Ronde 8 en naar ziekenhuis

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door duimelijntjee, 8 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duimelijntjee

    24 apr 2019
    96
    83
    18
    Vrouw
    beste iedereen,
    Ik ben 25 jaar en we zitten in ronde 8. Ik kom net terug van de huisarts en die heeft ons doorgestuurd naar het de gynaecoloog. Dit omdat de afgelopen maanden ik aan niks anders kan denken dan zwanger worden. Mijn wens is vanaf jongs af aan al om jong moeder te worden. En nu was de tijd ervoor dat we stabiel zijn. Nieuw huisje, vast contract en een wens die meer en meer groeit.
    Het valt mij zo zwaar elke keer wanneer ik ongesteld ben, ik vind het zo moeilijk.
    Alle vragen die door mij heen spoken en wat iedereen om me heen zegt.
    Zijn we wel vruchtbaar?
    Wat nou als 1 van ons dat niet is?
    Het komt allemaal wel goed? Toch?
    We zijn nog jong en nog alle tijd.
    Er zijn vast vrouwen die dit ook voelen.
    Ik merk dat het mijn leven beïnvloed en niet op de juiste manier.
    Nu gaan we dus de 27ste naar het ziekenhuis en ik vind het al een hele stap. Ik vind het fijn want hopelijk krijgen we wat antwoord op onze vragen maar misschien wordt onze nachtmerrie werkelijkheid. Zo eng allemaal.
    Iemand met wie ik het over kan hebben? Zit er even flink doorheen.
     
  2. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.230
    1.041
    113
    Gemiddeld staat er een jaar voor om zwanger te raken.. Ik snap je gedachten want zodra je de wens heb wil je niks liever. Maar 8 maanden is echt nog niet lang. En ik denk dat de gynaecoloog dat zal beamen. En je weer naar huis zal sturen met probeer het nog maar een poos.
     
    Zulema en Leraje vinden dit leuk.
  3. duimelijntjee

    24 apr 2019
    96
    83
    18
    Vrouw
    Ik heb een afspraak bij het vruchtbaarheidscentrum voor onderzoek ook meteen. Dus die stuurt mij als het goed is niet naar huis
     
  4. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.818
    5.562
    113
    Vrouw
    Goed dat je doorgestuurd wordt maar ik denk niet dat ze heel veel bijzonders gaan doen. Je bent nog hartstikke jong en normaliter staat er 1-2 jaar voor om zwanger te worden. Tenminste dat is hier in Nederland zo. Ik weet niet of je ven Belgie bent maar daar heb ik begrepen dat je wel op eigen initiatief onderzoeken krijgt als je nog niet zolang bezig bent. Misschien is het goed voor je om eens een coach oid te bezoeken en daarmee hier over te praten. Wellicht kan je het daardoor wat meer loslaten en ben je er niet zo krampachtig mee bezig.
     
    duimelijntjee vindt dit leuk.
  5. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Wij zijn na ronde 8 ook naar de huisarts gegaan. Maar wij hadden al vermoedens en verschillende dingen in de fam waardoor wij ons zorgen maakten. De huisarts was sceptisch, maar stuurde ons wel door. Ja het was vroeg, maar we deden het niet voor niks. De arts nam onze zorgen gelukkig serieus en ondernam actie.

    Achteraf bleek dit de beste beslissing ooit. Wij hadden op onszelf geen schijn van kans, omdat mijn vriend onvruchtbaar bleek.

    Hebben jullie, naast de wens, redenen om al zo vroeg naar het ziekenhuis te gaan? Ik weet namelijk niet hoe een arts gaat handelen als er geen concrete vermoedens / familiaire dingen zijn.

    Hoop dat er bij jullie niks aan de hand is en je snel zwanger mag zijn!
     
  6. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Het hangt er maar net vanaf hoor, soms kun je eerder terecht. Stel je hebt een hele onregelmatige cyclus of een hele korte waardoor het moeilijker is en dan kijken ze echt wel eerder dan 1-2 jaar.
     
