Progesteron is a bitch!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Eevie82, 12 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eevie82

Eevie82 Bekend lid

2 jun 2018
    892
    1.186
    93
    Vrouw
    Hoi! Wat ik met de titel bedoel: dat rottige progesteron waardoor ik elke maand kwaaltjes voel die ik óók voelde toen ik zwanger (*)(*) bleek te zijn! Die kwaaltjes voeden de hoop (en testdrang!) en maken de teleurstelling misschien ook wel groter?

Van vollere en heel gevoelige (bijna pijnlijke) borsten tot aan vermoeidheid, rugpijn en een opgeblazen gevoel... Ook blijk ik een kei te zijn in mezelf misselijk denken :roflmao:

Overigens begrijp ik nut en noodzaak van dit hormoon ook hoor, maar het voelt bijna alsof je lichaam je voor de gek houdt!

Ik ben heel benieuwd van welke kwaaltjes (die ook “typische” vroege zwangerschapssignalen zouden kunnen zijn) jullie last hadden, terwijl je niet zwanger bleek te zijn?

2. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.277
    5.872
    113
    Vrouw
    Nagenoeg alles wat jij ook schrijft....

Niet zwanger-> Lage onderrugpijn, lage buikpijn, steekjes baarmoeder, misselijkheid, pijnlijke borsten, jeukende tepels, vermoeidheid.

Wel zwanger-> Lage onderrugpijn, lage buikpijn, steekjes baarmoeder, misselijkheid, duizelig, pijnlijke borsten, jeukende tepels, vermoeidheid, veel plassen.

Enige verschil tussen wel of niet zwanger was bij mij dat ik veel moest plassen en duizelig as bij "wel" zwanger. Voorderest alles hetzelfde....

3. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ik heb dus echt nooit klachten van progesteron gehad... en zw klachten pas veel later (6 wk ong)

4. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.277
    5.872
    113
    Vrouw
    Ik had voor mijn zwangerschap ook nooit progestoron klachten, maar sinds de miskraam alleen maar :(

5. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.481
    6.094
    113
    Vrouw
    Iedere maand alle zwangerschapskwaaltjes, maar wij proberen niet actief dus ik weet dat het niet raak is. En inderdaad iedere maand PMS..

misselijk met vlagen, opgeblazen gevoel, krampjes en steekjes in buik en liezen, intens dromen, vermoeidheid, gevoelige borsten, droge ogen, droge mond, metaalsmaak, van obstipatie tot diarree.. jup full package.

Pioenroos92 vindt dit leuk.
  6. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Ja progesteron kan je aardig voor de gek houden. Al kan een hele afdeling met collega’s die de buikgriep gehad hebben je ook aardig voor de gek houden.

Om antwoord te geven op je vraag. Bij de eerste zwangerschap, toen ik zwanger was van mijn zoon, had ik na eisprong nooit kwaaltjes en toen ik zwanger bleek ook geen kwaaltjes.

Tweede zwangerschap: geen idee wanneer ik mijn eisprong gehad had, want ik was pas met de pil gestopt. Maar al mijn collega’s waren al ziek geweest met de buikgriep. Ik werd flink misselijk en dit werd maar niet beter. Uiteindelijk een test gedaan en ik bleek gewoon al 6 weken zwanger. Dus weer niks gemerkt, behalve dat ik rond de vermoedelijke NOD misselijk werd. Had wel rond die tijd een paar dagen bloedverlies gehad, wat ik had aangezien als menstruatie. Maar ik heb van mijn eigen altijd een hele lichte menstruatie dus ik zocht er niks achter.

7. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.671
    5.709
    113
    En daarom vertrouw ik mijn lichaam niet meer ;) ik ga niet meer op " kwaaltjes" af maar alleen op een positieve test.

Zulema, Lisa890 en DMonique30 vinden dit leuk.
  8. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Yep hier van hetzelfde. Ik heb zoveel rondes alle symptomen bijgehouden per dpo. Gek werd ik ervan. Sinds ik utrogestan neem is het al hélemaal chaos in mijn lichaam. Nee ik ben eindelijk over de fase heen waarbij ik denk "zou dit een teken zijn?" Maar het heeft me ettelijke maanden en teleurstellingen gekost voor ik op dat punt zat.
    Het brengt wel wat rust tijdens de wachtweken. Alleen het aftellen tot testdag blijft ellendig lang duren..

9. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    God ja vreselijk! Elke maand weer. Ook de maanden waarin wij geen IUI hebben en ik met geen mogelijkheid zwanger kan zijn! Voelt zo enorm nutteloos dan. Waarom 2 weken zere tieten?

Het is elke keer anders bij mij. Ik ben weleens vanaf 4dpo kotsmisselijk geweest. Zere borsten komen wel bijna maandelijks terug. Vermoeid, verminderde weerstand, misselijkheid en allerlei krampen komen ook voor.

Overigens denk je jezelf niks he! Het hormoon geeft nou eenmaal deze kwalen helaas. Niks psychisch aan!

10. Nieuw2019

Nieuw2019 Lid

1 jul 2019
    52
    15
    8
    Vrouw
    Als het aan mij lichaam ligt ben ik elke maand wel zwanger! Elke keer de hoop dat ik zwanger ben. Ik vertrouw mij lichaam niet en laat de symptomen hun gang gaan deze maand.

Spectre vindt dit leuk.
  11. Feem

Feem Fanatiek lid

13 aug 2015
    1.784
    899
    113
    Vrouw
    I know.... vandaag 6/7dpo en voel weer van alles! Menstruatiekrampen, misselijk, opgeblazen buik, etc etc etc!

12. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.895
    18.686
    113
    Vrouw
    Ja herkenbaar..... Ik let er niet meer op...

13. Lindawen79

Lindawen79 Bekend lid

9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Jaaaaa ik was er zeer heilig van overtuigd dat ik zwanger was. Voelde me raar... veel energie.. anders dan anders. Niet zwanger dus.
    Maar toen ik daadwerkelijk zwanger bleek te zijn heb ik gedacht dat er een mega menstruatie op komst was. Buikpijn, diarree, krampen, zere borsten, zweetaanvallen en giga migraine. Dat laatste gaf aan dat de menstruatie eraan zou komen.
    Je lijf kan je zo foppen

14. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ja erg is dat he, alsof de miskraam nog niet genoeg is! Ik na mijn MA geen progesteronklachten maar wel pijnlijke krampen die ik voorheen nooit had, gelukkig was ik snel zwanger maar weet niet hoe het daarna gaat...

Kramertje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina