Vraag

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door kirsten1988, 14 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

5 feb 2011
    824
    0
    16
    Beste verloskundige,
    Kan je er van uit gaan dan je altijd 14 dagen na je eisprong ongesteld wordt? Ik heb rond 30juli mijn eisprong gehad. Uitgaande van mijn cyclus (27 dagen) zou ik gisteren mijn NOD gehad hebben. Helemaal nergens last van alleen. Vandaag getest en was omo-wit. Ik voel voor de rest nog geen ongi symptomen. Wel zag ik dat mijn borsten een beetje blauw zijn ( lijkt net blauwe plek naast tepelhof). Wanneer kan ik het beste weer testen? En mocht ik zwanger zijn kan het gebruik van tampons dan kwaad?

Alvast bedankt

Gr. Kirsten

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Nee het is niet altijd precies 14 dgn, gemiddeld is 14-16 dagen voor je ongesteld word de eisprong maar ieder mens is anders en elke cyclus kan weer anders zijn. Ik zou nog een weekje wachten en dan nog eens testen.
    Het is geen probleem om evt een tampon te gebruiken maar waarom zou je dat doen in de zwangerscahp?
    Imke

3. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

5 feb 2011
    824
    0
    16
    Hoi immie,
    Bedankt voor je antwoord.. Ben vandaag toch ongesteld geworden. Heb alleen nog steeds die blauwe plek bij me tepels. Vanavond goed gekeken en dat is een ader die daar loopt ook beginnen me tepels vandaag gevoelig te worden.. Kan dit komen door het ontpillen? De vraag van de tampon was omdat ik niet wist of ik zwanger was en of dat dan slecht was voor je baamoedermond mocht blijken dat je alsnog zwanger was. Zat namelijk op de camping en om dan elke 5 min na de wc te lopen om te kijken of je ongesteld geworden bent vond ik niet zo'n succes haha

Gr. Kirsten

4. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Haha ik snap het!
    Jammer dat je ongesteld bent geworden.....ja het kan door het ontpillen komen, je lichaam gaat nu zelf de cyclus sturen en dat verloopt vaak net wat anders dan met een pil cyclus.
    Succes!

Imke

Deel Deze Pagina