Ow dan heb ik je verkeerd begrepen. Sorry. Ze hebben bij mij gecontroleerd of de waarde goed was. En dat was hij op cd3. Was toen 5.3 en moest onder de 12 zijn. Ik heb geen ervaringen met het toedienen van fsh. Het wordt toegediend wanneer je waardes niet goed zijn en de follikels niet (goed) groeien. Sterkte meis.
Zojuist terug van cyclusmonitoring. Bm slijmvlies was op cd10 5.8. Ze willen minimaal 6mm zien voor een goede innesteling. Dus de verwachting is dat mijn bm slijmvlies goed zit aangezien ik nog enkele dagen tot ovu heb. Bloed willen ze alleen prikken een week na ovu en dan op progesteron. Dat was andere info dan afgelopen dinsdag. Maar ik ben al lang blij dat ze mijn follikels meten. Ik had rechts en links 12 follikels. Waarbij rechts een dominante van zo'n 16mm. Deze zal waarschijnlijk doorgroeien en springen. Ik mag op cd13 weer langskomen. Wel fijn om bevestiging te hebben. Ik dacht al dat deze ronde rechts groeit omdat ik wat steekjes soms heb. Rechts voel ik altijd meer dan links.
@MinnieM goed om te lezen dat je de eerste afspraak van de cyclusmonitoring hebt gehad. (En dan weet ik ook een beetje wat ik kan verwachten). Ik ben nog steeds op mijn menstruatie aan het wachten. Het is nog steeds niet doorgebroken. Pas dan kan ik bellen voor een vervolgafspraak. Begin het wachten goed zat te worden hopelijk komt het snel dan kan ik woensdag nog terecht op mijn vrije dag.
@Krily Ik hoop keihard voor je dat je test mooi oploopt en het deze keer gewoon goed mag gaan! Hier op 16dpo nog steeds niet ongesteld en me keihard over aan het ergeren... Vorige week bloed laten prikken voor vanalles en stel me wel wat vragen bij de uitslagen (moet ze nog met de gyn bespreken). Tsh is 2.67. Ik dacht dat die onder de 1 moet staan bij zwangerschapswens. @MinnieM weet jij hoe dat zit? Hoe hoog was 'ie bij jou voor je met thyrax startte? Testosteron is ook te hoog. Gyn sprak niet echt van pcos maar die verhoogde testosteron en hoge amh doen me toch vragen stellen...
Tsh was bij mij 9.7. T4vrij was 13.x (Weet ik niet meer precies). Maar t4 was normaal. Tsh te hoog. Een gezonde schildklier moet onder de 4 zitten. Jouw tsh is dus prima. Schildklierpatienten voelen zich vaak het prettigst bij een tsh onder 1. Bij mijn ziekenhuis hanteren ze een TSH van onder 2.5 voor schildklier patienten. Maar ook dit is persoon afhankelijk. Ik voelde me niet goed bij een tsh van onder de 2.5 en lijk rond een TSH van 3 me goed te voelen. Daarnaast werden bij mij waardes blijkbaar niet eens medicijnen voorgeschreven als je niet zwanger probeerde te worden. Dus met jouw tsh zou ik me al helemaal niet druk maken. Testosteron hebben ze bij mij ook getest op cd3. Dat was toen 0.56 en mocht maximaal 2 zijn begreep ik. Te hoge testosteron kan zijn bij bv pcos. Maar je hebt een hoge amh? Hoe ziet je echobeeld eruit?
Balen @SD90 ! Was je iui eindelijk eens gelukt en dan heb je nog deze ellende. Wat zegt het zkh ervan dat je lf zo lang is? Hier ook verhoogd testosteron maar weet helaas geen waardes... maar heb dan ook pcos... hopelijk word je snel ongesteld!
Bedankt voot je berichtje! Al gerustgesteld wat mijn schildklierwaarde betreft nu, hehe. Testosteron is 91.4 maar volgens papier liggen de normaalwaardes tussen 8.4 en 48.1 dus ik vermoed dat mijn labo een ander soort waardes gebruikt als de jouwe. Amh was idd hoog, 8 en nogwat dacht ik (staat niet bij deze uitslagen, hehe). Heb veel eitjes bij uitgangsecho maar arts deed niet specifiek uitspraken rond al dan niet pcos. Maakt in principe ook niet veel uit nu we toch in behandeling zijn I guess. @Mila27 Nog niet besproken dat 'ie zo lang is. Het is pas zo sinds de hormoonstimulatie. Zal het eens navragen bij de volgende afspraak. Ik hoop het ook. Zwaar irritant, dit.
