Ronde 6 of meer groepje

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Flowertje27, 3 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flowertje27

Flowertje27 Fanatiek lid

31 dec 2020
    3.003
    2.492
    113
    Vrouw
    Oh joh wat balen zeg (licht uitgedrukt). Dan heb je er zelf zo weinig invloed op….Wilde juist zeggen dat je met voeding en levenstijl hormonaal echt veel kan bereiken, maar in jouw geval ligt het complexer.
    Ja ik ben vandaag 7 dpo! :)
    Gister bij de arts geweest en we mogen 19 oktober op gesprek voor voorbereiding IUI. Ik wil eigenlijk eerst dit proberen voordat we naar IVF gaan. Ik vind het ergens heel dubbel want ik zal dan ook hormonen moeten spuiten terwijl mn cyclus eigenlijk juist heel regelmatig is. Bang dat ik weer helemaal uit balans raak daardoor. En ik heb heel sterk het gevoel dat het natuurlijk gewoon moet lukken. Maar dan zit achter in mn hoofd toch dat stemmetje met “wat als mn al wat lage eicelvoorraad toch heel snel daalt….”
    Ik wil idd eigenlijk naar duitsland voor second opinion maar ik wacht daar denk nog even op tot na de 3 rondes iui..(of hopelijk is dat niet nodig!)

2. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.316
    3.307
    113
    Vrouw
    Ik dacht dat IUI ook in een natuurlijke cyclus kon? Ik snap dat je, met dat stemmetje in je achterhoofd, in ieder geval iets wil proberen. Dan voelt IUI nog als een kleinere stap dan direct IVF. Ik kan niet zeggen of het spuiten je cyclus beïnvloed (geen cyclus van mezelf), maar voor ik startte had ik een naaldenfobie en zelfs mij valt het prikken zelf alles mee. En gelukkig is 19 oktober niet heel ver weg meer.

Leefstijl kun je inderdaad een hoop mee beïnvloeden, maar in mijn geval gaat die vlieger inderdaad helaas niet op. Net terug uit het ZH, en weer niets gegroeid. Ik wordt vanmiddag terug gebeld of de dosis omhoog kan. Ben er ff helemaal klaar mee:confused:

3. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.834
    3.590
    113
    Vrouw
    Hallo meiden!

Mag ik nog meekletsen?
    Ik heb geen idee in welke ronde we nu zitten maar wij proberen al vanaf vorig jaar actief voor een tweede kindje. Helaas heb ik door pcos een cyclus van 3/4 maanden en zit ik nu in ronde 3 met letrozol. Voor de tweede keer 5mg geslikt. Vorige ronde een goede eisprong gehad van 2 follikels maar helaas niet zwanger. Ik zit nu op cyclus dag 10 en er groeit helaas nog niks. Komende vrijdag heb ik weer een echo en dan hoop ik toch wel dat er wat te zien is!
    Ik vind het fijn om dit van mij af te schrijven dus hopelijk kan dat hier!

Lvs88 en WitteVlinder92 vinden dit leuk.
  4. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.316
    3.307
    113
    Vrouw
    Natuurlijk, wees welkom! Er is ergens ook lijstje ;)
    Balen dat er nog niets groeit. Ik doe zelf ook OI (met prikken) en vandaag op de echo op dag 9 ook nog niets, maar gezien mijn vorige rondes ook niet verwacht ;).
    Ik ga voor je duimen vrijdag! Is je vorige ronde wel sneller dan 3/4 maanden geweest met Letrozol?

5. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.834
    3.590
    113
    Vrouw
    Duurt het bij jou ook wat langer voor je eitjes beginnen te groeien?
    Bij mij gebeurd er dus op dag 10 ook niks maar in de vorige ronde had ik op dag 15 wel een dubbele eisprong. Met Letrozol heb ik een cyclus van +/-31 dagen dus dat is netjes!

6. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.714
    3.151
    113
    Vrouw
    De we-can-do-it lijst:D

Voor als je al eventjes bezig bent of ergens tegen aan loopt. Of je 0- of al 8 kids hebt maakt niks uit, iedereen is welkom!

