Dankjewel!! Ik heb gelukkig wel afleiding van mijn zoon die hier in alle drukte rondrent. Verder ook corona opgepikt ergens, dus daar zit ik momenteel ook zoet mee . Wat ik heb gelezen zou het geen invloed moeten hebben op een eventuele bevruchting of innesteling. Ik ben dus benieuwd deze ronde.. Merk wel dat ik niet kan wachten met testen deze keer..
Ik had het fertiliteitstraject voor een 2de kindje toch echt anders voorgesteld… Ik dacht dat er veel meer duidelijk zou zijn, maar helaas zijn er nog veel obstakels op de weg.
Ik heb er een hysteroscopie op zitten die geruststellend was. De arts is op dag 20 met O.I. begonnen door middel van spuitjes (eerste keer voor mij) maar na eerste bloedname bleek mijn progesteron te hoog te zijn 2de bloedname opnieuw, dus eigenlijk konden we concluderen dat ik al in de lutale fase zat. Ik had wel een eitje en ik heb een Ovitrelle spuit gezet, maar de arts durft geen uitspraken doen over deze cyclus, dus ik vrees weer eentje verloren…
Hier ook even heel chagrijnig. Zou 14 okt bij de verloskundige vitaliteitsecho hebben maar het ziekenhuis wil mij liever zelf onder controle houden. Dus nu heb ik pas 1 november de eerste echo bij 9 weken
Misschien kun je ergens anders een pretecho inplannen zodat je toch eerder een echo hebt dan pas met 9 weken
Dat zou ik normaliter misschien doen maar door mijn baarmoedervorm heb ik wel echt een hele goede echoscopist nodig. Tijdens mijn eerste zwangerschap moest er ook iemand anders komen omdat het lastig in beeld te brengen was en dat was bij de verloskundige. Ook ben ik bang voor evt weer een ma en dan hoor ik dat liever niet tijdens een pretecho eigenlijk. Ben meer teleurgesteld omdat de gyn zei dat zij het veel beter kunnen monitoren dan de verloskundige maar in de praktijk dus eigenlijk geen tijd hebben om mij te zien. Geeft geen prettig gevoel.
Oh dat is wel echt lang wachten!! Zou je de echo bij de verloskundige ook niet kunnen doen? Sommige dames krijgen toch ook extra echo’s wanneer ze zich onzeker voelen of iets dergelijks.
Sorry maar dit vind ik echt onzin. Bij mij zit de verloskundige praktijk overigens deels in het ziekenhuis en werken ze samen. Maar ik begrijp dus dat ze willen dat je onder controle bent bij een gynaecoloog? Waarom dan? En waarom zou je geen vroege echo mogen. Ik kreeg die van mij met 6 weken. Dat lijkt mij juist logisch met jouw verleden. Ik zou gewoon nog eens bellen en aangeven dat je jezelf heel veel zorgen maakt en de echo eerder wil.
Dat snap ik, dan had ik dat ook niet gedaan inderdaad. Vind het wel raar zeggen inderdaad, dat de gyn je over wil nemen maar niet optijd een vitaliteitsecho kan inplannen.
Ik vind het ook onzin maar zij zeggen dat ze en geen ruimte hebben in de agenda en dat 6-7 weken “schijnveiligheid is” zij vinden 9 weken een goede termijn voor een vitaliteitsecho. De verloskundige heeft tijdens mijn eerste zwangerschap al gezegd dat ik mogelijk in het ziekenhuis onder controle zou moeten ivm mijn baarmoederafwijking. Het ziekenhuis wil dat nu ook, ze willen vaker groei echo’s maken en monitoren om evt dreigende vroeggeboorte voor te kunnen zijn. Het ironische is dus dat ik uiteindelijk juist veel echo’s zal krijgen. Ik probeer voor nu maar vertrouwen te houden in mijn lichaam en afleiding te zoeken want die echo duurt dus nog eeuwen
Ja dat begrijp ik helemaal! En als je het ziekenhuis belt en uitlegt hoe je je voelt en je achtergrond misschien dat dat helpt?
Ga ik misschien maandag idd maar nogmaals proberen. Voor nu heb ik er wel soort van vrede mee. Ik weet in elk geval dat ik de komende tijd genoeg afleiding moet zoeken want anders gaat het erg lang duren allemaal. Hoe is het met jou? Ben je al een beetje aan het shoppen voor de kleine?