Ronde 6+ deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Meisje93, 16 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Huppeldingkje

Huppeldingkje Bekend lid

21 aug 2017
    786
    160
    43
    Vrouw
    Ohh ok..thanks voor de uitleg;)

Krily vindt dit leuk.
  2. MinnieM

MinnieM Fanatiek lid

8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    @Mila27 thanks voor de uitleg. Ik ben inderdaad benieuwd naar ervaringen, maar vindt het ook interessant om te lezen dat het per ziekenhuis blijkbaar verschilt wat ze voorschrijven.

Echt balen dat je zo last hebt van de bijwerkingen. Hopelijk is het niet te lang nodig en heb je snel die positieve test in handen.

Liefs!

Mila27 vindt dit leuk.
  3. Eendje86

Eendje86 Fanatiek lid

29 feb 2016
    2.635
    1.129
    113
    Vrouw
    NOu dames wat een rust...

Wij hadden vanmorgen groeiecho. De kleine dame is nu al ong 2100 gram en groeit tegen de bovenste lijn (p90) dus dat wordt een flinke baby :)

VK heeft nog een keer naar het geslacht gekeken en wist echt zeker dat t n meid was.

Manna, Krily, SJD1988 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Mila27

Mila27 Fanatiek lid

20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    @Eendje86 wat fijn! En groeiecho’s zeggen weinig.. hier zeiden ze ook dat het een flinkerd was, en bij de geboorte was is 2770.. echt heel mini! Haha.. en fijn dat het nog steeds een meisje is! Zou anders wel even schakelen zijn :p

Hier CD13 en nog steeds een witte ovulatietest..

5. Elletje

Elletje Fanatiek lid

Hier zit ik op 11/12 DPO en heb net een omowitte test gehad. Dus verwacht ronde 11.
    Heb lage rugpijn en wat roze afveeg. Kom maar door met die menstruatie. Afronden die handel en door.

6. Elletje

Elletje Fanatiek lid

Ho wacht. Ik had pas een echte piek op 10-8 dus ei op zijn vroegst op 11-8 dus ben pas 10/11dpo.

7. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    indd een flinke baby! Maar zou het wel met een korreltje zout nemen. ;)

@Mila27 wanneer is je piek meestal?

@Elletje Dan is er nog hoop voor je!
    Heb je dat vaker gehad? roze verlies?

8. Elletje

Elletje Fanatiek lid

elke maand. Maar deze maand minder dan voorgaande maanden. Vorige maand zelfs een cyclus van maar 22 dagen ipv mijn standaard 28/29

9. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ah oke.
    Ik ga heel hard voor je duimen. Wanneer wil je nu weer gaan testen?

10. Elletje

Elletje Fanatiek lid

Ik hoop uit te stellen tot eind vd week

11. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Even een berichtje vanuit hier, ik veeg bloed af, dus zal vanavond of morgen wel goed doorbreken, hopelijk gewoon weer een 29 dagen cyclus.. en dan met de volgende bloeding weer door :)

MinnieM vindt dit leuk.
  12. MinnieM

MinnieM Fanatiek lid

8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Hey Ladies,

@Eendje86 fijn zo'n goede echo. Lekker van genieten.

@Mila27 balen dat er nog steeds geen positieve ovu test bij zit. Maar hou hoop. Kan nog makkelijk tot cd20 lijkt. Ik ga deze ronde ook aan de ovu testen. Nog nooit gedaan, dus ik ben benieuwd. zakken de kwalen van clomid al wat weg?

@Elletje hou nog hoop. Ik moet bekennen dat ik ook al getest heb (negatief) maar zo lang er geen bloed is... ik weet dat die hoop vaak tevergeefs is. Maargoed, anders een nieuwe ronde nieuwe kansen.

@Kimmetjuh90 dat het maar snel mag doorzetten en dat de volgende tp raak zal zijn.

@Meisje93 hoe voel jij je nu?

Hoe is het met de rest?

Ik ben net terug van het ziekenhuis. Andere arts en die was het niet eens met het PCOS diagnose. Hij gaf aan dat het echobeeld er wat naar neigt, maar gezien de cyclussen is het alles behalve zeker. Ook het feit dat ze een eisprong hadden gezien op de echo doet hem eraan twijfelen wat de toegevoegde waarde van clomid zal zijn. Clomid is voor een eisprong. Indien die aanwezig is, zou clomid geen toegevoegde waarde zijn.

Het wordt dus nogmaals besproken in het team. Ondertussen ga ik wel mooi aan de ovu testen, want volgens de gyn is dat 99% zeker dat er een eisprong volgt. Ik heb de digitale... better safe, then sorry.

