Ronde 6 of meer groepje

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Flowertje27, 3 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.316
    3.307
    113
    Vrouw
    Dankje, ik hoop het ook! Mocht omhoog naar 125 dus hopelijk gaat dat wat doen.
    16,6 is mooi toch! Ik mocht bij dochter bij 15,8 pregnyl spuiten. Krijg jij een trigger of moet je nu gewoon een eisprong afwachten?

2. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.834
    3.591
    113
    Vrouw
    En van welke dosering kom je? Wel fijn dat het verhoogd is, hopelijk gaat hij lekker groeien.

Ik krijg geen triggershot, ik heb namelijk wel gewoon een eisprong zodra mijn ei goed doorgegroeid is. Ik ben alleen vergeten te vragen wanneer ze mijn eisprong zou verwachten. Ik dacht dat een ei pas springt als het follikel rond de 20-25mm was? Na hoeveel dagen sprong jouw ei na de pregnyl?

Ik heb net wel een ovulatietest gedaan, die lijkt positief. Ik zal kijken of ik een goede foto kan maken.

3. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.316
    3.307
    113
    Vrouw
    Mijn eitjes springen altijd redelijk vroeg. Ik krijg een trigger als ze tussen 15-17 zijn, en dan na ca. twee dagen eisprong, dus dan zijn ze rond de 20-22.
    De eerste ronde ben ik begonnen op 37,5 en had ik een goede eisprong, alleen went mijn lichaam snel aan medicatie. Deze ronde begonnen op 87,5 (1 week) toen 100 (1 week) en nu naar 125. Hopelijk genoeg om de boel weer wakker te schudden!
    Moet je nog een keer terug voor een meting of moet je het nu gewoon zelf in de gaten houden met ovu testen? Spannende fase weer. Ik vind alle dagen na eisprong zooooooo eindeloos lang. Enige voordeel is dat ik in mijn leven nog maar 3x op het wachtbankje gezeten en 1x zwanger, maar my gosh wat vind ik die dagen prut :roflmao::roflmao:

4. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.834
    3.591
    113
    Vrouw
    O jemig dat is ook bijzonder dat jouw lichaam zo snel went! Alhoewel, ik reageer deze ronde ook slechter als vorige ronde, maar toch. 20-22mm is wel mooi inderdaad. Heb jij elke ronde follikelmetingen omdat je steeds langzamer reageert op de medicatie?

Ik hoef niet meer voor meting. Als ik deze ronde niet zwanger word krijg ik een recept voor 3 maanden letrozol 5mg en dan mogen we die 3 maanden zelf gaan proberen. Werkt dat ook niet dan gaan we eenmaal een ronde Clomid 100mg proberen op mijn voorstel omdat ik daarmee in 1 ronde zwanger ben geraakt van onze dochter. Al word ik echt een vreselijke heks van clomid, maargoed, als het werkt dan heb ik(mijn man) het er maar voor over:roflmao:

Werkt dat ook niet dan gaan we kijken hoe of wat. Want de letrozol kan nog eenmaal opgehoogd worden maar dat is natuurlijk raar als ik wel gewoon goed op de 5mg reageer. Waarschijnlijk gaan we dan over op iui met 5mg. Maar dat plan bespreken we dan over 4 maanden.

*Dit is mijn ovulatietestje van net!

Bijgevoegde bestanden:

Kitten93 vindt dit leuk.
  5. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.316
    3.307
    113
    Vrouw
    Ik heb PCOS en stimuleer met spuiten en dan is de kans aanwezig voor over stimulatie dus inderdaad iedere ronde metingen. Ca. 6/7 echo's per ronde. En dat kost ca. 2 uur met reistijd en medicatie halen enzo, wordt je wel een beetje moedeloos van. En anders mijn werkgever wel, want altijd in de ochtend onder werktijd :|
    Wat fijn dat je 'gewoon' zelf thuis aan de slag kan. Met letrozol mocht ik dat inderdaad ook, alleen werkte dat uiteraard weer niet voor mij:confused:. Hopelijk is clomid of iui helemaal niet nodig. Mooie knaller van een ovu test, dus aan de slag de komende dagen. Hopelijk een ander soort test positief over een week of twee! :thumup:

6. Kitten93

Kitten93 Bekend lid

4 aug 2022
    717
    708
    93
    Vrouw
    Ovulatietest is positief op dag 14 al en voel al steken.. tijd voor weer 2 teleurstellende weken :rolleyes:

7. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.316
    3.307
    113
    Vrouw
    Wat zuur dat je eigenlijk bij voorbaat denkt te weten dat het een teleurstelling wordt. Heel begrijpelijk in jouw situatie, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Ik ga gewoon keihard voor je duimen!!