NOD
    • Momof3d5 - 4e kindje - ronde 7- 15 augustus
    • GezelligZwangerWorden- 1e kindje - ronde 10 - 9 september
    • Nono - 3e kindje - ronde 17 - 1 oktober
    • WitteVlinder92 - 2e kindje - ronde 5 na mk - 1 oktober
    • Flowertje27 - 2e kindje - ronde 8 - 1 oktober
    • Basilicum - 2e kindje - ronde 4 (OI Gonal F + ovitrelle) - ?? oktober
    • Mom86 - 1e kindje samen - ronde 17 - 7 oktober
    • Humbly89 - 2e kindje - ronde 7 (IUI-D) - 10 oktober
    • Nola26 - 3e kindje - ronde 1 na vmk - 14 oktober
    • Lvs88 - 35 jaar - 2e kindje - ronde 11 - 16 oktober
    • Kitten93 - 30 jaar - 1e kindje - ronde 18 - 20 Oktober

Zwanger
    Kaas123 - Mei 2024

Afspraken
    • Kaas123 - afspraak uitslagen en bespreken plan 22 september
    • Lvs88 - controle en uitslagen gynaecoloog - 29 september
    • Flowertje - echo 20 oktober en 25 oktober gesprek fertiliteitsarts/gynaecoloog
    • Kitten93 - eerste afspraak internist - 31 Oktober

Als je jezelf toevoegt of iets aanpast, graag even dubbel checken of je de laatste lijst hebt gepakt en vergeet niet de [ QUOTE] [ /QUOTE] aan het einde weg te halen.

Hier vandaag iui nummer 7 gehad. Nu weer wachten

Zuul, WitteVlinder92 en Basilicum vinden dit leuk.
  7. WitteVlinder92

WitteVlinder92 Niet meer actief

Hey dames! Hoe zit het met jullie test drang? Bij mij vliegt de eerste week altijd snel voorbij. Maar nu.. vanaf 8dpo wil ik het altijd weten. Gisterenavond een flinke steek van een paar seconde rechts onder in m'n buik gehad. Dacht moet naar het toilet maar dat was niet zo. Heb vorige maand niet getest omdat ik op 9dpo al bloed verloor na de seks maar de maanden ervoor elke keer 10 dpo. Ik heb nog 1 test liggen en mag er daarna geen meer kopen van mezelf. Ik zeg elke keer dat het me geruststelt ondanks dat het negatief is omdat ik het "dan weet". Maar de dag erna test ik dan gewoon weer... Met mijn miskraam testte ik op 10 dpo negatief en 12 dpo gewoon positief dus het zegt ook weer niks. Hoe houden jullie jezelf in? overigens heb ik het gevoel dat het niet raak is. Maar denk dat dat "normaal" is na zoveel teleurstellingen.

8. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.316
    3.307
    113
    Vrouw
    Aan mij heb je geen goeie qua advies, want ik begin altijd heel vroeg met testen. Voornamelijk ook omdat ik ovitrelle spuit en zeker wil weten dat, wanneer ik een lijntje zie, het eigen HCG is. Ik test dus ovitrelle eruit vanaf ca 4 dpo :o:. Maar ik vind 8 dpo en niet getest echt heel netjes!! En die steek op deze termijn, zou mij hoopvol stemmen. Hoewel het natuurlijk ook makkelijk niets kan betekenen.
    Bij dochter had ik op 8 dpo ook zo'n steek links en zei ik tegen mijn vent, ons babytje is aan het innestelen. De volgende dag testte ik positief en bij de eerste echo bleek de friemel ook echt links te zitten. Geen idee of ik het dus 'echt' gevoeld heb, maar ik denk stiekem van wel:oops:

WitteVlinder92 vindt dit leuk.
  9. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.316
    3.307
    113
    Vrouw
    Bij mij duurt het altijd lang ja, en vaker wordt de hele poging afgebroken dan dat er daadwerkelijk een eisprong is (zie onderschrift) :oops:. Wordt er inmiddels best moedeloos van. Eigenlijk moeten er 4 pogingen mislukken voor ze overgaan op IVF, maar als deze poging weer geen eisprong oplevert, ga ik pushen op IVF. Voor mij voelt deze behandeling redelijk zinloos nu :rolleyes:

10. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.316
    3.307
    113
    Vrouw
    @Flowertje27 hoe is het met jou en je testdrang? Heb je normaal een lange LF?

11. Flowertje27

Flowertje27 Fanatiek lid

31 dec 2020
    3.003
    2.492
    113
    Vrouw
    Pffff nee wat een k*t nieuws!!
    Gisteravond op vakantie aangekomen. Vanochtend naar de wc en BAM ongesteld. Zo verdrietig.. 9 dpo, zo vroeg:cry:

Ik snap het gewoon niet.. sinds ik 2 maand Utrogestan heb genomen lijkt mijn LF alleen maar korter te zijn, voorheen altijd pas op dag 12 en hooguit op dag 10 spotting.

12. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.316
    3.307
    113
    Vrouw
    Aaah shit zeg!! Zeker als je een langere LF verwacht, komt dat helemaal als klap. En dan ook nog je eerste vakantiedag :(
    Geen idee of het van de utro kan komen, geen ervaring mee. Snap nu wel extra goed waarom je IUI met hormonen spannend vind. Is gewoon klote als je eerst regelmatig was, en door 'hulp'-medicatie nu je eigen mooie cyclus in de war wordt geschopt. Sterke, hopelijk biedt de vakantie een beetje afleiding!

