper iets opviel qua slijm blijk ik zwanger.
     
  10. Bonna

    Bonna Actief lid

    2 jun 2015
    137
    13
    18
    Secretaresse
    Groningen
    Dag Kimmie12,

    Dank voor je reactie. Ik denk nu toch dat de hoeveelheid slijm niet alles zegt over de kwaliteit van de eicel. Ik raakte in maart dit jaar zwanger en had toen bij de ovulatie heel veel slijm. Daarom begon ik erin te geloven dat veel slijm iets zegt over de kwaliteit van de eicel. Helaas kreeg ik een miskraam.

    Wanneer ik weinig slijm zag, dacht ik dat de eicel van mindere kwaliteit zou zijn maar dat is niet zo als ik jouw ervaring zo lees.
     
    Kimmie12 vindt dit leuk.
  11. Kimmie12

    Kimmie12 Actief lid

    1 sep 2016
    170
    143
    43
    Jammer zeg van je miskraam.. Heb zelf die link niet zo gelegd tussen kwaliteit eicel en hoeveelheid slijm.
    Volgens mij zijn dat 2 verschillende dingen. Heel veel succes!
     
    Bonna vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina