Wat jammer @SD90 ! heb je al wel je eisprong gehad? Tnx verder meiden half 12 is de afspraak.. ben erg benieuwd..
Geen idee, op aanraden fertiliteitsarts ga ik morgen bij de huisdokter bloed laten prikken om te zien of 'ie al geweest is. Succes voor zo meteen!
Eerste afspraak gehad, en ben natuurlijk al mijn vragen weer vergeten te stellen zoveel vragen worden er al gesteld enz.. echo gehad en idd was weer overduidelijk de pcos te zien.. deze week word ik gebeld voor nog een afspraak voor volgende week om mijn bloeduitslagen te bespreken, wat ook deze morgen meteen is geprikt en dan mag ik tijdens mijn volgende ongesteldheid met clomid gaan beginnen
@SD90 : he gadver, wat een rotnieuws zeg... Alsof het niet vervelend genoeg is dat je zo'n lange cyclus hebt... @Mila27 en @Jess89 : oeh, succes! @Mila27 : ah, net te laat. Aan de ene kant fijn dat er duidelijkheid is, maar toch niet prettig te horen dat er zo duidelijk iets mis is... @Meisje93 : fijn hoor, hartje gehoord! Bijzonder weer he? Hoop dat de zetpillen beter helpen, en dat die misselijkheid echt beter wordt.
Zo net terug van de uroloog en eigenlijk niets wijzer. Mijn man heeft bloedonderzoek, urine onderzoek, zaadonderzoek en echo gehad. Zaadonderzoek is heel slecht, maar dat wisten we al. 2e zaadonderzoek was beter, maar nog steeds slecht. Wisten we ook al.. Verder tot nu toe geen oorzaken hiervoor te vinden, maar ze willen blijkbaar nog een echo van de prostaat en NOG een keer bloedprikken, omdat er 1 hormoon iets verhoogd was. Als het bloed en de echo goed zijn dan is het aan de gyn om ons verder te helpen, is er iets afwijkends met de echo dan blijven we bij de uroloog. Is het hormoon in het bloed nog steeds niet goed, dan moet mijn man door naar de internist. Gelukkig krijgen we deze uitslagen voordat we naar de gyn gaan, 23 juli moeten we terug en 25juli is de afspraak bij de gyn.
@Jess89 vervelend dat jullie nog niet heel veel wijzer zijn. Wel fijn dat ze alles zo uitgebreid onderzoeken. Nog weer even geduld een paar weekjes... Sterkte met afwachten
Haha thnx meiden. Ja op zich heel fijn natuurlijk dat ze alles zo grondig onderzoeken, echter denk ik gewoon niet dat daar iets uit gaat komen en zo blijven we voor mijn gevoel een beetje rondjes draaien. En die arme man van me. Moet hij gewoon nóg een onderzoek ondergaan. En een echo van de prostaat is geen pretje, doen ze via je anus . Maar goed, ik ben wel blij dat de afspraak bij de gyn er staat. Hopelijk komen we daar wél verder. Ik zag alleen wel dat het een afspraak is bij de physisian assistent en niet bij de gyn zelf. Hebben jullie ervaring met PA’s van de gyn? @Mila27 wat fijn dat je al snel mag beginnen met clomid! Hopelijk gaat dat jouw een baby brengen!
@Jess89 aha ja dan snap ik je gevoel wel.... Ik heb met beide geen ervaring. Van een familielid weet ik wel dat de afspraak bij de gyn pas 3 maand later kon dan de afspraak bij de arts assistent. Ik zou gevoelsmatig liever bij dr gyn zijn, maar aan de andere kant doen ze alles onder supervisie en met terugkoppeling. Waarschijnlijk heb je dan binnenkort de gyn een keer
Ik kwam door mijn spoed bij de PA van de gyn terecht. Ook door haar gecuretteerd. Super fijn mens en nam alle beslissingen in overleg met mij en de gynaecoloog.
Oh thnx voor jullie ervaringen! Ik vind een arts-assistent ook weer anders dan een PA. Een PA is in principe "gewoon" een verpleegkundige. Niet lullig bedoeld hoor, maar voor mijn gevoel zou ik liever bij een arts komen. Al weet ik wel dat PA's vaak meer tijd hebben voor de patiënt én veel meer ervaring dan een jonge arts. Dus misschien moet ik me niet zoveel zorgen maken hierover. Het enige waar ik bang voor ben is dat zij beslissingen zoals starten met IUI niet zelf mag nemen en dat ik daarvoor weer moet wachten op een afspraak bij de gyn zelf, want dan heb ik voor mijn gevoel nog niets aan de afspraak met de PA.
@Eendje86 ja emesafene. Gebruik ik al. Dus verwacht er niet veel van. @Mila27 wat fijn dat je dan kan starten met clomid. @marb ja heel bijzonder en zo mooi. ik hoop het. Maar verwacht er niet superveel van. @Jess89 wat jammer dat jullie eigenlijk nog niks wijzer zijn. Wel fijn dat de nieuwe uitslagen bekend zijn voordat je naar de gyn gaat. och lijkt me een vervelende echo. Maar jij zal misschien ook nog wel het een en ander voor je kiezen krijgen.
