Ronde 6

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Julia82, 19 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Julia82

Julia82 Bekend lid

17 nov 2009
    552
    0
    0
    Ha meiden!

@ Jeem
    Das kut zeg, dat je me 18 weken nog een miskraam kreeg!! Heftig zeg, heb je dat een beetje kunnen verwerken? En door de pil heen, je had zeker absoluut niet verwacht dat het dan nu zo lang zou duren..

@ JCY
    Rot zeg dat jij ook al een miskraam hebt gehad.. Gaat toch ook nog best vaak mis.. Met dezelfde gedachte als jij heb ik het ook aan mijn beste vriendinnen verteld. Idd, als je zwanger raakt en het gaat mis, heb je hun steun ook nodig. Ik heb nu inmiddels ook afgesproken dat ik niet meer precies vertel wanneer ik ongesteld moet worden. Ik vond het namelijk echt niet tof om op de dag dat ik al verdrietig was omdat ik ongesteld werd, ook nog iedereen daarover moet vertellen. Als het zover is, vertel ik het wel. Het leuke is wel dat ze nu meeleven, en regelmatig vragen hoe het ermee gaat!

2. Julia82

Julia82 Bekend lid

17 nov 2009
    552
    0
    0
    O JCY, nog ff vergeten: geeft zeker ook wel stress dat die medicijnen er aan gaan komen.. Dan word je wens helemaal op de lange baan geschoven voor je gevoel..
    Met die bruiloften, balen is dat he! Natuurlijk gun je ze het blablabla, en het gaat ook niet om wie de eerste is, maar dat gevoel is sterk en het zit diep he. Ik voel me dan soms wel een beetje een onmens als ik dat voel hoor..

3. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Hey meiden,

@ Julia ja het heeft nu een plekje gekregen maar dat heeft wel heeeel lang geduurd.. En idd ik had dus ook echt niet verwacht dat het nu heel lang zou gaan duren maarja zo zie je maar...

Al moet ik wel zeggen dat ik het nu wat leuker vind hoor je leeft er echt naar toe.. En toen was het meer zo in ene van je bent zwanger! En dat gevoel van ik leef er naar toe is toch wel veel leuker ookal duurt het lang

4. Julia82

Julia82 Bekend lid

17 nov 2009
    552
    0
    0
    Hai Jeem

Ja dat kan ik me goed voorstellen! Ik denk dat er naar toe leven ook heel leuk is, en je er dan ook meer klaar voor bent. Ik heb wel eens van een vriendin gehoord die in 1x zwanger was, dat het je dan ook wel overvalt, en je ook zoiets kan hebben: shit zeg, het is al zover.. Ik merk het trouwens aan mijn man ook nu. Op een gegeven moment zag hij het zitten om er voor te gaan. Net aan een beetje zeg maar.. Nu het wat langer duurt, begint hij het ook wel echt jammer te vinden dat het nog niet lukt, en wil hij ook heeel graag een baby! Dat is de positieve kant he van ronde 6 :)

5. hadassa83

hadassa83 Nieuw lid

20 mrt 2010
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik wil me ook graag aansluiten bij jullie. Lees al wel een tijd mee op zwangerschapspagina, maar heb me net voor het eerst aangemeld. Het lijkt me toch wel fijn om van me af te schrijven. Ook ik ben inmiddels al in ronde 6 beland. Het grootste deel van de tijd kan ik hier heel goed mee omgaan, maar af en toe dan is het toch huilen geblazen. Ik zie dan overal baby's om me heen, en zwangere vrouwen ;) Hoop echt dat het geen maanden meer gaat duren voordat het raak is.

6. Jcy

Jcy Actief lid

2 okt 2009
    146
    0
    0
    Hi ladies,

drukke dag gehad vandaag

Hier ook aangegeven dat ik het wel vertel wanneer het zo is.. in het begin was het zo erg dat andere mensen mijn cyclus in de gaten hielden.. zo van moet jij nu niet testen? schrok ik een beetje van..

Julia, zijn er veel vriendinnen van jou bezig om zwanger te worden?

Jeetje Jeem, na 18 weken, dat lijkt me echt verschrikkelijk.. vooral omdat je dan ook zolang weer onzeker bent als je straks weer zwanger mag zijn.. nou is het natuurlijk altijd onzeker, maar kan me voorstellen dat als het met 18 weken mis gaat dat je dan graag over de 18 weken heen wilt zijn..

En welkom Hadassa83!!

Groetjes en alvast een fijne avond allemaal...

7. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    ik denk dat het nooit kwaad kan!
    zoals zink is goed voor sperma (maar misschien is dat van je vriend al prima in orde) maar een extra beetje is alleen maar beter denk ik!
    en vitamine C (1000mg, anders helpt t nog niets) is ook goed natuurlijk...
    Mijn vriend rookt en drinkt niet (ja af en toe een biertje) dus dat voordeel hebben we al...
    Ook moest ik mn vriend foliumzuur geven maar dat deed ik al haha..
    tja je probeert toch wat als t wat langer duurt!

En ik blijf altijd een kwartier liggen, alles wat er 'uit' valt heeft geen kans meer! ;) en zo hebben ze nog ff de tijd om wat verder te zwemmen...
    Met IUI wordt ook geadviseerd 10min te blijven liggen dus dat zou niet voor nix zijn...

Eerste rondes deed ik dit niet maarja zoals ik al zei, je doet er op n gegeven moment alles aan he.. :):)

-x-

8. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    dat denk ik ook! ik denk als ik gelijk in de eerste ronde al zwanger zou zijn, dat ik dan ook een dubbel gevoel zou hebben, zou natuurlijk heel blij zijn maar ook zo iets hebben van; oops!!
    En ik wilde als wel een jaar eerder stoppen met de pil maar mn vriend wilde nog even wachten... en nu baalt ie als een stekker als ik weer ongi wordt...
    Weet wel dat als we eenmaal die positieve test in handen hebben, we zooooooooooooo blij zijn, spring dan echt n gat in de lucht haha :D denk wel dat we er dan meer van genieten en echt bewust zijn dat het een wonder is!!

9. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    hi meiden,

@ Lara en Julia nou indd ik had ook echt zoiets van uhh hoe kan dit..!! Hihi kwam er ook pas heeel laat achter ik was al bijna 12 weken werd gewoon ongesteld ( dit kwam door de pil natuurlijk ) En had op een zaterdag avond ( zal ik nooit meer vergeten ) verschrikkelijke buikpijn zat gewoon te huilen van de pijn dus had ik de avond dokter gebeld uitgelegd waar de pijn zat en die zij ga maar naar de eerste hulp want volgens mij heb je een blindedarm ontsteking eenmaal daar natuurlijk een echo en t eerste wat die arts zegt nou gefeliciteerd en mijn reactie uhh ik ben pas over 2 maanden jarig hoor! Nee zegt hij je bent zwanger en ik geloofde hem niet zelfs niet toen ik die baby op de echo zag rond zwemmen... 2 dagen later en geloof 30 zwangerschapstesten verder moest ik er toch echt aan geloven..:D
    En ja dat is toch wel even een klap in je gezicht omdat je het gewoon echt niet verwacht... En nu idd je leeft er meer naar toe je bent er bewuster mee bezig en idd wat iemand hier ook al zei elke x als ik ongesteld word baalt mn vriend ook als een stekker ook hij wilt het zoo graag en vorige maand merkte ik het helemaal aan hem.. Was 3 dagen overtijd en uiteindelijk toch ongi geworden vond ie echt heel jammer....

@ jcy gelukkig weet ik dat ik me de volgende x niet druk hoef te maken:) en dat ik niet 18 weken in onzekerheid hoef te zitten. T kan natuurlijk altijd mis gaan maar de vorige x was er niks mis met t beebje..:)

10. Julia82

Julia82 Bekend lid

17 nov 2009
    552
    0
    0
    Ha meiden!

Hebben jullie een lekker weekend? Ik heb heerlijk van het zonnetje genoten vandaag! Had een vriendin te logeren, lekker gebabbeld.

@JCY
    Er zijn er 2 bezig om zwanger te worden. Eentje is al een paar maanden bezig. ZIj heeft al een kind, dat ging wel in 1x, maar deze keer gaat het niet zo vanzelf. Die andere vriendin wil wel, maar haar man is nog niet overtuigd. Maar dat zal binnenkort wel goed komen. Bij haar had ik heel sterk dat gevoel, o nee :$, als ze straks wel gaan beginnen, is ze straks in 1x zwanger. Wel heb ik al een aantal vriendinnen die al zwanger zijn, of al kinderen hebben. Sinds ik zwanger wil worden (november) zijn er gelukkig nog geen vriendinnen zwanger geworden. Haha, stom he, maar daar ben ik blij om.

@Lara
    Heb je ook multi vitaminen voor mannen die zwanger willen worden ;) Geef jij je man dus verschillende pilletjes? eentje voor folium, eentje voor vitamine c en voor zink, of hoe zit het? Is zeker het overwegen waard he, baat het niet dan schaad het niet..

Ik blijf dus ook wel even liggen. Vorige ronde deed ik het zelfs een paar keer met de benen in de lucht, wel een uur lang. Ik had er iets over gelezen. :D Nou dat zette ook geen zoden aan de dijk, dus ik doe het niet meer, je word er dan ook heel krampachtig van (letterlijk en figuurlijk..) Plat blijven liggen even moet ook voldoende zijn. Heb in mijn anatomie boek gekeken, en ik zag als je op je rug ligt, de vagina eigenlijk als een soort glijbaan schuin naar onder loopt, met je baarmoeder als een soort opvangbakje eronder. Dus het is er echt voor gemaakt.

