Ovulatie al geweest of komt nog?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door LilyOlivia, 21 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LilyOlivia

LilyOlivia Actief lid

6 mrt 2017
    116
    0
    16
    NULL
    Ergens in het midden
    Hai! Vandaag is dag 14 van de cyclus (28 dagen). Gister en vandaag getest met Action. Zie bijgaand. Wat vinden jullie? Al geweest, komt nog of te weinig info? De bovenste is van gister, de onderste van vandaag. Beide getest omstreeks 10.00 uur

Bijgevoegde bestanden:

2. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik zou nog even doortesten als ik jou was. De testen hoeven niet op te lopen voor een eisprong en ook niet af te lopen. Dat heb ik deze maand zelf ervaren bij het gebruik van de action testen. Bij mijn eisprong had ik een echte knaller.

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat valt aan de hand van deze negatieve ovulatietesten niet te zeggen. Dit is een streepje welke je de gehele cyclus op je ovulatietest kunt krijgen.

Elke vrouw heeft de gehele cyclus LH in haar lichaam waarop een ovulatietest met een licht tweede streepje kan reageren.
    Daarom is een ovulatietest ook pas positief als beide streepjes minstens even donker zijn. En pas DAN is je eisprong binnen 48 uur in aantocht. Een ovulatietest geeft dus niet de eisprong zelf weer, maar de LH-PIEK.
    Als na een positieve ovulatietest je ovulatietest weer negatief is, betekent dat niet dat intussen je eisprong al geweest moet zijn.
    Verder is een positieve ovulatietest ook geen garantie helaas dat er ook daadwerkelijk een eisprong plaatsvindt.

Gebaseerd op een cyclus van 28 dagen kan je eisprong plaatsvinden vanaf dag 10mtot en met dag 18 van je cyclus, gebaseerd op een normale luteale fase van 10 tot 18 dagen.

Bij een cyclus van 28 dagen zou je dus al vanaf dag 8 van je cyclus moeten beginnen met ovulatietesten wil je je eisprong niet mislopen.

4. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Daar kun je inderdaad nog niets over zeggen. Gewoon doortesten.

5. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Je lh piek kan al voor dag 13 geweest zijn maar kan nog komen. Zou dus de volgende keer wat eerder beginnen

6. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Als je een cyclus heb van 28 dg zou ik de volgende keer bij dag 10 beginnen met testen. Deze zijn negatief en of je piek nog komt kan je het beste doortesten,succes!

7. LilyOlivia

LilyOlivia Actief lid

6 mrt 2017
    116
    0
    16
    NULL
    Ergens in het midden
    Ah, dank voor de reacties tot zover! Voor het eerst in mijn leven begonnen met ovulatietests en dus behoorlijk groen hierin. Dank voor de nittige informatie en tips, fijn zulke behulpzame mensen :)

8. LilyOlivia

LilyOlivia Actief lid

6 mrt 2017
    116
    0
    16
    NULL
    Ergens in het midden
    Zie de test van gister en zojuist. Is mijn vermoeden juist als ik zeg dat ik gister/vandaag mijn eisprong heb gehad? De test van gister was het donkerst van de reeks.

Bijgevoegde bestanden:

9. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Nee lieverd deze zijn beide negatief. Nog even doortesten ;)

Deel Deze Pagina