Ooo joh! Ik dacht dat dat toch wel een van de standaard dingen was waar op geprikt werd bij een evt. fertiliteitstraject. In het EMC prikken ze hem standaard mee. Snap overigens dat die wetenschap je ook stress kan geven ja. Ik ben even kwijt wat nou ook alweer jullie vervolgplan was... Gaan jullie nog een overstap maken van ZH of proberen jullie het toch nog eerst een tijdje zelf?
Zojuist de uitslag van schildklieronderzoek binnen, TSH was 4.53 en T4 was 11.7 dus lijkt me in orde. Nu op naar de inwendige echo 24 augustus
Niet vervelend bedoeld maar een tsh van 4,5 is wel te hoog. Voor een goede zwangerschap is tussen de 1-2 nodig. In belgie en Duitsland hanteren ze een strenge bovengrens van 2 a 2,5. Dit kan echt de reden zijn dat een zw uitblijft nu. Ook in klinieken hier in NL hanteren ze vaak tot 2,5. Alleen sommige (oude) huisartsen hanteren nog oude referentiewaarde tot 4 bijv. Zou het toch even bespreken met je arts. Op internet is er veel over te vinden
Edit: lees nu antwoord hierboven. Ik heb er eerlijk gezegd niet zoveel verstand van. Zal eens even opzoeken wat mijn waardes zijn
Het "groene" gedeelte staat juist tussen de 0.20 en 4.20 dus wel iets verhoogd maar niet veel. Zal wel even afwachten wat de arts erover gaat zeggen
Heb het opgezocht en was inderdaad maximaal 2.5.. nja even kijken wat de art gaat zeggen.. Word zo moe van dit lichaam
Net even teruggezocht. Die van mij was voor de zwangerschap van dochter 3,99, en is nooit een agendapunt geweest van het EMC. Maar misschien was dat omdat de rest van mijn hormoonhuishouding al voldoende aandacht kreeg . Nu is mijn waarde 3,17 en doe ik ovultatie inductie maar ook geen extra aandacht voor de schildklier. Ik zal het dinsdag bij mijn controle even navragen. Ben benieuwd wat ze er bij jou van zeggen!
Ja dit is gebaseerd op de laatste onderzoeken. 4-4,5 is een oude waarde. Zoals ik al zei zijn niet alle ziekenhuizen/ huisartsen even goed op de hoogte. Iemand die ik ken is al 4 jaar bezig voor een kindje, alles verder in orde maar had een schildklierwaarde van 4, bij de kliniek waar ze nu zit ze is per direct op medicijnen gezet en heeft wel paar maanden geduurd voordat ze onder de 2 zat. Pas nu de waarde goed is mogen ze pas een iui traject in
Ja heb de 24e een inwendige echo en de 31e een belafspraak dus mocht ze er niet over beginnen vraag ik er zelf even naar, laat het sowieso weten dan!
Weet jij toevallig wat de link is tussen schildklier en zwanger worden? Kan het zijn dat het bij mij geen aandachtspunt is omdat mijn cyclus niet natuurlijk is? Wat ik zo snel kan vinden kan het vooral invloed hebben op de cyclus, of zie ik dat verkeerd?
Ik weet dat niet precies maar bij die kennis zeiden ze dat je er ook met een normale cyclus moeilijk zwanger door raakt en/of veel miskramen kan krijgen. Zij heeft namelijk een normale cyclus, alleen het zwanger worden lukt niet makkelijk en miskramen gehad
Ik zit inmiddels ergens tussen eisprong en menstruatie, geen idee waar precies want ik doe geen ovulatietesten en temperatuur niet. Maar als ik over een weekje ofzo niet ongesteld ben doe ik wel een testje. Zit te twijfelen of ik vanaf volgende ronde ga temperaturen. Wil er niet te obsessief mee bezig zijn, maar zicht krijgen op m'n cyclus/eisprong is sowieso wel fijn natuurlijk. Hoe doen jullie dat? Je eisprong checken en de balans houden tussen ermee bezig zijn en niet obsessief worden?
Ik faal daar met vlag en wimpel in . Maar voor mij is het natuurlijk anders omdat ik echo opvolging in het ZH heb, maar dat weerhoudt mij er niet van mijn eigen spreadsheet bij te houden. En nee, dat is echt geen overdrijven
Ben nu zo obsessief met zwanger worden dat het ook gewoon niet leuk meer is met die "tegenslagen" verder test ik niet meer na mijn positieve LH test, zwangerschapstesten doe ik al helemaal niet meer, gezien het 99% onmogelijk is om natuurlijk zwanger te worden en ik de hoop daarin heb opgegeven
Nou dat is het ook, die obsessie resulteert dan weer in vele teleurstellingen en dat wil ik eigenlijk niet weer meemaken. Maar goed, ik probeer er wel luchtig in te staan. Voor zolang het lukt.
Dit herken ik ondanks wij niet in het zkh lopen. Ik temperatuur en gebruik ovulatietesten. Bij mijn miskraam kwam mijn ei namelijk 2 dagen later dan normaal wat ik hierdoor wist. Hier is het allemaal goed vol te houden tot na mijn eisprong. Dan ga ik alles weer afzoeken op Google en ben ik er elke dag mee bezig. Nu (vruchtbare dagen) is het goed te doen.