2e kindje blijft uit

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door santjeb, 26 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. santjeb

santjeb Bekend lid

26 jun 2013
    873
    231
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Dag dames,

We zijn inmiddels ruim een jaar verder voor een tweede kindje. Vanmorgen naar de huisarts geweest en heb een doorverwijzing naar de gynaecoloog.
    Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb namelijk een week last van mijn eisprong en dat is niet normaal gaf de huisarts al aan.

2. Mama04

Mama04 Niet meer actief

Hey santje,

Hier beetje dezelfde situatie. Hier beginnen we waarschijnlijk deze week aan ronde 9 voor een 2e (mijn 2e, vriendlief zijn 1e). Ik hoop natuurlijk op een positieve test, dat ik de afspraak kan wijzigen, maar ik heb a.s. donderdag mijn eerste afspraak bij de gynaecoloog. Toch erg spannend. Wij zijn wegens omstandigheden (erg heftige gebeurtenis in mijn vorige zwangerschap) eerder doorgestuurd. Dus ben erg blij dan we snel geholpen worden.

Welke klachten heb jij van je eisprong?

3. santjeb

santjeb Bekend lid

26 jun 2013
    873
    231
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hey vervelend zeg maar inderdaad wel fijn dat je eerder geholpen mag worden.
    Ik heb hele erge steken in mijn onderbuik en moet dan echt gaan liggen. Enorme krampen gewoon en dat duurt tot een week. Deze pijn is veel erger dan mijn menstruatie dus dat maakt het ook minder romantisch om dan te klussen zeg maar

4. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    Ik heb wel altijd een 48u echt pijn in mijn buik, voor mij is klussen om zwanger te raken ook echt niet fijn geweest. Ben daardoor toch wel blij dat het beide keren niet heel erg lang heeft hoeven te duren. Want in de toekomst ontwijk ik seks volledig op die dagen.

Hopelijk kunnen ze helpen, want een week lang pijn is wel héél erg.

5. Nadientje85

10 mrt 2013
    24
    0
    1
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hallo! Wij zitten nu in ronde 9 ook. Met mijn eerste heeft het bij mij ook lang geduurd, bijna 2 jaar... dit keer ga ik echter vragen om doorverwijzing als het na 1 jaar niet gelukt is. Het is erg moeilijk maar ik probeer positief te blijven en denken dat het komt als de tijd er rijp voor is.

6. Mama04

Mama04 Niet meer actief

Santjeb: Wat rot zeg! Hopelijk krijg je snel een doorverwijzing! Wat naar zoveel pijn.

Nadientje: Ook al best een tijdje bezig dus. Fijn dat je nog wel positief erin staat. Maar wel lastig hoor!

Hopelijk voor ons allemaal héél gauw een mooie zwangerschapstest! :)

7. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Ik was van mijn eerste snel zwanger.
    Voor de tweede na 3/4 jaar verwijzing naar gynaecoloog.
    Daar is pcos vastgesteld, clomid gekregen.
    En nu, na 1 jaar en 1 maand ben ik zwanger van de tweede :)
    Ik testte elke maand weer met hoop, maar steeds weer negatief.. ik kon me niet meer voorstellen een positieve test te hebben. Maar toch was hij daar ineens :)
    Hoop dat ze je verder kunnen helpen in het ziekenhuis. Succes en geef de moed niet op!

8. Wish88

Wish88 Bekend lid

31 jan 2014
    893
    0
    16
    Hier ook één :(
    we zijn al 5 rondes verder, de ongesteldheid was na de geboorte van mijn eerste erg onregelmatig nu een maand of 6 regelmatig, maar helaas. Deze maand is de ongesteldheid ook nog eens uitgebleven maar helaas weer niet raak grrrrr :( Sinds gisteren begonnen aan de primolut, nu kijken of het wil gaan resetten :(

De eerste keer ging het wel makkelijk, maar nu is het hele andere koek.

9. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Ja, hier nog iemand!
    Eerste snel zwanger, en inmiddels in ronde 20...
    want vorig jaar met 11 wk een missed abortion gehad...

10. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Jep! Zelfde hier.

Bij mijn zoontje was ik na 4 ronden zwanger. Dat ging vrij vlot allemaal.

Deze keer is het helemaal anders.

Ik ben niet meer samen met de vader van mijn zoontje, en heb een nieuwe relatie. Dit is mijn 2e kindje, maar zijn 1e kindje.

Ondertussen heb ik ook 2 miskramen en een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad, waarbij ik 1 eileider verloren ben.

't zit niet mee. Ik word er moedeloos van. Ronde 8 opnieuw. Nog steeds binnen de termijn van 1 jaar, maar ik heb er geen goed gevoel bij.
    Het is voor mij al geen evidentie om zwanger te blijven... Maar de laatste maanden geraak ik zelfs niet meer zwanger. Meh. :)

11. Bella28

Bella28 Fanatiek lid

9 apr 2015
    1.261
    315
    83
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Nov 2012 was ik zwanger maar dat werd een miskraam.. 1e ronde raak! Febr 2013 meteen daarna was ik weer meteen zwanger! En nu zijn we bijna 2 jaar verder zonder resultaat.. inmiddels wel volop bezig met clomid etc..

12. MeFlower

MeFlower Niet meer actief

Nou.. ik heb ook altijd een week last van mijn eisprong.. en de huisarts en gyn vonden dat beide niet raar. ( ook inwendige echo voor gehad,)
    Dus hopelijk geeft je dat btje een beter gevoel.

13. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Bij de eerste was ik na 26 rondes zwanger. Toen hij 10 maanden was ervoor gegaan voor een brusje, en ik was gelijk zwanger maar een miskraam daarna nooit ongesteld geworden en meteen weer zwanger weer een miskraam, vervolgens duurde het 15 maanden eer ik weer zwanger was. En nu totaal ongepland zwanger van nummer 3z het zegt dus echt helemaal niks. Maar hou er rekening mee dat je weg gestuurd word bij de gyn, met als mededeling jullie hebben bewezen een vruchtbaar koppel te zijn want jullie hebben 1 kindje probeer het nog maar een jaartje. Dat werd bij ons ook gezegd namelijk bij ons tweede zoontje

14. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.187
    823
    113
    Hoi,

Hier duurde het bij de eerste iets langer dan een half jaar en bij de tweede 10 maanden ongeveer.
    Ik voelde altijd de eisprong als een stekende pijn maar nooit langer dan 2 dagen. De verloskundige zei toen ik zwanger was van de 2e dat er misschien een cyste op/in mijn eierstokken zou kunnen zitten. Dus als het bij een 3e (maar denk niet dat we een derde willen) langer dan een half jaar duurt gaf zij als advies om te laten bekijken of er geen cystes zitten...

15. PrincessP

PrincessP Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.187
    426
    83
    Vrouw
    Brabant
    Helaas ook herkenbaar. Eerste zwangerschap was ongepland, was zwanger ondanks voorbehoedsmiddelen. Ik ben niet meer bij de vader van mijn zoon, maar ben met mijn huidige vriend wel bezig voor nummer 2 (zijn 1e)

Ondanks dat ik eerst meteen zwanger was, nu bezig in ronde 11.. In januari gaan we naar de huisarts, als ik dan nog niet zwanger ben. Hopelijk is dat niet nodig, maar zie het somber in eigenlijk... Toch nog maar even vol goede moed de laatste maanden van dit jaar tegemoet!

16. Goodlife

Goodlife Niet meer actief

Ik heb altijd heel erg last gehad van mijn eisprong. Beetje kort door de bocht van je huisarts om te zeggen dat dat niet goed is. Ik had altijd 1,5 week per maand last. Ook diverse echo's voor gehad bij de gyn. Er is nooit iets uitgekomen en volgens de gyn was het normaal en hebben sommige vrouwen er nu eenmaal meer last van dan anderen.

Van m'n dochter was ik in 1x zwanger. Nu ben ik zwanger, uiteindelijk in ronde 18. 2 vroege miskramen aan vooraf gegaan.

Geen zorgen maken hoor!!

Deel Deze Pagina