@Jeem
    Jeetje, wat een verhaal joh! Dan weet je ook niet wat je overkomt... Fijn dat je het wel een plekje hebt kunnen geven. Als je straks weer zwanger mag worden, is het wel spannend. Maar in principe heb je waarsch geen reden om aan te nemen dat het nu weer hetzelfde risico is?!

@Hadassa: welkom!

liefs!

11. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    @ Julia,

Ik doe dat ook wat langer blijven liggen als normaal haha..

En nee ik heb nu geen reden meer om bang te zijn dat t mis gaat :)(gelukkig)
    Ik heb vandaag ook heerlijk van het lekkere weer genoten..!! Ff lekker een stuk wezen fietsen:D

12. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

13 apr 2006
    3.931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (Belgiƫ)
    meiden allemaal veel succes!
    hier was ronde 6 RAAK

bij mijn meiden was het in ronde 3 en heb 2 meiden.
    3 x 2 = 6 hihi

13. Julia82

Julia82 Bekend lid

17 nov 2009
    552
    0
    0
    @mamavanbo: Thanks voor de bemoediging! Dat er na jou nog vele van ons mogen volgen in de 6e ronde :)

Meiden, hebben jullie ook weleens van mensen gehoord dat je er niet zo mee bezig moet zijn? Als je er niet mee bezig zou zijn, zou het gelijk raak zijn blablabla. En alle voorbeelden van mensen die jaren onvruchtbaar waren, toen gingen adopteren en ineens ook zwanger raakten.. Tja, ik vraag me af, zou het echt zo zijn?? Afgelopen maand was ik er ook totaal niet meer mee bezig geweest, en het heeft niet geholpen ofzo. Soms is het ook makkelijk om te zeggen dat je er niet mee bezig moet zijn. Als het altijd makkelijk lukt om zwanger te worden, hoef je er uiteraard niet mee bezig te zijn. Juist omdat het niet lukt ga je veel lezen en er over nadenken..

Wat vinden jullie?:(

14. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Hey meiden,

@ julia ik denk dat het onzin is... Want toch onbewust ben je er mee bezig al denk je nog zo van niet..
    Als je eenmaal voor een kindje gaat is het moeilijk om die gedachten te verzetten... Dus tsjah ik denk dat het een fabeltje is ;) ( maar dat is mijn mening ;) )

@ hier ik ben weer lekker aan het werk bah,..!! Ik heb totaaaal geen zin maarja we moeten nog even door..!!

15. Jcy

Jcy Actief lid

2 okt 2009
    146
    0
    0
    Hi,

Daar geloof ik ook niet zo in.. Hier in de omgeving hoor ik het ook veel.. zo van: toen wij zwanger wilde worden heb ik niet eens gelet op de vruchtbare periode, wij waren gewoon meteen zwanger.. tsja.. helaas heeft niet iedereen die luxe..

En mocht iemand mij kunnen vertellen hoe je als vrouw er niet constant mee bezig moet zijn, moeten ze mij dat recept ook even geven ;) haha

Hier ook weer aan het werk....

16. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Idd JCY dat ben ik met je eens...

Hoe kun je er niet mee bezig zijn ik vind het knap..!!
    En zou graag willen weten hoe dat kan hahaha

17. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    hee, heb wel een fijn weekend gehad! zeker nu het beter weer is 8)'
    Dat heb ik ook hoor, dat ik bang ben dat mensen mij 'voor zijn' met zwanger worden... die stoppen en dan hup zwanger zijn... dan denk ik; ik ben eerst aan de beurt!! :) maarja jammer genoeg beslist de natuur anders..
    Ik geef mn vriend gewoon verschillende vitaminen ja; zink, vitamine C en foliumzuur.. Elke avond ligt dat naast zn bord ;).
    Tis te proberen waard!!

En er minder meebezig zijn; je hoort idd wel eens zo'n verhaal maar ik denk eerlijk gezegt dat dat toeval is... Misschien niet bij iedereen maar ik ben er ook veel minder bezig dan in de eerste rondes en ben nog niet zwanger dus... :) achja als je eenmaal voor n kindje gaat denk je daar geregeld aan!

18. suikerboon

suikerboon Bekend lid

30 dec 2007
    924
    0
    0
    arbeidster
    menen
    Hier nog steeds niks, 5 dagen overtijd, symptomen maar nog steeds een nega test. GRRR! :D

19. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    hihi zie dus net dat ik al over 4 dagen kan testen;)
    was hiervan niet bewust, zo zie je maar weer, zo erg ben ik er niet mee bezig :p

20. suikerboon

suikerboon Bekend lid

30 dec 2007
    924
    0
    0
    arbeidster
    menen
    Meid, ik was voor mijn eerste er 4 maand constant mee bezig en ben toch zwanger geraakt. da's gewoon een een verhaal die ze zeggen om iets te kunnen zeggen! gewoon geen waar. Dus nie naar luisteren e! :D:D;)

Deel Deze Pagina