Ronde 3, niet al te regelmatig, dus toch maar eens gaan testen...

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Janneke, 2 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janneke

Janneke Actief lid

5 jul 2010
    134
    0
    0
    Ik heb zojuist een 28 stuks tellend ovulatiepakketje gekocht en ga het dan toch maar eens wagen om op die manier mijn ei op te sporen... nog een paar dagen geduld en dan gaan we beginnen (de handleiding zegt dag 6, is nu dag 3 dus nog even geduld).

Heeft er iemand die hier veel ervaring mee heef nog tips?

2. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Ik vind beginnen op CD 6 met het zoeken van je eisprong wel vroeg. Aan de andere kant, was je vorige cyclus maar 23 dagen? Dat is kort zeg, in dat geval zou ik inderdaad het zekere voor het onzekere nemen en rond CD 6 beginnen. Dan ga je uit van 23 dagen, als hij rond CD 7/8/9 positief is, plus 2 weken kom je uit op een cyclus van 21/22/23 dagen. Waarschijnlijk loop je hem dan niet mis. Wordt alleen een beetje een dure maand, stel je cyclus is 28 dagen, dan test je je een ongeluk.. maar goed. Het is voor het goede doel he?! :)
    Veel succes ermee!
    Wat voor testen gebruik je trouwens?

3. SterretjesMama

SterretjesMama Bekend lid

14 apr 2010
    775
    0
    0
    Ik zou als ik jou was ook op dag6 beginnen.
    Mijn cyclus is wel regelmatig (meestal!) maar mn eisprong is erg ònregelmatig.
    Ben toen ook twee maanden iedere dag een test gaan doen en kwam de eerste maand uit op dag 13 en de 2e maand uit op dag 19! Dus nogal een groot verschil.
    Zou jammer zijn als je 'm mist en je test steeds voor niets .. Zou het gewoon proberen voor een eerste keer, kom je er vanzelf achter hoe het precies loopt.

Welk merk gebruik je inderdaad?

4. Janneke

Janneke Actief lid

5 jul 2010
    134
    0
    0
    gebruik die van testjezelf.nu

5. Janneke

Janneke Actief lid

5 jul 2010
    134
    0
    0
    Enne 23 is niet mijn meest korte... heb ook al een keer 20 meegemaakt...

30 trouwens ook....

6. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ik wil je niet onzeker maken, maar hierbij mijn verhaal:

Ik spuit injecties om een eisprong te krijgen. Als ik die spuit doe ik altijd just for sure een ovulatietest. Aangezien ik ruim 50 testen van testjezelf.nu had gehaald dacht ik daarmee te testen.

Echter was er nooit een tweede streepje te zien, zelfs niet als het ei op knappen stond.

Vervolgens de Matcare gehaald en die was wel knalpositief en de testjezelf.nu dus niet :(.

Vervolgens moet ik een HCG injectie zetten om het eitje te laten springen. Elke ovulatietest knalde van het scherm af, want hij ving natuurlijk HCG op. De testjezelf.nu had echter weer maar 1 streepje! Niet op 1 test, nee op wel 10 testen.

Ik heb het hele pakketje zo weggedonderd, want deze ronde had ik ineens spontaan een ei (wat ik nooit heb). Weer getest met testjezelf.nu weer 1 streepje en geen 2!

De Matcare, Sensitest en CB digitaal waren allemaal knal positief.

Kortom, bij mij heeft hij nooit positief getest, zelfs niet met HCG in me lijf.

Weet niet hoe andere meiden erover denken, maar ik zou je toch erg snel adviseren om andere testen te halen.... Omdat ze bij mij dus dit effect hadden :(. Geen idee hoe het kan....

7. Selena149

Selena149 Niet meer actief

Toevallig ging het net bij Zwanger worden ook over de Testjezelf ovulatietests.. Mijn reactie daarop was:

8. SterretjesMama

SterretjesMama Bekend lid

14 apr 2010
    775
    0
    0
    Bij mij waren de testjezelf.nu ovu testen dus àltijd positief! Bij een ander merk toen niet .. Dus ik vind ze niet meer betrouwbaar!

9. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Maar wat betreft testen, goed idee..
    Je test je nog net niet een ongeluk... Dat hebben sommige nog veel erger hoor. Je wil toch je ei opsporen...
    Ik had cyclussen van 30 tot 50, dan test je je pas een ongeluk...
    Dus laat je daar niet van afschrikken!
    Succes, ervaring met deze testen heb ik overigens niet...

10. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Je hebt niet zo'n lange cyclus dus ik zou idd aanraden om de eerste keer lekker betijds te beginnen. Als je eenmaal een beetje beter weet hoe wat en wanneer zul je zelf zien vanaf wanneer testen nuttig is.

Ik hield aan om iedere avond rond 8 uur te testen. Zo'n 3 uur vantevoren ging ik plassen en dronk ik niets meer tot ik getest had.
    Ik plakte alle testjes onder elkaar in een schrifje en zodra ik een íets dikkere lijn had (altijd was er wel ietsjes te zien maar de extra verkleuring is meestal duidelijk) ging ik 2x daags testen en zag ik de lijn mooi donkerder worden en daarna weer lichter. Ik kreeg nooit een zogenaamde knál test. Mijn testen bleven altijd net iets lichter dan de controle lijn. De eerste maanden heb ik er ook bij getemperatuurd (sochtends meteen na het wakker worden). Ik vond het heel prettig om te weten wanneer mijn ei daadwerkelijk geweest was. De laatste 3 rondes heb ik alleen net voor mijn ei tot 2 dagen na mijn ei getemperatuurd (een weekje dus ongeveer) omdat ik mijn curve voort goed kende :).

Van de 6 rondes die ik getest heb (sensitest dipstick) heb ik alle keren een duidelijke piek gehad (die klopte met mijn temp) en daarvan was ik 2 keer zwanger. Lijkt me een nette conclusie. (dat de zwangerschappen helaas in een MA geindigd zijn, kunnen de testjes weinig aan doen :( )

11. Janneke

Janneke Actief lid

5 jul 2010
    134
    0
    0
    Dank jullie voor de tips.

Ik heb nu toch ook maar ovulatietesten van predictor gekocht, voor ernaast te gebruiken. Vanmiddag ga ik het voor het allereerst proberen, ben van plan rond 15:00 uur nog te gaan plassen en dan rond 18:00 uur te testen...

12. Janneke

Janneke Actief lid

5 jul 2010
    134
    0
    0
    Had verder nog geen tijd gehad om het resultaat te vermelden, beiden geven aan dat het nog echt niet zo ver is, slechts 1 streepje te zien...

13. Jules

Jules Actief lid

14 feb 2008
    292
    0
    0
    Jammer Janneke. Was al benieuwd of je iets te zien zou krijgen.
    Bij mij was het streepje gisteravond eindelijk heel duidelijk een stuk donkerder! Alleen nog steeds niet even donker als het controlestreepje. Vanavond dus weer proberen en hopen dat hij nu echt van het schermpje knalt.

14. Janneke

Janneke Actief lid

5 jul 2010
    134
    0
    0
    Hoi Jules,

Ook in het weekend blijven de streepjes erg licht, lichter dan de controlestreep. Misschien straks geluk....

15. Janneke

Janneke Actief lid

5 jul 2010
    134
    0
    0
    Ok gisteren was er wat verandering: testjezelf.nu bleef duidelijk licht, terwijl prenatal bijna even donker was als de bijbehorende controle streep.... zou het dan toch?

16. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    mmh.. apart he? Sommige merken passen gewoon niet bij je..
    Of... je hebt morgen je piek en worden ze morgen allebei een stuk donkerder?!

17. Jules

Jules Actief lid

14 feb 2008
    292
    0
    0
    Kun je een foto laten zien? Misschien dat hij vandaag nog duidelijker is. Ik hoop het voor je!

Deel Deze Pagina