ronde 7 en nog niet zwanger... Raad? Vrouwen met hetzelfde?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Fladder, 10 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @TS: Ik begrijp echt dat elke maand er een te veel is, en dat je niet kan wachten tot je zwanger bent. Maar het duurd toch echt gemiddeld 12mnd voor je zwanger bent, hoe vervelend dat ook is :(
    Zoals je aan mijn onderschrift kan lezen heb ik geen tips om te zorgen dat het wel lukt.........helaas.
    Ik hoop dat het snel lukt!

2. Selena149

Selena149 Niet meer actief

Een half jaar bezig 'nog maar' en dan al naar de gyn willen omdat het zolang duurt ? :)

Wij zijn al 14 maanden bezig... ;)

3. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Wij zitten zelf ook in ronde 6, elke maand die het langer duurt is er een te lang voor je gevoel omdat je het zooooo graag wilt! Ik word ook iedere maand wat onzekerder... Dus ik kan me je gevoel heel goed voorstellen maar na een jaar gaan ze pas wat doen inderdaad. Tot die tijd kun je niet meer doen dan waar je al mee bezig bent, inderdaad misschien een idee om te gaan temperaturen?!?!...
    Verder wil ik je heel veel succes en sterkte wensen en natuurlijk heel veel kracht ervoor!

4. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Iedereen gaat op een andere manier met teleurstellingen om. Ik snap je reactie, ben zelf immers ook al ruim 2 jaar bezig :) Maar dat wil niet zeggen dat je er niet onzeker van kunt worden als je na 7 maanden nog niet zwanger bent.
    Zelf werd ik na een half jaar ook steeds onzekerder en had ik steeds meer het gevoel dat er iets niet klopte. Dus ik kan me TS heel goed voorstellen.
    Ik vind je reactie wat geïrriteerd en gefrustreerd overkomen, wat ik zelf heeeeel goed begrijp, maar misschien kun je zo'n opmerking beter voor je houden en gewoon niet reageren, want je helpt TS hier niet mee :)

@ TS, ik kan wel zeggen dat je je lichaam de kans moet geven en dat zwanger worden best wat langer kan duren, maar als je echt het gevoel hebt dat er iets niet klopt dan blijf je dat gevoel houden. Ik kan alleen maar zeggen dat er niet per se iets niet goed is als je na een half jaar nog niet zwanger bent. Als er een medische reden voor is, dan zou je eerder dan een jaar de huisarts kunnen bellen maar dat lijkt bij jou niet het geval te zijn.
    Doe wat goed voor je voelt. Hopelijk heb je snel een positieve test!

5. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland

Lieverd, ik begrijp je hoor! Elke dag dat je moet wachten vanaf dat je besloten hebt een wondertje te willen is er een te veel...

maar ik vind je titel voor sommige misschien beetje lullig overkomen:)

Ik bedoel, wij zijn al 12 maanden bezig, er zijn vrouwen die nog VEEL langer bezig zijn:( Dan is 7 maanden nog niks.
    Je lichaam heeft tijd nodig om alles in balans te krijgen en neemt zijn tijd, het komt wanneer je lichaam er klaar voor is. Helaas;)

De gyn, ik haal uit je verhaal geen enkele reden dat de dokter je naar de gyn zal laten gaan meid. Dat doen ze echt niet zomaar. Ik ben er ronde 8 toevallig bij de dokter over in gesprek geraakt en hij verwees me door omdat ik een buikverleden heb (even kort houdend is dit het makkelijkste;)) en zelfs ik mag pas in januari als we 1 jaar bezig zijn er heen.... ondanks mijn verleden...

Het is moeilijk, maar je zult moeten wachten....
    gemiddeld staat er ook 1/2 jaar tot 1 jaar voor hoor lieverd:)
    Dus jullie tijd komt vast nog wel:)

Liefs en een knuffel!

6. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    hee meis!!

ik vond je titel ook een beetje apart overkomen maar begrijp je gevoel helemaal meis.
    zodra je denkt we stoppen met de pil omdat we er nu klaar voor zijn wil je ook zo snel mogelijk dat het raak is.

maar je lichaam moet eerst al op gang komen na het stoppen van de pil de pil heeft echt veel zooi dat heb ik wel gemerkt en daarom wil ik nooooit meer de pil slikken nu ik weet hoe t voelt zonder.

ik was zelf in ronde 3 al zwanger....helaas miskraam.

dan zou je denken ooooh die is weer snel zwanger want meestal hoor je na een miskraam ben je vruchtbaarder....

nou mooi niet dus in oktober kwamen wij erachter dat we ''eindelijk'' weer blij mochten zijn met de zwangerschap dus 2 keer in 1 jaar zwanger is geweldig maar ik had t een jaar gegeven want je mag altijd maar hopen dat t je gegund word,helaas is het niet vanzelf sprekend.

meis relaxt ga ook temperaturen heeft bij mij ook geholpen en hoopdat jullie je hier weer snel mogen melden met mooi nieuws

7. neletje

neletje Actief lid

25 jan 2009
    377
    0
    0
    hoi

eigenlijk heb ik nog wel een tip. Ik begrijp dat de meeste mensen zeggen dat je er een jaar voor moet uittrekken, maar ik was a 6 maanden van mening dat als er bijvoorbeeld iets mis zou zijn met het zaad van mijn vriend, het zonde zou zijn om nog een half jaar langer teleurgesteld te zijn. Mijn ovulatietesten waren ook elke maand positief dus daar wilde ik toch pas na een jaar naar laten kijken, maar een simpele zaadtest via de huisarts na 6 maanden, waarom niet dachten wij??
    Huisarts gebeld, gezegt dat we al even bezig waren en een jaar was gestopt met de pil (dat was ook zo, alleen waren we bewust pas 6 maanden bezig, daarvoor deden we met condoom omdat we nog op vakantie gingen) en we mochten een zaadtest doen, die bleek niet goed te zijn en ik ben erggg blij dat we daar na 6 maanden achter gekomen zijn, en niet nog zomaar een half jaar bezig geweest zijn voor niets.