  7. duimelijntjee

    24 apr 2019
    96
    83
    18
    Vrouw
    Hoi ja ze stuurt me door omdat ik zo veel twijfels heb of het wel goed zit, ben al meerdere keren naar gyn geweest alleen dit was voor andere klachten toen ook best een tijd een slechte onrustige pap gehad met het hpv virus. Verder hebben mijn moeder en oma best wel aardig wat miskramen gehad. Daarom onze zorgen.
    En het gaat mij en mijn vriend rust geven als we weten dat we het zelf kunnen
     
  8. Cedi

    Cedi Niet meer actief

    Fijn voor jullie dat de huisarts meewerkt. Ik snap het hoor, tuurlijk duurt het gemiddeld een jaar, maar je wil gewoon weten waar je aan toe bent. Ik snap het helemaal en ik hoop dat jullie goed nieuws krijgen! x
     
  9. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Hoi @duimelijntjee , ik snap je heel goed. En ik vind het ook erg goed dat de huisarts jullie doorstuurt naar het ziekenhuis. Op deze manier kun je toch dingen uitsluiten of juist achter iets komen waar je totaal niet aan gedacht had. En dan weet je het zometeen tenminste, in plaats van dat je onnodig lang zelf blijft proberen en jezelf blijft afvragen waarom het niet lukt en er pas na een lange tijd achterkomt.

    Wellicht een tip om voor jullie zelf voor het ziekenhuis een paar vragen voor te bereiden, bijvoorbeeld wat er allemaal gecontroleerd zou kunnen worden, wat jullie nu zelf zouden kunnen doen om het proces te verbeteren, etc.

    Succes in ieder geval!
     
    Cedi vindt dit leuk.
  10. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.002
    17.026
    113
    Vrouw
    Ik begrijp het wel hoor.. iedere ronde is er 1 te veel.
    Meestal wordt je pas na een jaar doorgestuurd, dus in jouw geval heb je 'geluk' dat je eerder bent doorgestuurd..
    Al moet je ook niet te licht denken over een ziekenhuis traject.. heb er nog geen ervaring mee, wij hebben over een paar weken ons eerste gesprek, maar zie toch liever dat het spontaan komt op de 'gewone' weg....
     
  11. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Voor de eerste hebben we ruim 10 maanden erover gedaan. Ik ben op een gegeven moment ovulatietesten gaan gebruiken en toen is het gelukt omdat we gerichter konden 'klussen'.
    Ik zei ook dat ik een afspraak bij de huisarts wilde gaan maken, maar toen bleek het een paar dagen later niet meer nodig.
    Gemiddeld staat er een jaar voor, hopelijk worden jullie gerustgesteld en is het snel raak!
     
  12. Stella2018

    Stella2018 Actief lid

    22 mei 2019
    450
    317
    63
    Vrouw
    Ik heb ook binnen een jaar een doorverwijzing gekregen nu 11 maand aan het proberen. Ik wou de doorverwijzing omdat ik abnormale cyclussen heb wisselend tussen 40 en 70 dagen. Ik mag maandag naar de gynaecoloog
     
  13. Iloon28

    Iloon28 Lid

    12 feb 2019
    56
    22
    8
    Vrouw
    Wij zijn na 10 maanden naar het ziekenhuis gestapt. Ook omdat ik aan niets anders meer kon denken en het in mijn familie zit dat het lang duurt om zwanger te raken.
    Ik heb wel gezegd dat we al 1 jaar bezig waren en hebben toen alleen de standaard onderzoeken gehad en het zaad getest van mijn man. Daarna zijn wij naar huis gestuurd; “probeer het zelf nog maar”
    Een paar maanden later heb ik zelf gebeld voor een HSG en die afgelopen januari gehad. Maar ook daar was niets te zien en werd weer naar huis gestuurd. Eerst nog een half jaar zelf proberen voordat ze verder gaan met vervolgstappen ( IUI bij ons)
    Ik heb begin mei gebeld omdat toen 5 van de 6 maanden erop zaten en mochten langs komen op gesprek. Toen we daar waren eind mei werden we weer voor 2 maanden naar huis gestuurd. Nu eindelijk zijn we in het traject IUI beland en ben ik hormonen aan het spuiten.