He meis, Wat fijn dat er wat meer duidelijkheid is en een behandelplan. Hopelijk helpt de clomid. Hadden ze nog iets gezegd over je cyclus? Denken ze dat je totaal geen eisprong hebt? Xxx
@Mila27 Fijn dat je duidelijkheid hebt en je de volgende ronde met clomid kan beginnen! Hopelijk geeft dat het zetje wat je nodig had en ben je snel zwanger nu!! Hier eindelijk duidelijkheid, ongesteld. Plots een LF van 15 dagen, raar... Afspraak voor laparoscopie blijft staan op 24 augustus, ziet er niet naar uit dat het nog vervroegd zal kunnen worden.
Zwanger worden lijst Jess89, 29 jaar, 1e kindje, 15e ronde Mila27, 28 jaar, 2e kindje, 13e ronde deeerstekeer, 28 jaar, 1e kindje, 13e ronde MinnieM, 1e kindje, 9e ronde (6e na bbz) sssannnie, 30 jaar, 1e kindje, 11e ronde Lisa280887, 29 jaar, 1e kindje, bezig sinds 8-2017 SD90, 28 jaar, 1e kindje, 13e ronde D1987, 30 jaar, 1e kindje, 8e ronde Krily, 23 jaar, 1e kindje, 12e ronde BlueEyedSoul88, 30 jaar, 1e kindje, 15e ronde (MMM) Elletje, 28 jaar, 1e kindje, 9e ronde (4e na MA) Kimmetjuh90, 27 jaar, 2e kindje, 8e ronde (1e ivf) (MMM) Huppeldingkje, 36 jaar, 1e kindje, 19e ronde SHN, 31 jaar, 2e kindje, 9e ronde (8e na BBZ) Luna86, 31 jaar, 3e kindje, 9e ronde SJD1988, 30 jaar, 1e kindje, 10e ronde NOD lijst Juli 4: Sssannnie 12: huppeldingkje 14: Krily 25: Jess89 25: SJD1988 26: luna86 26: MinnieM 28: Mila27 31: BlueEyedSoul88 Augustus 3: Elletje 14?: SD90 Zwanger! TantePerenboom, 31 jaar, 2e en 3e kindje, 5e ronde (na 2e mk) Uitgerekend op: 19 september ‘18 Het zijn twee meisjes Eerstewondertje, 28 jaar, 2e kindje, 5e ronde Uitgerekend op: 21 September '18 Het is een jongen Eendje86, 2e kindje, 9e ronde Uitgerekend op: 17 oktober ‘18 Het is een meisje marb, 35 jaar, 3e kindje, 8e ronde (2e na pauze) Uitgerekend op: 23 november '18 Het is een meisje Loessje1987, 31 jaar, 2e kindje, 9e ronde Uitgerekend op: Begin januari '19 Het is een meisje/jongen Meisje93, 24 jaar, 2e kindje, 12e ronde Uitgerekend op: 7 februari '19 Het is een verrassing Manna, 30 jaar, 2e kindje, 8e ronde Uitgerekend op: 13 februari '19 Het is een verrassing Daantje17, 29 jaar, 1ste kindje, 11de ronde Uitgerekend op: 2 maart 2018 Het is een verrassing Afspraken Juli 11: Jess89 - afspraak uroloog: uitslagen bespreken 11: Mila27- afspraak gyn 12?. Huppeldingkje echo controle of cystes weg zijn 16: Eerstewondertje - controle VK 19: eendje86 - controle VK 19: Kimmetjuh90 - eerste echo 19: Meisje93 - termijnecho 23: eendje86 - groeiecho 30: Manna - termijnecho Augustus 1: Meisje93 - controle vk 7: MinnieM - intake fertiliteitsarts 7: krily - uitslagen fertiliteitsarts 21: MinnieM - uitslagen fertiliteitsarts 22: SD90 - consult fertiliteitsarts voor kijkoperatie 24: SD90 - laparoscopie Oktober 23: BlueEyedSoul88 - Indien niet zwanger, start hormonen + IUI
Hier zojuist de stoute schoenen aangetrokken en naar de poli fertiliteit gebeld van het ziekenhuis waar ik onder behandeling loop. Begin April afgesproken te wachten tot oktober en mocht het te lang duren dat ik dan weer contact op zou nemen. Dat heb ik nu dus gedaan Helaas was de poli nu dicht ( lunchpauze oud) en moet om 13.45 uur terugbellen. Ik was echt bloednerveus voor dit telefoontje (zo stom slaat nergens op!), maar dit voelt echt als DE stap. Hopelijk wimpelen ze mij/ons niet af en mogen wij iets eerder beginnen met de volgende stappen. Ik heb gewoon echt het idee dat dit de stap is die ons gaat helpen aan een kleintje. Verklaar mij maar voor gek maar ik denk dit echt
Knettergek.....hahaha neehoor. Vind dat je groot gelijk hebt. Zoals ik al had gezegd. Nee heb je, ja kan je krijgen. Jullie wachten al zo lang. Hoop dat jullie begrepen worden.