Kitten93, WitteVlinder92 en Zuul vinden dit leuk.
  8. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.316
    3.307
    113
    Vrouw
    Hoe is het met iedereen?
    Hier zijn gangetje. Uiteraard weer niets gebeurd op de echo van vrijdag, dus dinsdag terug. Zal de laatste zijn want voel de menstruatie al aankomen. Dan helaas door naar ivf. Is wel ff slikken, hoewel er natuurlijk niets mis mee is.
    Mijn duimen draaien voor @Kitten93 en @Zuul ! Volgens mij de enige op t wachtbankje? Tijd voor een beetje roze!!

9. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.714
    3.151
    113
    Vrouw
    Hier goed goed. Morgen NOD dus ben benieuwd. Heb totaal geen hoop na een negatieve test op 10 dpo maar je weet maar nooit.

:cry: niks gebeurd na de verhoging? Ah wat k*t. Snap dat het slikken is om de stap naar IVF te moeten nemen. Ik ga duimen dat het daarmee gelijk lukt!

Basilicum vindt dit leuk.
  10. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.834
    3.591
    113
    Vrouw
    Wat k*t dat de ophoging ook niet heeft gewerkt zeg! Hoe vind je partner dat? Weet je omgeving eigenlijk dat het bij jullie niet vanzelf gaat?

Ja hier nu 5dpo en vorige ronde had ik op 5dpo echt al pijn in mijn borsten vanwege een aankomende menstruatie. Nu heb ik dat nog niet dus ik heb nog hoop.

11. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.834
    3.591
    113
    Vrouw
    Wat balen! Voel je je menstruatie aankomen of dat niet? Is je lf altijd 14 dagen?

12. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.714
    3.151
    113
    Vrouw
    Ja voel het altijd aankomen. Net roze met afvegen dus einde deze maand.

Mijn lf schommelt tussen de 12 en 14 dagen.

13. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.316
    3.307
    113
    Vrouw
    Hij baalt net zo hard als ik, maar heeft vertrouwen in ivf dus dat gaan we dan maar proberen;)
    Omgeving is op de hoogte, veel support om ons heen gelukkig. Met zoveel echo’s en standaard ‘s avonds moeten prikken (dus in de buurt van een koelkast moeten zijn) is echt lastig geheimhouden :rolleyes:
    Ik hoop ontzettend met je mee! Nog even geduld. Wanneer ga je testen?

Zuul en WitteVlinder92 vinden dit leuk.
  14. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.316
    3.307
    113
    Vrouw
    Shitzooi, zo jammer!! Je had er zelf al geen goed gevoel bij hè? Ga je een evaluatie plannen en verder met iui? Of ook richting ivf?

15. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.714
    3.151
    113
    Vrouw
    Nee klopt, vanaf het begin al niet idd.

Ik heb zojuist gebeld voor een evaluatie. 18 oktober telefonisch een afspraak met de arts. Ik heb nog 1 rietjes dus die ga ik nog doen en dan kijken hoe nu verder inderdaad. Of nog 4 keer iui of door naar ivf

Basilicum vindt dit leuk.
  16. WitteVlinder92

WitteVlinder92 Niet meer actief

He wat shit, kan me voorstellen dat het even slikken gaat zijn maar hoop dat het voor jullie gaat werken!
    Hier is de menstruatie net voorbij dus zie dit altijd als rustdagen voordat we aan de bak moeten:roflmao:. Merk dat ik geen zin heb in seks, dus zal ergens een knop om moeten zetten. Komt denk ik toch door een bepaalde druk die na bijna een jaar proberen erop komt te liggen.

17. WitteVlinder92

Klote! Ik wilde net hoop geven door te zeggen dat ik met 10 dpo negatief testte en 12 of 13 "pas" positief.

Humbly89 vindt dit leuk.
  18. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.714
    3.151
    113
    Vrouw
    Dat is goed om te horen voor en volgende iui:thumup:

19. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.316
    3.307
    113
    Vrouw
    ja na een jaar op de agenda gaat de lol er van af hè? Dat is mijn enige voordeel tijdens dit project, nooit een eisprong :roflmao:
    Meestal rond je ei helpen je hormonen ook wel een handje mee ;)

20. WitteVlinder92

Precies. Neem het mee! Hierom probeer ik ook niet meer op 10 dpo te testen, ik weet nu dat het niets zegt dus hou ik vol haha.

Humbly89 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina