Ik weet er niet heel veel van, da's echt gynaecologen'voer'... Wat een klote-nieuws zeg Vleesbomen hoeven voor zover ik weet geen probleem te zijn, maar wat ik gehoord heb over niches is dat die wel vaak voor problemen zorgen. De hersteloperatie is vaak wel succesvol, maar ik kan me ook voorstellen dat je dat een brug te ver vindt (zeker met je partner die niet specifiek zat te wachten op vruchtbaarheidsbehandeling enzo toch?). Heb je ook hevige menstruaties sinds de keizersnedes?
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat nu het vervolg is. Ik heb een verwijzing gevraagd bij de huisarts en ik hoop dat ze me de volgende keer meer info willen geven. De gyn heeft nu een soort vooronderzoek gedaan. En haar advies was een verwijzing naar de fertilitietsarts. De gyn is nu afgesloten.
@marb Na de 2e ks ben ik snel aan de pil gegaan. Doordat ik veel PMS achtige klachten had ben ik de pil gaan doorslikken. Nu worden mijn menstruaties steeds heftiger en steeds langer. Vandaar ook deze echo. Mijn man staat nu wel open voor verdere onderzoeken. Hij wilt vooral dat dit nader onderzocht gaat worden. Het voelt een beetje alsof ik zojuist de bingo kaart heb volgemaakt. Helaas geen prijs maar ik weet niet zo goed wat ik met al dit nieuws kan. Heel verwarrend, moet ik nou juist blij zijn dat er iets gevonden is en ik dus toch niet gek ben. Of moet ik intens verdrietig zijn omdat ik mijn kinderwens wel op mijn buik kan schrijven. Ik weet niet zo goed waar ik nu sta.
Ik denk dat dat heel logische gevoelens zijn hoor! Ik zou ook zeggen: laat het even bezinken, je hebt het net gehoord! Maar misschien is die hersteloperatie niet zo'n gek idee. Niet speciaal voor de kinderwens, maar sowieso omdat je er dus klachten van hebt. Waarom wil je de operatie niet?
@Huppeldingkje een niche is een holletje door littekenweefsel in de baarmoeder. Deze vult zich met bloed en dat komt er in periodes uit. Dit maakt een innesteling moeilijker maar geeft ook complicaties als er wel een bevruchting en innesteling plaats vinden. Dit verklaart waarschijnlijk mijn tussendoor bruinverlies. @marb na een hersteloperatie mag je 6 mnd niet zwanger worden. Ik ken mijzelf. Als ik dit laat doen dan blijft de wens bestaan. Wil ik nog langer wachten? Wil ik mijzelf nog meer teleurstellingen en verdiet aandoen. Ik las ook over het afvlakken van het weefsel door het dichtbranden ervan. Dan mag je wel snel zwanger raken. Deze optie zou ik eventueel wel willen doen.
Ohhh shit zeg...wat er wel niét allemaal mis kan gáán he.. teveel.. balen.. ik hoop dat t goed komt.. ik duim voor je
@Luna86 : hmja, dat snap ik wel... Dichtbranden ken ik niet, maar klinkt wel logisch. Enig idee hoe lang het duurt voordat jullie bij de fertiliteitsarts terecht kunnen?
Nee nog geen idee hoe lang dat gaat duren. Ik hoop vandaag wat te horen over de verwijzing. Mocht ik vandaag niks horen bel ik er morgen meteen achteraan.
ook al zolang. Hopelijk ben je er nu sneller vanaf. Nee snap ik! Zou ik ook echt niet leuk vinden om naar een andere groep te moeten. Denk dat je met cliënten werkt. Klopt dat? Is het dan mogelijk dat je bepaalde cliënten niet verzorgd?
oh nee @Luna86 dit is niet het bericht wat je wilde horen. Nog nooit gehoord over een niche. Maar dat dichtbranden klinkt wel een prettige oplossing. Ipv een operatie. 6 maanden is dan wel erg lang wachten. Dikke knuffel!
Ja ik werk met gehandicapten met ernstige gedragsproblematiek (agressie).. opzich kan ik de agressiefste clienten wel ontwijken, maar ligt ook heel erg aan de bezetting. Sommige collega’s hebben namelijk meer ondersteuning nodig als andere collega’s bij escalaties en die back up kan ik nu niet geven.. maar tot nu toe lijkt het rooster voor mij best in mijn voordeel.. nu alleen nog hopen dat de manager dat ook vind haha
Ja we hebben sowieso ook een pieper in geval van nood, maar vind het ook zo lullig als er elke keer op de pieper gedrukt moet worden omdat ik zo graag hier wil blijven werken haha. Want daardoor worden escalaties wel heftiger...
@Luna86 wat een vervelend bericht meid! Voor zover ik het weet kan een niche idd wel problemen geven, maar ja ik ben natuurlijk geen gyn.... Sterkte, kun je er met je man over praten? @Meisje93 jullie hadden wel erg geluk met het weer zeg heerlijk! Hoe is het met je bekken en je misselijkheid? Balen van die griep/ziekenboeg dames! het heerst echt wel. Ben zelf ook niet echt heel fit. Dinsdag echo gehad, alles was goed, kindje wordt op 3800 gram geschat ongeveer.
