schildklier problemen....te snel, wie ow wie nog meer???

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door luusje84, 15 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luusje84

luusje84 Actief lid

16 nov 2010
    356
    0
    0
    Hallo allemaal,

mischien kunnen jullie mij helpen en hebben jullie hetzelde probleem????

Ik ben ongeveer een half jaar geleden erachter gekomen dat ik een te snelle schildklier heb, sta nu onder behandeling van een internist, en hij belt mij altijd op met de uitslag van mijn bloed, alleen hij zegt nooit hoe de waarders zijn ofzo , hij zegt alleen het gaat al beter ziet er goed uit, slik maar gewoon door wat je al slikte.
    Ik slik nu dus 3 maal daags 2 tabletten voor een te snelle schildklier (propylthiouracil ) ook wel pth genoemd , en ik slik s'ochtends 2 tabletten voor een te trage schildklier en die heet euthyrox.
    Ik ben nu bijna een half jaar gestopt met de pil, maar nog steeds niks, ik moet aankomende donderdag ong worden, ben benieuwd.
    Verlede maand was ik 1 week overtijd, maar toch ong geworden.
    hebben jullie tips voor mij wat ik kan doen ? moet ik de internist bellen om te vragen naar mijn waarders of kan ik ook de assistente bellen om dat te vragen???
    help me!!!!! bedankt alvast:(

2. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ja jij kunt gewoon een uitdraai van je waarden vragen. Die kun je dan bij de bali halen. Zou ook gek zijn als ze dat weigeren want het is jou lichaam;)

heb je je arts wel verteld dat je zwanger wilt worden? want juist dit probleem geetf vruchtbaarheidsproblemen en een verhoogde kans op miskramen geloof ik (en ik ben geen arts he.. maar zoek dat wel even uit!)

3. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hey luusje

Ik heb even een vraagje nav jou verhaal,hoe kwam jij erachter dat je schildklier te snel werkt?
    Ik ben er 5mnden geleden ook op geprikt en toen was het goed. Nu na stoppen pil ben ik afgevallen (van 53 naar 49 kilo en heb niets veranderd in mn eetpatroon.) Had jij nog mer symptomen behalve waarschijnlijk ook gewichtsverlies?

Ook ik zou even bellen naar de assistente! is jou lijf dus ook jou waardes en ze moeten het geven!Je mag zelfs je hele dossier opvragen ter plaatse (niet mee naar huis). Is gewoon de wet!

4. Lunacy

Lunacy Actief lid

14 dec 2010
    475
    0
    16
    Hey Luusje,

Ik vraag me inderdaad ook af hoe je erachter kwam dat je schildklier te snel werkt. Ik heb vermoedens dat ik dat ook heb namelijk. Ik kan eten wat ik wil zonder een gram aan te komen (ben ook 5 kilo te licht) en mijn lichaam straft me instant met een suikerziekte-achtige hypo wanneer ik een maaltijd heb overgeslagen.

Heb jij dat ook?

Verder geen onregelmatige cycli o.i.d.

5. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hey Lunacy,
    Dat hypo gevoel herken ik zo!!
    Zweten en denken dat je van je stokkie gaat. En dan eet ik ff iets zoets en weg is het! Heb geen suiker ben ik op geprikt (mn broertje heeft diabetes namelijk)
    Ik geen cyclus momenteel wacht nog op mn 1e ongi na pilstop..

6. luusje84

luusje84 Actief lid

16 nov 2010
    356
    0
    0
    hallo dames
    ja ik merkte dat ik last van me schildklier had omdat ik naar me huisarts was gegaan, ik had last van hartkloppingen vooral als er veel mensen waren en enorme gewichts verlies was in een half jaar tijd 22 kilo afgevallen, zweten duizelig enz toen bloed laten prikken echo's gehad en ja hoor ziekte van graves op google zie je ook wat de kenmerken zijn.

verder zei mijn internist dat ik gewoon zwanger kon raken als alles goed was , alleen heeft ie mij nooit verteld wat mijn waardes zijn, heb vanochtend de assistent gebeld en die kon ze mij niet geven kan alleen de art zei ze , ik moet morgen ong worden dus ik wacht het even af , de 21ste belt hij me op en dan krijg ik weer de uitslag van mijn bloed dus dan vraag ik het hem meteen.....

7. monchichi

monchichi Lid

9 dec 2010
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!

op mijn 12e is bij mij ook een te snel werkende schildklier ontdekt. Op mijn 18e heb ik hiervoor een radio actiefslokje gehad. Sindsdien gaat het erg goed en slik ik alleen nog eenmaal daags euthyrox (112mg). Ik kom elk jaar bij mijn internist en als ik kom vraagt hij hoe ik me voel, of ik last van hartkloppingen heb, hij geeft me mijn bloedwaardes en hij vraagt elke keer of ik plannen heb zwanger te worden. Nu heb ik die sinds een tijdje en hij heeft me medegedeeld dat als ik zwanger ben ik meteen even van me moet laten horen zodat ze me extra onder controle kunnen houden. Verder zei hij dat het geen probleem is voor vrouwen met dit probleem om zwanger te worden. Afgelopen mei is er vanuit de schildklierstichting een nationale week van de schildklier geweest en deze stond geheel in het teken van zwangerschap+ schildklierafwijkingen. Wil je info hier over kijk dan even op www.schildklier.nl daar kun je de folder aanvragen. Succes!

xxx

Deel Deze Pagina