hallo, ik ben nu 8 maanden gestopt met de pil. nu heb ik wisselende cyclussen van 43-43-30-nu al 95 heb de ha gebeld en kan langskomen voor een afspraak en een doorverwijzing. nu vind ik het nog niet nodig om dit op mijn werk te vertellen omdat ik net begonnen ben met een nieuwe functie. hoe hebben jullie dit geregeld met je werkgever? denk dat ik het haast niet kan verzwijgen maar ja misschien hebben jullie tips!
Eenmaal beland in de MMM heb ik de hele ratteplan verteld aan mijn 3 naaste collega's en mijn baas. Nu snappen ze de situatie beter en gelukkig mag ik tussen door gewoon naar het ziekenhuis. Ik zou als ik jou was eerst afwachten hoe het nu verder gaat bij jullie, voordat je alles verteld..... maar dat is natuurlijk je eigen keus! Succes!
Inderdaad, zodra je meer weet is het verstandig toch je werkgever in te lichten. Mijn vriend deed dat ook en hij mocht zelfs ieder bezoek aan het ziekenhuis opschrijven als ziekte-uren!
gewoon vertellen op je werk, want zoals mijn gyn zei, op een gegeven moment ben je verstrikt in een web van leugens dat je zelf niet meer weet wat je allemaal gezegt of gebruikt hebt. belangerijk is dat je de waarheid spreekt dat zullen ze meer waarderen als dat je ze voorliegt over de zaken
Heb toen ik met de pil stopte niets gezegt. Toen ik daarna de MMM inging en 2 tot 3 keer per week voor een FM moest, heb ik mijn afdelingshoofd op de hoogte gebracht, samen met 3 collega´s waarvan er één haar mond dus niet kon houden en het de rest van de collega´s heeft verteld. Het is inmiddels geen geheim meer dus. Aan de ene kant wel lekker,want je hoeft en niet te liegen,en je kan je verhaal kwijt
Ik werk in wisselende diensten en kan bezoeken aan de gyn dus makkelijker plannen in mn eigen tijd. Ik heb er wel voor gekozen om het tegen enkele collega's te vertellen toen het bij ons langer begon te duren. Is toch wel handig als je weer eens hartstikke chagi op het werk komt als je weer ongi bent geworden. Heb mijn teamleider nog niet verteld dat we in de mmm zitten, maar wie weet.... Succes met je keuze!
Om heel eerlijk te zijn heb ik mijn werkgever helemaal niet op de hoogte gebracht. Ik heb nogal flexibele uren en kan ook deel van thuis uit werken. Als ik voor de IUI op ochtendsessie moet dan werk ik gewoon van thuis uit een paar uur om de files te vermijden (zeg dan wel dat ik eerst naar het ziekenhuis moet en ze begrijpen daar dan zelf maar uit wat ze willen). Op de dag van de IUI neem ik een dagje verlof. Een paar naaste collega's zijn wel helemaal op de hoogte van mijn behandelingen maar de rest heeft daar geen zaken mee. Ik doe meer dan mijn uren en mijn werk lijdt er niet onder dus ik zie niet in waarom ik meer zou moeten zeggen. Mocht het ooit tot IVF komen dan denk ik wel dat ik een van de bazen een beetje moet inlichten want dat is toch nog ingrijpender he! Maar indien je anders echt moet gaan liegen zou ik ook gewoon eerlijk zijn hoor! Ze kunnen je immers niet verbieden van zwanger te willen worden maar ik zou het wel zo lang mogelijk voor jezelf proberen te houden...
Ik zou het nog niet meteen vertellen, wat jij bij de huisarts gaat doen is sowieso prive... Het is maar een keer en waarom zou je vertellen wat je er gaat doen, dat je naar de huisarts gaat, moet toch voldoende info zijn op je werk? Ook een eerste afspraak bij de gyn zou ik niet vertellen, daar hebben ze niks mee te maken. Je hoeft niet te liegen, maar je kunt ook gewoon zeggen dat je een afspraak hebt in het ziekenhuis, dat moet ook voldoende zijn, er is ook nog zoiets als privacy Ik denk zelf dat ze er pas wat mee te maken hebben op het moment dat het ook echt met het werk te maken heeft omdat je bij voorbeeld ineens iedere week of een paar keer per week er niet bent. Pas dan zou je het je afdelingshoofd/manager/baas kunnen vertellen, maar zo ver is het nog niet, en misschien komt het ook niet zo ver, dus persoonlijk zou ik ze niets vertellen.. Voor je het weet, weet iedereen wat er aan de hand is, en is het niet meer prive, gaan mensen vragen stellen.. enz. Ik zou het pas doen als het je echt iedere week weg moet ofzo. MMM en zwangerworden zijn prive zaken, het is niet iets dat je met iedereen hoeft te delen, tenzij je dat wel wilt.
Ik heb het wel verteld toen ik in de mmm kwam. Ik merke aan mezelf dat ik het niet prettig vond dat ze niet wisten waarom ik steeds naar het ziekenhuis moet. Niet dat ze het wouden weten maar ik heb het verteld voor mijn eigen gevoel. Gelukkig zijn ze bij mij erg makkelijk en kan ik gewoon gaan wanneer ik wil. Ik doe huishoudelijk werk en mijn leidinggevende kwam ook gelijk naar me toe dat ik beetje aangepast mocht gaan werken. Niet te zwaar tillen enzo. Ze leefde erg mee. Heb wel gezegt zolang er nog niets is doe ik gewoon mijn werk. Ben niet invalide hoor
Ik heb het mijn leidinggevende verteld toen wij verder de mmm in gingen. De eerste bezoeken en onderzoeken aan de gyn heb ik telkens in m`n vrije tijd gepland. Nu we bezig zijn met iui en dat moeilijk te plannen is wanneer je eisprong is heb ik het aan mijn unithoofd verteld! Deze pakte het overigens prima op en ik moet aangeven als ik naar het ziekenhuis moet. Zou het niet geljk vertellen, maar pas als je verder de mmm in gaat. Succes.
dank voor jullie reacties. ben er nog niet zeker van om het te gaan vertellen. ze hebben er niets mee te maken. wel is het lastig met mijn beroep om zomaar weg te gaan en willen ze altijd weten waarom. ik zal het dus zien. eerst maar bij de ha langs voor een gesprek
Ik heb er 2 jaar overgedaan om zwanger te worden waarvan 1 jaar in de mmm en heb nooit iets verteld op mijn werk. Ik werk 4 dagen dus plande zoveel als mogelijk was op mijn parttime dag. Het ligt natuurlijk aan hoe vaak je naar dokter/ziekenhuis moet op een gegeven moment zijn je smoesje op en eerlijkheid duurt het langst. Succes met je beslissing. liefs vruchtje
Hoi, Zodra wij in de MMM terecht kwamen heb ik het eerlijk verteld op mijn werk aan zowel mijn collega's als mijn baas. Als ik nu 1x in de maand een ochtend afwezig ben ivm IUI kan ik dat eerlijk zeggen en iedereen toont begrip. Vind het erg fijn, als er dan ooit wat is hoef ik er niet geheimzinnig over te doen + ik hoef geen vrije uren op te nemen (krijg vrij van mijn werk)