@SD90 lijkt me toch wel dat dat uitmaakt of je pcos hebt. Kan toch enorm verschillen in behandeling... maar lijkt me toch dat de artsen daar dan wel wat van hadden gezegd, want als je pcos hebt, moet je ook weer meer opletten tijdens de zwangerschap aangezien je meer kans het op diabetes, ook daarna trouwens...
Op den duur twijfel ik aan alles omdat ze al zo vaak gemist zijn wat diagnoses betreft, bij mij maar ik ga er idd wel vanuit dat ik het al gehoord zou hebben als ik echt een duidelijk pcos beeld vertoonde... Oh, dat van die diabetes wist ik trouwens niet. Niet zo fijn, dat...
Zwanger worden lijst Jess89, 29 jaar, 1e kindje, 21e ronde MinnieM, 29 jaar, 1e kindje, 14e ronde (11e na bbz) sssannnie, 30 jaar, 1e kindje, 16e ronde SD90, 28 jaar, 1e kindje, 18e ronde (MMM) Krily, 24 jaar, 1e kindje, 17e ronde Elletje, 28 jaar, 1e kindje,14e ronde (8e na MA) Huppeldingkje, 37 jaar, 1e kindje, 25e ronde SJD1988, 30 jaar, 1e kindje, 16e ronde (MMM) Ann85, 33 jaar, 3e kindje, 12e ronde (MMM) Simba1992, 26 jaar, 1e kindje, 11e ronde (MMM) A daydream, 36 jaar, 4e kindje (2 zwangerschapsbeeindigingen), 7e ronde NOD lijst November 30: Simba1992 December 3: a daydream 8: Ann85 9: Krily 11: Elletje 18: Jess89 22: SJD1988 25: MinnieM ????: huppeldingkje Zwanger! Loessje1987, 31 jaar, 2e kindje, 9e ronde Uitgerekend op: 4 januari '19 Het is een meisje Meisje93, 25 jaar, 2e kindje, 12e ronde Uitgerekend op: 4 februari '19 Het is een verrassing Manna, 30 jaar, 2e kindje, 8e ronde Uitgerekend op: 9 februari '19 Het is een verrassing Daantje17, 29 jaar, 1ste kindje, 11e ronde Uitgerekend op: 1 maart '19 Het is een jongetje BlueEyedSoul88, 30 jaar, 1e kindje, 16e ronde Uitgerekend op: 11 Mei '19 Het is een meisje Mila27, 28 jaar, 2e kindje, 15e ronde Uitgerekend op: 7 juni '19 Het is een verrassing Kimmetjuh90, 28 jaar, 2e kindje(1e met huidige man), 11e ronde (MMM) Uitgerekend op: 13 juli '19 Het is een verrassing Bevallen! TantePerenboom, 31 jaar, 2e en 3e kindje, 5e ronde (na mk) Bevallen op 4 & 5 september '18 van S. & E. Eerstewondertje, 28 jaar, 2e kindje, 5e ronde Bevallen op 26 september '18 van L.ex Eendje86, 2e kindje, 9e ronde Bevallen op 29 oktober '18 van F. Marb, 35 jaar, 3e kindje, 8e ronde (2e na pauze) Bevallen op 25 november '18 van Charlotte Afspraken November 27: MinnieM: Fert. Arts. Vervolgstappen 30 nov. Inwendig echo en besprekingen bloeduitslag en hoe nu verder December 3: BlueEyedSoul88 - Controle VK 20.00 u 4: Kimmetjuh90 - 1e echo 4: Meisje93 - controle + kinkhoest vaccinatie 6: SJD1988 - belafspraak Gyn, uitslag aanvullend bloedonderzoek 10: SJD1988 - afspraak man Urologie > diagnose + evt behandeling slecht semen 11: Krily: Gyn ivm endometriose 12: Simba1992 - belafspraak uitslag uitstrijkje 18: BlueEyedSoul88 - 20 weken echo Januari 3: a daydream - gyn 24: Jess89 - vervolg IVF/ICSI 28: SJD1988 - intake IVF/ICSI
@Krily wat een zelfbeheersing dat je nog niet weer hebt getest! Ik hoop dat het een goed teken is dat je test al zo donker is op 9dpo. @SD90 Wat vervelend dat je menstruatie zo op zich laat wachten. En toch ook wel gek dat ze niet hebben gekeken naar PCOS. Lijkt me idd wel handig om te weten. We hebben inmiddels een vervolgafspraak gepland gekregen. 24 januari. Als ik dan 2 BMI punten ben afgevallen mag ik eindelijk starten met IVF/ICSI. Ik hoop echt dat het me gaat lukken. Het gaat nog niet zo denderend namelijk met het afvallen