    Ik wil je met dit verhaal niet ontmoedigen maar ik ben bang dat ze je na 8 maanden nog niet zullen helpen.. tenzij je een gynaecoloog hebt waar het niet uitmaakt hoe lang je bezig bent.

    Heel veel succes en hopelijk ben je snel zwanger!
     
  14. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik wil je wel iets als tip meegeven... ga alsjeblieft niet liegen over hoelang jullie al aan het proberen zijn. Dit geeft ten eerste een scheef beeld en het klopt gewoon niet. Er zijn genoeg stellen die erover liegen en dat is simpelweg niet eerlijk. Klinkt kinderachtig, i know, maar is wel zo.

    Er zijn al zoveel wachtlijsten. Als iedereen erover zou liegen zou dit de pan uitrijzen.
     
    Soturi, Oilell, Kangerootje en 9 anderen vinden dit leuk.
  15. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.036
    3.776
    113
    Vrouw
    Wij zijn ook iets eerder dan een jaar naar het ziekenhuis gegaan, dit vanwege de vroege overgang in de familie en verdenking endometriose. Uiteindelijk na ronde 18 blijvend zwanger. Half in de mmm, geen behandeling wel medicatie en gesprekken en kijkoperatie.

    Veel succes en wees inderdaad eerlijk, zo kunnen ze het beste helpen.
     
  16. duimelijntjee

    24 apr 2019
    96
    83
    18
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ik ben blij dat mijn huisarts naar me geluisterd heeft en mij serieus nam. In het ziekenhuis gaan ze waarschijnlijk de standaard testen doen. Kreeg namelijk al een foldertje met een vaginale echo en bloedtest waar ik mij op voor moest bereiden. Als die al goed zijn kan ik het al wat meer los laten. Hopelijk.
    Succes bij iedereen
     
    Happyhope vindt dit leuk.
  17. Sasja88

    Sasja88 Fanatiek lid

    21 aug 2017
    1.809
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Ja weetje. Wij zijn met 10 maanden ook naar de huisarts gegaan. En met al die onderzoeken ben je weer 2 maanden verder. Dus goed hoor dat je bent gegaan en fijn dat je al bent doorgestuurd! Het kan geen kwaad om te laten nakijken of je gezond bent. :) succes.
     
  18. nadine001

    nadine001 Fanatiek lid

    10 apr 2014
    1.794
    2.226
    113
    Vrouw
    noord holland
    Je hebt best wel "geluk" denk ik dat je huisarts je zo snel doorstuurd. Bij mij zei hij 2 jaar zelf proberen. Ik was ook jong en had verder geen bijzonderheden. Snap het wel inderdaad als je een hele onregelmatige cyclus hebt.

    Elke ronde leek er toen een te veel. Maar ben achteraf blij dat het zonder ziekenhuis traject is gelukt, lijkt me super slopend.
     
  19. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.599
    15.069
    113
    Nabij Utrecht
    Hopelijk gaan ze jullie helpen.
    Maaruh, je zit toch pas in ronde 7 en niet in ronde 8? (Althans toen je dit topic opende?)
     
  20. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Wij zijn ook voor het jaar doorgestuurd naar de gyn.
    Zat met andere redenen bij de huisarts en kwam dit ook ter sprake. Als ik wilde mocht ik door naar de gyn.
    Dat wilden wij wel. Zaten toen in ronde 9 of 10.
    Gyn nam ons serieus. Kreeg bloedonderzoek en een HSG. Semenonderzoek ook gedaan, niet heel goed. Maar ook niet heel slecht. (VCM 12)
    Uiteindelijk in ronde 13 zwanger geraakt. De ronde na de HSG.
    We waren trouwens weer naar huis gestuurd om het nog een half jaar zelf te proberen
     

Deel Deze Pagina