Volgende kindje rond dezelfde datum als eerder kindje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Pitahaya, 3 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pitahaya

Pitahaya Fanatiek lid

17 jan 2019
    1.275
    726
    113
    Vrouw
    Waarschijnlijk is het een hele rare vraag hoor en ik weet nog wel dat als hier iemand eerder een topic startte van 'ik wil niet dat mijn kind met kerst geboren word, slaan jullie dan een maand over?' dat ik dan dacht, tsja, het is gewoon zoals het is.

Maar nu heb ik al 2 kids en we willen graag een derde kindje en nu zei mijn man tegen mij: Die en die maand slaan we dan wel over toch? want anders komt het kindje rondom de geboortedata van de andere kinderen. En toen dacht ik even wel van: hmm, zullen we dat doen? Want ergens is het ook leuk om de verjaardagen wat te verdelen denk ik? En hoe leuk is het voor een kind als verjaardagen samen gevierd moeten worden? of als de familie 2 weken achter elkaar bij je komt? Dan is er toch minder animo voor het kindje die de 2e week zijn/haar verjaardag viert?

Ik wil benadrukken dat het mooi is dat een zwangerschap gegeven word hoor. En het komt wanneer het komt dus heb ook wel tegen mijn man gezegd van : he, wat een onzin. Je kan het niet plannen. Onze eerste kwam met 39 weken en onze 2e met 42 weken. Er kan dus zo weer 3 of nog meer weken tussen zitten...
    Maar was toch eens benieuwd naar jullie idee erover.

2. Beay

Beay Bekend lid

29 jul 2019
    778
    585
    93
    Vrouw
    Ik werd voordat ik wist dat ik hiervoor naar een dokter kon, 1 keer per jaar ongesteld. Ik weet nog dat ik dacht, jeetje dat betekend 1 jaar een poging om te proberen zwanger te worden.. Nu ik jou tekst lees denk ik, wat fijn als je het zo voor het kiezen hebt. Als je werkelijk kunt kiezen wanneer je zwanger wilt worden, tja dan kun je die keuze maken.
    Persoonlijk denk ik, joh wat maakt dat nou uit, als het maar lukt!

Mom2Be92 en Louise11110 vinden dit leuk.
  3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.670
    5.709
    113
    Ik zou nooit daar naar kijken. Je weet niet hoe het loopt. Gewoon starten en zien waar het schip strand.

YellowEyes, nizzie86 en Sado vinden dit leuk.
  4. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.115
    17.123
    113
    Nee, zou voor mij nooit een reden zijn om de kinderwens uit te stellen.

Naast dat het je toch geen zekerheid biedt (wie zegt dat je kindje niet met 34 weken wordt geboren?), zijn er maar mijn mening wel heftigere dingen in het leven dan in dezelfde maand als je broer/zus jarig zijn :p

YellowEyes en nizzie86 vinden dit leuk.
  5. MaritS

MaritS Actief lid

5 dec 2015
    469
    398
    63
    Ik ben as we speak een week ne de verjaardag van mn eerste uitgerekend. De kans dat t op dezelfde dag gebeurt is best klein.. Maak me er niet druk om. En anders op dezelfde dag jarig. Maak k me ook niet druk om.

6. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Ik dacht eerder ook zo, maar na een aantal miskramen maakt het je niks meer uit. Ik wilde gewoon een gezonde zwangerschap met uiteindelijk een gezond kindje. En ja, nu ben ik op 23 december uitgerekend en ik had niet gelukkiger kunnen zijn! Vooral gewoon heel dankbaar dat het ons weer gegund is

Mom2Be92, AvdY en Roodborstje2 vinden dit leuk.
  7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.264
    6.159
    113
    Onze oudste 2 schelen ruim 3 weken (en 2 jaar) en dat is tot nu toe nooit een probleem geweest. We vieren voor de familie en vrienden de verjaardag gezamenlijk, dan prikken we altijd het weekend ergens in het midden.
    Daarnaast hebben ze hun eigen echte verjaardag waarbij ze van ons hun cadeau krijgen, ze mogen kiezen wat we die dag gaan eten. Daarnaast mogen ze trakteren rond hun echte verjaardag en apart hun kinderfeestje vieren. Dan gaan er ook geen broertjes/zusjes mee. Genoeg momenten om zelf in the picture te staan dacht ik zo :)

Wij zijn nu compleet maar als er nog 1 zou komen zou het me geen bal uitmaken wanneer. Laten we de slingers nog een weekje langer hangen :roflmao:

paula1984 en Viviennee vinden dit leuk.
  8. Nena84

Nena84 Bekend lid

6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Pfff, daar zou ik het echt niet voor laten. Een tweeling is toch ook op dezelfde dag jarig? Voor mij is zoiets echt ondergeschikt aan het geluk wat je hebt als je zwanger raakt. En niet geschoten...

9. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Nee daar zijn wij echt nooit meer bezig geweest.
    Eerste en tweede zijn van maart en februari en schelen 22 maanden.
    Dit 3e kindje is toevallig van juli maar daar is is geen planning of gedachte aan vooraf gegaan.

10. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Zijn mijn zus en ik ook. Met precies 2 jaar leeftijdsverschil.
    Als kind was het erg leuk :)

11. Zwierezwaai

Zwierezwaai Niet meer actief

Onze jongste dochter is de dag voor haar zus 4de verjaardag geboren. Was op de zelfde dag uitgerekend. Heb niet het idee dat ze dat erg vinden. Ze weten natuurlijk ook niet beter. We vieren het voor familie altijd samen en ze krijgen alle 2 op beide dagen een cadeautje. De oudste wilde namelijk ook al haar cadeau op de verjaardag van de jongste en nu krijgen ze op de dag zelf hun “grote” cadeau en de andere dag een kleinigheidje. Hebben ze 2 x feest. (Dat zal we veranderen als ze ouder worden)

12. Me28

Me28 Bekend lid

4 nov 2012
    648
    181
    43
    Ja, het is inderdaad zoals het is en ik zie een zwangerschap ook als iets dat gegeven wordt en wat niet echt te plannen valt. Maar als je verder geen problemen hebt met zwanger worden kun je er best rekening mee houden als een bepaalde maand slecht uitkomt, waarom niet? Lang niet iedereen heeft die luxe, je krijgt een kind niet op bestelling, maar dat is geen reden voor jóu om er geen rekening mee te houden.
    Ik ben op dit moment zwanger van mijn derde kindje en mijn uitgerekende datum is een paar dagen na de 4de verjaardag van mijn tweede kind. Daar baal ik om eerlijk te zijn best een beetje van, want de kans is groot dat ik zijn eerste schooldag nu niet mee kan maken. Nee, het is niet onoverkomelijk en ook maar eenmalig, maar ook niet het handigste moment. Voor hem is het dan een hele overgang in zijn leven en dat valt waarschijnlijk dan samen met nóg een hele grote verandering.
    Ik ben nu compleet onverwacht al in ronde 1 zwanger geworden, superfijn natuurlijk en heel dankbaar, maar voor mijn tweede zoon vind ik het niet het beste moment. Maar ja, als we een ronde later waren begonnen had het misschien wel heel lang geduurd, je weet het nooit. Voor beide opties valt wat te zeggen, ik zou kiezen waar jullie je goed bij voelen.

PieterKonijn vindt dit leuk.
  13. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Nooit mee bezig geweest. Wat je zelf zegt, de duur van de zwangerschap is ook niet te voorspellen. Ook kan een miskraam roet in het eten gooien. Ik was allang blij als het gelukt was en het goed ging.

14. Fantastiyanna

Fantastiyanna Actief lid

31 jul 2019
    226
    132
    43
    Wij hebben er in ieder geval geen rekening mee gehouden. Ik vind zwanger worden al bijzonder genoeg en er altijd wel een reden om een datum niet leuk te vinden. Daarnaast kan je nog een vroeggeboorte krijgen waardoor de baby toch weer in de verkeerde maand geboren wordt, of een miskraam. Dan zou je wensen om die maanden niet overgeslagen te hebben.

Onze eerste is van 20 april en nu ben ik waarschijnlijk 11 april uitgerekend. Niet heel praktisch, maar de kindjes zullen het vast later prima vinden. En wie weet komt hij/zij drie weken eerder met 37 weken, of juist pas met 42 weken.

15. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.972
    1.191
    113
    Ik zou er zelf geen rekening mee houden, maar ben stiekem wel blij dat ze een beetje uit elkaar jarig zijn. Mijn jongste is wel 9 dagen later dan haar papa, maar ja, dat is dan maar zo.

Julias vindt dit leuk.
  16. Piep15

Piep15 Lid

14 dec 2018
    55
    27
    18
    Vrouw
    Vier jaar na de geboorte van onze dochter zit ik met mijn uitgerekende datum van nr 2 4 dagen na haar verjaardag!

Ze zei steeds mama dan vraag ik wel een broertje voor mijn verjaardag;) nou dat zou zomaar kunnen!
    3/1 uitgerekend dus er zitten ook nog wat lastige dagen bij maar ach!! Dit is een kanootje na een ICSI traject en ik zie het dan ook echt als een geschenk van boven..
    Het zal vast goed komen.. het zijn maar verjaardagen..

17. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.029
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Mijn zus heeft 3 kinderen die allemaal binnen een maand jarig zijn en ik heb niet de indruk dat de kinderen dat erg vinden. Toen ze nog kleiner waren gingen we er inderdaad 3 x naar toe, nu ze ouder zijn vieren ze hun verjaardag met klasgenoten en gezamenlijk met de familie.

Ikzelf heb een dochter die met 21 weken dood geboren is, ik was met kerst uitgerekend. Wat had ik graag het 'probleem' gehad dat een kinderverjaardag niet handig is met de feestdagen.

18. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.890
    18.682
    113
    Vrouw
    Ik dacht eerst ook zo, maar zou nu allang blij zijn als ik zwanger ben... wat voor maand dan ook

19. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ik was een maand na de verjaardag van de oudste uitgerekend van de tweeling. De weeën begonnen op de verjaardag van de oudste, het is nu nét geen ‘drieling’ ;)

Wat ik zeggen wil, het is inderdaad niet handig en ik ben erg bang dat visite straks of op de ene verjaardag of op de andere verjaardag komt. Maar ook al sla je de maand over, je weet nooit wat er gebeurd.

20. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.664
    27.309
    113
    Vrouw
    Ik was wel blij dat ik die ene maand toch niet zwanger was. Wat dan de geboortemaand zou zijn zit écht propvol verjaardagen dat zelfs mijn schoonmoeder ons vroeg: willen jullie die maand missen? We weten nu al niet meer hoe we die maand door moeten komen nl.
    Maar we hebben die maand wel ons best gedaan iig :) als het zo liep, dan was het maar zo

Deel Deze Pagina