Wel weer een rare wending van de dag. Ik ging er vanuit met clomid thuis te komen en nu hoor ik volgende week vrijdag weer wat meer.

I'll keep you posted.

Dikke knuffel.

13. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    knap hoor!

op naar de volgende poging! Mag je nu ook stoppen met utro?

@MinnieM qua misselijkheid gaat het steeds beter. Nog wel overgeven.
    Maar kan nu weer eten & redelijk drinken.
    Wordt wel van veel misselijk, maar ik eet & drink weer. :D
    Bekken is helaas een ander verhaal. Gaat nu alleen maar meer pijn doen. Ipv minder.
    Heb weinig goede hoop deze zwangerschap.

oh wag een ander bericht ineens! ben benieuwd welke beslissing ze gaan nemen.
    Maar met PCOS heb je toch ook gewoon een eisprong?
    Kan indd zo zijn dat je niet iedere ronde een eisprong hebt. Maar het is wel mogelijk dacht ik.

MinnieM vindt dit leuk.
  14. Mila27

Mila27 Fanatiek lid

20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    @MinnieM klopt maar van de fertiliteitsarts moesten we seks hebben op dag 10,12,14 maar dat heeft weinig nut als er geen eisprong is op 1 van deze dagen haha! Dus ik heb van de clomid nog niet ineens een regelmatige cyclus ofzo.. niet dat ik dat had verwacht maar ben stiekem wel een beetje teleurgesteld haha. Heb nog steeds vrij veel last van de bijwerkingen maar zal er wel bijhoren:| Jammer dat jij nog steeds geen zekerheid hebt nu! Ik heb wss ook gewoon een eisprong, ik heb tenminste elke maand een positieve ovulatietest. Maar toch pcos...

@Meisje93 klote van die bekken joh! Dat word dus rustig aan doen.. ideaal met nog een kleintje thuis.. not.. wel fijn dat de misselijkheid beter lijkt te gaan...

15. Eendje86

Eendje86 Fanatiek lid

29 feb 2016
    2.635
    1.129
    113
    Vrouw
    Idd vk zei 20% afwijking. Maar bij onze oudste klopte het wel aardig (3940 met de geboorte.)

16. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Mila27 haha nee dat heeft geen nut. Dan nog maar even doorgaan. Snap ik wel hoor dat je lichtelijk teleurgesteld bent.

Ja dat gaat ws. een zware zwangerschap worden...
    Ja daar ben ik zo blij mee! Hopelijk blijft het zo.

17. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ja ben sinds gisteren al gestopt :)

18. MinnieM

MinnieM Fanatiek lid

8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    @Meisje93 fijn dat je minder last van de misselijkheid hebt. Wel balen van je bekken. Maar ik vrees dat je daar nog een tijdje last van zal hebben als ik de verhalen zo lees. Sterkte meis. Voor een goed doel.

@Mila27 ik vroeg dus... Wat nou als je elke maand eisprong hebt? (na te gaan door temp of ovu test (aangezien pos ovu test volgens gyn 99% met eisprong volgen)). Wat voegt clomid dan toe? Hij zei: niks. Wellicht 1 extra ronde in het jaar gezien het feit dat mijn cyclus soms richting 33 dagen gaat.

Qua regelmatiger cyclus zei hij ook dat het niet zeker is dat clomid daarvoor zorgt. Dat was dus de vraag van mijn vriend. Al om al dus nogal wat bijzondere uitspraken. We wachten het volgende week vrijdag af.

Liefs.

19. Mila27

Mila27 Fanatiek lid

20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    Ja maar bij pcos klopt het idd wel dat je een eisprong kunt hebben maar de vraag is altijd maar of het een goede eisprong is.. als er 20 eitjes groeien ipv 4-8 dan heeft het eitje natuurlijk veel minder ruimte.. springt mss terwijl het nog niet groot genoeg is.. waardoor de kans op een goede eisprong gewoon heel klein is.. dat begreep ik tenminste uit het verhaal.. daarnaast maken veel vrouwen met pcos niet voldoende progesteron aan waardoor er gewoon weinig gebeurt (bijv ook bij een langere cyclus, bij een cyclus van 35+ dacht ik, is de kans op een goede eisprong al heeel klein en word het baarmoederslijmvlies afgebroken wat dus vaak word aangezien voor een menstruatie)

MinnieM vindt dit leuk.
  20. MinnieM

MinnieM Fanatiek lid

8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Mmm. Interessant. Ik ga dat volgende week vrijdag aankaarten. Thanks @Mila27

Deel Deze Pagina