Snap ik! maar je zal niet tot aan je verlof op je eigen groep kunnen blijven werken zeker? @Eendje86 ja hebben het echt getroffen! Zo fijn. dit is de 3e keer op rij dat we begin oktober op vakantie zijn. Normaal was het al ijskoud. Bekken gaat wat slechter nu doordat ik wat vaker over mijn grenzen ga. Wil alles uit de vakantie halen. Misselijkheid gaat erg goed gelukkig. Vooral eten gaat stuk beter. Nu het drinken nog. oei dat moet jij even niet hebben. Hoe gaan de allerlaatste loodjes?
@Meisje93 en @Mila27 Wat gek dat jullie mogen blijven werken. Ik sta zelf ook op een groep met jongeren met een verstandelijke beperking en gedragsstoornissen, en wij moeten gewoon direct stoppen met werken wanneer er een interim is. Meestal al aan 7 weken zwangerschap. En dit geldt voor de hele voorziening, niet alleen bij onze doelgroep. Ook omwille van besmettingsgevaar (cytomegalie e.d.) gezien de hoeveelheid verzorging we moeten doen. NL heeft blijkbaar serieus andere regels dan België op dat vlak!
In nederland werk je gewoon door tot 4 weken voor de uitgerekende datum, ongeacht je vak. Dus ook al je met kinderen of in de zorg werkt. Er zal vast een wijziging komen in werkzaamheden, maar je werkt gewoon door.
Bij ons kunnen ze niet echt die wijzigingen bieden. We staan regelmatig alleen in de laatdienst en er zijn weinig risicovrije alternatieven. Vandaar dat voor iedereen dezelfde regels gelden. Enkel mensen die geen rechtstreeks contact hebben met de bewoners mogen blijven werken. Maar zo zijn er dus niet zo veel
Zwanger worden lijst Jess89, 29 jaar, 1e kindje, 18e ronde MinnieM, 29 jaar, 1e kindje, 12e ronde (9e na bbz) sssannnie, 30 jaar, 1e kindje, 11e ronde SD90, 28 jaar, 1e kindje, 16e ronde (MMM) Krily, 24 jaar, 1e kindje, 15e ronde Elletje, 28 jaar, 1e kindje,12e ronde (7e na MA) Kimmetjuh90, 28 jaar, 2e kindje, 10e ronde (2e cryo tp uit 1e ivf) (MMM) Huppeldingkje, 37 jaar, 1e kindje, 23e ronde SJD1988, 30 jaar, 1e kindje, 14e ronde Ann85, 33 jaar, 3e kindje, 11e ronde NOD lijst Oktober 5: Jess89 12: Krily 17: Elletje 19: SJD1988 22:huppeldingkje 27 : Minniem November 3: Kimmetjuh90 6: SD90 Zwanger! Eendje86, 2e kindje, 9e ronde Uitgerekend op: 17 oktober ‘18 Het is een meisje marb, 35 jaar, 3e kindje, 8e ronde (2e na pauze) Uitgerekend op: 23 november '18 Het is een meisje Loessje1987, 31 jaar, 2e kindje, 9e ronde Uitgerekend op: 4 januari '19 Het is een meisje Meisje93, 25 jaar, 2e kindje, 12e ronde Uitgerekend op: 4 februari '19 Het is een verrassing Manna, 30 jaar, 2e kindje, 8e ronde Uitgerekend op: 9 februari '19 Het is een verrassing Daantje17, 29 jaar, 1ste kindje, 11e ronde Uitgerekend op: 1 maart '19 Het is een verrassing BlueEyedSoul88, 30 jaar, 1e kindje, 16e ronde Uitgerekend op: 13 Mei '19 Het is een verrassing Mila27, 28 jaar, 2e kindje, 15e ronde Uitgerekend op: 10 juni 2019 Het is een verrassing Bevallen! TantePerenboom, 31 jaar, 2e en 3e kindje, 5e ronde (na mk) Bevallen op 4 & 5 september '18 van S. & E. Eerstewondertje, 28 jaar, 2e kindje, 5e ronde Bevallen op 26 september '18 van L.ex Afspraken Oktober 9: Eendje86 - 11.15 Groeiecho 12: Huppeldingkje - bloed prikken lh waarde eisprong of niet 15: Daantje17 - 20 weken echo 15: BlueEyedSoul88 - Intake @ vk 16.15 u 16: Huppeldingkje - Uitslag Lh telefonisch 16: Kimmetjuh90 - eerste follikelmeting 17: SD90 - eerste follikelmeting IUI 22: BlueEyedSoul88 - Termijnecho 10.45 u 23: Meisje93 - extra echo ivm groeiachterstand 23: Mila27 - eerste echo! 24: Mila27 - intake vk 25: SD90 - IVF intake 26: Meisje93 - controle vk 29: Krily - kijkoperatie November ? : SJD1988 - eerste afspraak Gyn (in afwachting van uitnodiging)