Ik ben gestopt met de pil, in het begin slikte in Microgynon. Ik had erg veel puistjes, dacht eerst gewoon aan de puberteit maar 2 jaar geleden ben ik toch maar eens naar de huisarts gegaan ( was toen 19) en vertelde dat ik ging trouwen en graag van mijn puisten af wou voor me trouwen. Ik ben toen begonnen met cyprot/ethinyl, nadat ik hier mee begonnen was ging het echt helemaal super. Ben alleen nu zo bang dat het weer terug komt. Ik probeer er alles aan te doen om dit tegen tegaan. 2x per week scrubben, elke dag facewash, elke avond me gezicht reinigen met cleanser en tonic en goede dag en nachtcreme. Hebben jullie nog advies wat ik er tegen kan doen??
Probeer eens op te letten wanneer het erger is.. wat je die dag gedaan hebt, wat je gegeten hebt, hoe je je voelt.. Als je duidelijkheid hebt is het makkelijker om daarin dingen te wijzigen. Verder is het erg belangrijk de juiste producten te gebruiken, dus weet niet wat je nu gebruikt maar als je kan uitleggen wat voor huid je hebt en wat voor leefgewoontes kan ik mijn mappen (visagie en verzorging) erbij pakken en je misschien nog wat meer vertellen. Voldoende water drinken is in elk geval van groot belang!!
Bedankt voor je reactie!! Goede tip om even bij te gaan houden wat ik eet enzo op een dag, probeer om voldoende water te drinken en zoiezo wat gezonder te gaan eten. Meer verse groente en meer fruit. Ik gebruik producten van oriflame voor een gecombineerde/vette huid. Harstikke bedankt voor je reactie, mag ik je advies nog een keer vragen over een paar weken probeer ik ondertussen beetje bij te houden hoe het gaat Alvast harstikke bedankt!!
ik kreeg er ook last van toen ik gestopt was met de pil. het klinkt stom, maar hier was zwanger zijn het enige wat heeft geholpen. tijdens mijn zwangerschap verdwenen de puistjes als sneeuw voor de zon, en ze zijn nooit meer teruggekomen.
mij is altijd verteld dat scrubben juist superslecht is voor een huis met puistjes... maar misschien is dat een fabeltje? En af en toe een zonnebankje pakken? In de zomer is het bij mij (en met mij velen) een stuk minder, onder invloed van UV-stralen.
Haha nou dan maar hopen dat ik snel in verwachting ben, en anders moet ik het er maar voor over hebben. Heb het er graag voor over.
Owh.. ik dacht dat het juist goed was,, iemand die er iets meer van weet?? Van de zonnebank krijg ik een ontzettend droge huid, maar misschien is het idd wel goed voor me gezicht. Kan het altijd proberen
natuurlijk mag je mij later ook nog eens om reactie vragen! enne.. scrubben is er in verschillende varianten.. zolang je een scrub niet vaker dan 2x pwk gebruikt, goed met draaiende beweging je huid masseerd, en met lauw warm water goed na spoelt kan het niet zoveel kwaad.. Mocht je een gevoelige huid hebben dan is 1x pwk een zuiverend masker vaak een betere optie; deze trekt langzaam het vuil weg, terwijl je met scrubben dit op een 'hardere' manier doet. Probleem bij scrubben is echt vaak het na-spoelen, dus doe dit liever overdadig dan te weinig!!
Zonnebank en UV straling drogen de puistjes uit waardoor ze inderdaad vaak minder worden.. toch moet je bij deze behandeling uitkijken voor littekentjes (die vormen zich sneller).. Zoals al genoemd; zwanger worden is een goede oplossing, maar tja, die mazzel moet je dan wel meteen hebben Gezonde voeding en voldoende water is meestal de meest effectieve behandeling!
Ik heb ook een vette huid en snel last van puistjes, maar zwanger wordt werkt goed bij mij! Tenminste, na 4 maanden afzien... eerst werd het erger maar daarna had ik een prachtige huid. Nu is het volgens mij nog steeds minder dan voor mijn zwangerschap. Wel af en toe puistjes, vooral vlak voor en tijdens mijn menstruatie. (nu nog niks te bekennen... goed teken misschien?)
hey meid, Ook ik heb helaas (weer) last van die "jeugd"puistjes, das zwaar balen dus! ook sinds ik gestopt ben met de pil en ik gebruikte ook dezelfde pil... liefs
Ik ben zelf ook net gestopt met de pil en heb gelukkig steeds één puist tegelijk, maar voorheen had ik er nooit last van en nu blijven ze komen. :x Heb geen tips voor je, maar ik lees hier dus even mee voor eventuele tips van de andere dames.
ook ik zou graag tips willen. Ben nu sinds augustus van de pil af en zit er helemaal onder. Voorhoofd, borst, nek, rug en schouders. Had hiervoor nooit last van. groetjes Suzanne
Merk dat er meerdere dames zijn die van dit 'probleem' last hebben.. één tip voorop gesteld; drink voldoende water!! Het helpt de huid soepel te houden waardoor minder vuil zich op kan hopen.. Ga daarnaast niet overactief met allerlei cremetjes en zalfjes lopen smeren want hier wordt het vaak niet beter van.. gebruik een goede facewash, dagcreme en nachtcreme.. en 1x per week een zuiverend masker.. Heel veel succes en ik hoop dat de puistjes bij mij weg blijven als ik woensdag de pil vaarwel zeg