Flowertje27 vindt dit leuk.
  13. Flowertje27

Flowertje27 Fanatiek lid

31 dec 2020
    3.003
    2.492
    113
    Vrouw
    Ja echt heel lastig. dankjewel!
    Hoe gaat het met jou? Voor jou ook wel weer even een klap in je gezicht. Heb je nog wat gehoord van t ziekenhuis?

14. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.316
    3.307
    113
    Vrouw
    Ja, ik mocht omhoog naar 100eh en dinsdag heb ik weer een echo, dus dan gaan we het zien. Inmiddels voelt het voor mij alsof ik deze ronde nog moet afvinken voor de overstap op IVF, ik heb niet echt vertrouwen meer in deze behandeling. Sinds mei bezig en maar 1x een eisprong, met dat tempo wordt zwanger worden wel echt een langdradig proces :|
    En dan ben je er ook nog eens te veel mee bezig met oa het forum, en dan zie je zoveel mk en biochemische zwangerschappen voorbij komen, dat ik ook denk: ja, als het dan eenmaal lukt, blijft het dan wel goedgaan ofzo? Maar goed, dat is de negatieviteit die nu even de overhand heeft. Maar dat gevoel zal je vast herkennen :oops:

15. Kitten93

Kitten93 Bekend lid

4 aug 2022
    717
    708
    93
    Vrouw
    Ja heel raar, menstruatie zette wel echt pas door op CD29 maar dat bruin zo ver van te voren geeft me toch valse hoop :oops:

16. Flowertje27

Flowertje27 Fanatiek lid

31 dec 2020
    3.003
    2.492
    113
    Vrouw

Voor als je al eventjes bezig bent of ergens tegen aan loopt. Of je 0- of al 8 kids hebt maakt niks uit, iedereen is welkom!

NOD
    • Momof3d5 - 4e kindje - ronde 7- 15 augustus
    • Flowertje27 - 30 jaar - 2e kindje - ronde 9 - 25 oktober

Zwanger
    Kaas123 - Mei 2024

Afspraken
    • Lvs88 - controle en uitslagen gynaecoloog - 29 september
    • Flowertje -19 oktober gesprek over IUI met fertiliteitsarts

Als je jezelf toevoegt of iets aanpast, graag even dubbel checken of je de laatste lijst hebt gepakt en vergeet niet de [ QUOTE] [ /QUOTE] aan het einde weg te halen.

17. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.316
    3.307
    113
    Vrouw
  18. Spiekerbox

Spiekerbox Fanatiek lid

15 mei 2021
    1.038
    1.263
    113
    Vrouw
    Hier begint de menstruatie -zoals verwacht- op gang te komen. Op naar de volgende ronde.

19. Lvs88

Lvs88 Actief lid

13 mei 2021
    475
    255
    63
    Vrouw

NOD
    • Momof3d5 - 4e kindje - ronde 7 - 15 augustus
    • Flowertje27 - 30 jaar - 2e kindje - ronde 9 - 25 oktober

Zwanger
    Kaas123 - Mei 2024

Afspraken
    • Flowertje -19 oktober gesprek over IUI met fertiliteitsarts
    • Lvs88 - Intake fertiliteit - 23 oktober
    • Lvs88 - Hysteroscopie

20. Lvs88

Lvs88 Actief lid

13 mei 2021
    475
    255
    63
    Vrouw
    Vandaag was mijn afspraak bij de gynaecoloog. Resultaat van het uitstrijkje vorige keer was in orde. Er was wel een soort van bolletje te zien in mijn baarmoeder. Ze heeft water ingespoten tijdens de echo om het beter te kunnen zien. Het zou gaan om een poliep of een restje van miskraam vorig jaar. De poliep/het restje zou ervoor kunnen zorgen dat de innesteling niet goed lukt. Op 23 oktober mag ik langsgaan voor intake fertiliteit en diezelfde gynaecoloog gaat dan een dag later, op 24 oktober, een hysteroscopie uitvoeren om te kijken wat er precies zit en het ineens weghalen.:$

Ik mag daarna beginnen met Utrogestan omdat mijn lf te kort is (tegenwoordig heb ik pas een positieve ovulatietest rond dag 18 en ik wordt meestal een week tot 10 dagen later al ongesteld).

Ze vermoed dat er mogelijk toch iets van zwangerschap geweest kan zijn omdat ik momenteel zoveel last heb van acné en ik in augustus 10 dagen te laat ongesteld werd.

Ik heb steeds na de miskraam steeds het gevoel gehad dat het niet in orde was, dat er mogelijk nog iets zat en blijkbaar was mijn gevoel juist. Ik ben eigenlijk wel een beetje bang voor de ingreep... hopelijk is het snel achter de rug en is alles dan weer in orde is.

Deel Deze Pagina