Overtijd, negatieve test, advies!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Hanna83, 23 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanna83

Hanna83 Actief lid

1 dec 2014
    314
    96
    28
    Ik weet dat er al veel van dit soort topics zijn, maar ik wil toch graag jullie advies in mijn situatie.

Ik zit nu in ronde 17 en heb in ronde 8 een bbz gehad.
    Ik had 23 aug mijn laatste menstruatie. Op 2 sept (ongeveer 2 dagen eerder dan normaal) had ik een positieve CB digital ovulatietest en rond die dagen geklust.
    Mijn cyclus is regelmatig, rond 29 dagen.

Nu ben ik dus 3 dagen overtijd (als ik geen rekening hou met mijn relatief vroege ovulatie). Mijn lf zou nu dus al 19 dagen zijn (terwijl die het afgelopen jaar tussen de 12-15 dagen was).

Zondag en gisteravond een negatieve K2v5 gehad.

Ik voel me zwanger, maar weet na zoveel rondes mezelf voor de gek houden dat je niet op klachtjes kan vertrouwen.

Wat kan er nu aan de hand zijn? Foute ovulatietest? Ondanks LH-piek ei niet gesprongen? Schijnzwanger? Hele lange lf door stress (heb ik wel)?

Ik weet dat ik moet afwachten, maar weet ook dat ALS ik zwanger zou zijn ik al bij 5 weken een echo moet om een bbz uit te sluiten. Hoe lang kan ik dit dus nog rustig uitzitten?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Ps ik hoop natuurlijk heeeeeeel hard dat ik die uitzondering ben die pas heel laat positief test als slome HCG-maker. Na bijna 2 jaar is een kleintje zoo welkom...

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Je moet uiteraard wél tellen vanaf je ovulatie. En dan ben je nu 19 of 20dpo. Na positieve test springt het eitje binnen 1/2 dagen. Als het springt. Want helaas is een positieve ovu geen garantie dat er ook daadwerkelijk een eitje springt.
    Als je zwanger zou zijn, dan zou je nu echt wel positieve test verwachten. In de meeste gevallen testen dames positief vanaf 12dpo, jij zou dan al een dikke week verder zijn. Dan verwacht je een vette knaller.

Sorry

3. zasu

zasu Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.486
    1
    36
    Ik zou als ik jou was mijn verhaal voorleggen bij de gyn (neem aan dat je daarheen moet voor eventuele echo) aangezien je natuurlijk al dicht tegen de 5 weken zit mocht je idd zwanger zijn. Je kan morgen of overmorgen nog een test doen. Spannend

4. guusje99

guusje99 Fanatiek lid

7 jul 2009
    1.238
    1
    0
    Financiële dienstverlening
    Noord Brabant
    War hierboven ook gezegd is, waarschijnlijk heeft je eisprong dan later plaats gevonden. Het enige wat zekerheid geeft T.a.v. Je eisprong is je temperatuur bijhouden. Succes nog met wachten!

5. Hanna83

Hanna83 Actief lid

1 dec 2014
    314
    96
    28
    Dank voor de reacties! Ik ben het met jullie eens dat een laat ei een mogelijkheid is. Al is mijn cyclus normaal zo regelmatig.
    Ik denk dat ik nog een paar dagen afwacht en dan voor de zekerheid even contact opneem met mijn gyn.

Die onzekerheid is zo moeilijk :(
    Of ongesteld, of zwanger (liever dat laatste dan he). Maar dit is niks!

6. Homeland

Homeland Niet meer actief

Aaaarrghhh ja dat afwachten en beide niet zijn of het niet weten ....vreselijk! Ik heb vorige week een bloedtest laten doen op dag 49. Wist wel dat het negatief zou zijn maar dat heb ik als definitiever ervaren dan negatieve urinetesten. En uiteraard werd ik de dag erna ongesteld. Alsof mijn lichaam mij uitlachte.

7. Hanna83

Hanna83 Actief lid

1 dec 2014
    314
    96
    28
    Homeland: pfff dag 49! Das echt een lange tijd om tussen hoop en vrees te zitten. Die onzekerheid is slopend he! Je wil jezelf beschermen tegen weer een teleurstelling maar hebt stiekem toch nog een ietsepietsje hoop...

Gisteravond, heel eigenwijs, toch nog een etos test gevonden en gedaan. Stond een heel erg tuurstreepje, te vaag om hier te showen maar mijn vriend zag m ook.
    Ik beschouw m maar als negatief. En dan morgen nog maar weer eens testen.

8. Rain

Rain Lid

21 sep 2015
    38
    0
    0
    Ik ben nu ook 3 dagen overtijd en heb ook geen positieve test gezien helaas.
    Wel buikkrampen, maar geen menstruatie.
    Ik hou al 7 maanden mijn cyclus bij en heb ook altijd voor ik mijn menstruatie krijg licht bruinverlies. En als ik een grote boodschap ga doen ligt er ook altijd wat bloed in het toilet dat is meestal ook zo'n 2 tot 3 dagen voordat ik mijn menstruatie krijg.

Op dit moment nog helemaal niets.

Deel Deze Pagina