Ik snap dat de meeste vrouwen zeggen pas na een jaar wat te doen en dat het vaak tussen de 6 en de 12 maanden nog lukt, maar als er toch wat fout is, kan je dat maar beter snel weten, want steeds stress hebben en je blijven afvragen is ook niet goed.

succes ermee !

8. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83

Beetje flauwe reactie vind ik dit. Ze is gewoon onzeker en mag dan deze vraag toch gewoon stellen. Wij hebben er ook 2 jaar over gedaan om zwanger te worden, en werd na 7 maanden ook wel een beetje ongerust. Dus een normale reactie zou wel op zijn plaats zijn.

9. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap dat je er zo over denkt, maar zeg eens eerijk wat dachten jullie toen jullie 6 maanden bezig waren?

10. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja idd!
    ik heb een ander voorbeeld van een vriendin van me.
    Die waren 6 maanden bezig, en haar ovu testen waren bijna heel de maand positief.
    Toch naar de dokter al gegaan, 2 weken later gyn en ze bleek psos te hebben, 4 maanden later zwanger met behulp van clomid.

11. kleindraakje

kleindraakje Niet meer actief

Hallo,

Ik weet wel hoe je je voelt.
    Wij zijn ook bezig met ronde 7 en het is ook nog niet raak geweest.
    Ik heb opzich best regelmatige cyclussen.....
    We moeten maar afwachten..

12. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Hoe lang hoe kort je ook bezig bent om een wondertje op de wereld te willen zetten! maakt niet uit iedere maand is er 1.

TS Meis ik hoop uit grond van mijn hart dat je niet zo lang als ik hoeft te wachten!!
    Mis nog even aan kijken en dan de dokter bellen.
    Ik ben bang als je nu heen gaat weer weg gestuurt word dor je arts.
    En omdat je te besparen tip wacht nog 5 maand.
    Ik weet dat dan lang duurt maar mis komt het nog goed.
    Want neem van mij aan de mmm is geen lolletje !!

spuiten doe je niet voor de lol.

Ik heb nu even een tijdje rust genomen voor mijn lichaam en hooft.
    Ik heb nog 1 poging staan gaat die lukken ben ik de gelukkigste vrouw op de wereld!
    Maar als dat mislukt is het over en uit , blijven manlief en ik kinderloos.

kan het niet vaak genoeg zeggen geef het nog even de tijd! hoe moeilijk ook.

13. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Psis wat ik had willen zeggen maar ik vind hetnvaak heel moeilijk om te juiste woorden te vinden

14. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Sloppy@ Ik moest hier wel rustig over denken, om het niet verkeert neer te zetten.

15. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    ik ken het gevoel zo goed
    elke maanmd dacht ik dat het raak was
    maar helaas
    geef je lichaam de ruimte en de tijd
    toen ik het juist niet verwachtte in ronde 14
    en de hoop een beetje had opgegeven\
    was ik zwanger !!

suc 6 en ik duim voor je

16. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Dat kan ik me voorstellen :)

17. lautjep

lautjep Niet meer actief

fladder ik snap dat je onrustig wordt van het nog niet zwanger zijn.
    Ik denk alleen dat je ha niets doet nu jullie 6 maanden bezig zijn.
    Na een jaar dan heb je een kans maar vaak sturen ze je dan toch naar huis.
    Een arts kan ook niet veel doen als je nog geen jaar bezig bent.
    OVu testen zijn al een ding en verder klussen en dan hoop ik dat het voor jullie goed komt

18. Repelsteeltje

13 dec 2010
    99
    0
    0
    Fladder, ik heb geen tips, maar begrijp hoe je je voelt. Wij zijn ook in ronde 7 en nog niks, ik gebruik ovutesten en ben begonnen met temperaturen en verder maar weer afwachten.
    Succes!

19. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hier met ronde 8 naar de ha gestapt.
    Ook ik was superonzeker.
    Was alles goed, dan zouden we zeker nog even doorgaan, was er iets mis, dan waren we er mooi op tijd bij...

Zaad van mijn man bleek echt slecht te zijn en ICSI was de enige mogelijkheid...ben blij dat we dit relatief snel wisten.
    Dmv de 3e ICSI-poging ben ik zwanger geraakt...

Dus...volg je gevoel...

20. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

15 feb 2009
    617
    0
    0
    Hoi Fladder,

Naast al hetgeen je hiervoor gelezen hebt, helpt het misschien om de dvd "Wonder van een nieuw leven" te kijken. Ik dacht ook (lekker ongeduldig): ik heb toch op het juiste tijdstip geklust, wat gaat er mis???

Maar uit deze dvd blijkt heel goed wat voor een bijzonder proces de bevruchting is en wat er allemaal niet goed moet gaan....En dat het dus helemaal niet raar is, dat het soms even duurt.

Succes!

Deel Deze Pagina